AnonymBruker Skrevet 17. februar #21 Skrevet 17. februar AnonymBruker skrev (9 timer siden): Å være «utestengt av kollegaer» er noe annet enn «ble ikke invitert til en privat fest» Noen kollegaer blir venner. Andre ikke. Velkommen til arbeidslivet! Anonymkode: 0436b...997 Nettopp! Ingen har plikt til å invitere deg på noe som helst utenfor arbeidstiden. Dette er ikke barneskolen, men arbeidslivet! Voks opp, skjerp deg! Anonymkode: 93298...c96 1 2
Anonym90059005 Skrevet 17. februar #22 Skrevet 17. februar Er du den den eneste som ikke er bedt, eller flere andre også? Hvor stor andel av de som jobber der er det som skal på denne festen? Mener dette er helt avgjørende info for å kunne si om dette er utestenging eller ikke. 1 1
Ellie25 Skrevet 17. februar #23 Skrevet 17. februar Nja jeg vet ikke om jeg ville sett på det som utestenging men jeg skjønner godt at du er lei deg for det allikevel. Spesielt når du føler deg ensom ellers også. Det er en utrolig vond følelse og skjønner ikke helt kommentarer du får herfra om å skjerpe deg. Men det er vel klassisk KG det. Noen ganger virker det som om det går sport i å svare surt her. Jeg er enig med brukeren over meg her at det er essensiell informasjon om det er flere andre som ikke er invitert og hvor stor andel som skal/er invitert for å avgjøre om det er utestenging eller ikke. Det at noen finner venner på arbeidsplassen og henger sammen på fritiden er helt greit, men dersom det arrangeres en stor fest der alle utenom noen få ikke er invitert er det mer uggent. Dersom dette er mennesker du egentlig vil ha en relasjon til på fritiden ville jeg jobbet litt for å bli kjent med dem på et personlig plan. Dersom de faktisk har utestengt deg fra denne festen bevisst og invitert alle utenom deg ville jeg ikke det da. Da ville jeg heller prøvd å utvide omgangskretsen min på andre måter. 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar #24 Skrevet 17. februar Du er ikke utestengt om du ikke inviteres av kollegaer til et privat arrangement. En kan da ikke forvente at en skal inviteres av kollegaer en knapt snakker med og du er rundt 6-7 år eldre enn dem i tillegg. Ærlig talt, misbruk av ordet utestenge. I arbiedslivet velger en hvem en vil være med utenfor arbeidsplassen, hvilke kollegaer en vil tilbringe tid med privat osv. Er ikke som barneskolen hvor en må invitere alle. Jeg kommer godt overens med alle mine kollegaer, men det er ikke alle jeg vil være sammen med privat, flere av dem er noen av mine beste venner, og vi omgås privat og jeg hadde reagert om noen skulle sa vi utestengte de vi ikke inviterer. I voksenlivet velger du selv hvem du vil tilbringe fritiden din med. Og er en ikke invitert så inviterer en ihvertfall ikke seg selv. Anonymkode: 00fa0...4ae 6 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar #25 Skrevet 17. februar AnonymBruker skrev (11 timer siden): Ta mote til deg å spør om å få bli med. Det er forferdelig dårlig gjort å drive på slik på et arbeidssted . Anonymkode: 5d81f...fb6 En må kunne samles noen kollegaer utenom arbeidsplassen uten at alle skal inviteres med. Er ikke utestengelse av den grunn eller dårlig gjort. Ærlig talt noe så dumt Anonymkode: 00fa0...4ae 5
AnonymBruker Skrevet 17. februar #26 Skrevet 17. februar Mener du at de burde bedt alle på jobb? Er vel flere enn deg som ikke er bedt? Anonymkode: 3bc27...244
AnonymBruker Skrevet 17. februar #27 Skrevet 17. februar Tror det kan vise seg himla praktisk å ikke! være med på fest med arbeidskollegaer i det lange løp.. Det blir fort svært kleine situasjoner på jobb av sånt. Hvis du føler deg ensom, er ikke jobben det beste stedet å finne bestevennene sine uansett. Anonymkode: bd8a2...2e1
Runnah Skrevet 17. februar #28 Skrevet 17. februar Anonym90059005 skrev (3 timer siden): Er du den den eneste som ikke er bedt, eller flere andre også? Hvor stor andel av de som jobber der er det som skal på denne festen? Mener dette er helt avgjørende info for å kunne si om dette er utestenging eller ikke. Det er uansett ganske ekskluderende, hvis flertallet blir invitert. La oss si at man inviterer fem av sju, det ser ikke bra ut, da bør man være ganske sikker på at de to siste ikke vil/kan være med for å ikke invitere dem. 1
Runnah Skrevet 17. februar #29 Skrevet 17. februar AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Mener du at de burde bedt alle på jobb? Er vel flere enn deg som ikke er bedt? Anonymkode: 3bc27...244 Tror folk at det er minst flere titalls mennesker på alle arbeidsplasser? Hos oss er vi et team på 7 stykker for eksempel. 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar #30 Skrevet 17. februar Hva har du gjort for å prøve å bli kjent med kollegaene dine? Har du selv invitert på noe? Tatt initiativ til kontakt utenfor jobb? Man har et ansvar selv også. Hvis de har kontakt på fritiden ellers ifra før, er det sannsynligvis det det dreier seg om; venner som treffes på fritiden. Prater du i det hele tatt med dem på jobb? Husker det var en annen tråd her for ikke så lenge siden hvor en person klagde over at han ble invitert på så mye sosialt utenom jobben. Han ønsket bare å treffe folk på jobb. Syntes det var masete med alle invitasjonene. Folk er ikke tankelesere tross alt Anonymkode: 92a55...ac6 3
AnonymBruker Skrevet 17. februar #31 Skrevet 17. februar Det elementære her er hvor mange som er invitert og hvor mange som ikke er det. ER du alene om ikke bli invitert på denne festen skjønner jeg at det er sårt TS og du kan kalle det utestengelse. Men er dere et flere må det da være greit, det må være lov å avtale noe med kolleger uten å involvere absolutt alle. Anonymkode: 77da8...4da 1
Granskudd Skrevet 17. februar #32 Skrevet 17. februar Vil bare legge til min erfaring tilsier at slike fester som dette oppstår ofte på følgende måte: Man står ved kaffe automaten, også ler man av noe som var morsomt - man blir begeistret. Også sier "Maria" "ÅH! Vi burde absolutt møtes for en drink en dag!" - "Jaa! sier "Kari" og "Hanne", det burde vi!" også dropper "Olga" - "jeg vet om en ordnetlig bra restaurant, la oss stikke dit på lørdag" - Alle sier med sånn langtrukket stemme som bare kvinner får til "JaaaaAAaaa!" - også ble det fest! Med andre ord -- alt du trenger å gjøre er å si "Åh! Skal dere det på lørdag, det høres veldig hyggelig ut!". Om dette er et av de tilfelle over her, så sier Maria, Kari, Hanne og Olga "ÅJA! Du må jo bli med du også!" Det var det og - Kutt! 2
AnonymBruker Skrevet 17. februar #33 Skrevet 17. februar AnonymBruker skrev (13 timer siden): Da kommer jeg bare til å overveldes av tanken om at jeg egentlig ikke var ønsket og ikke hører til.. Anonymkode: 79335...683 Disse tingene hører jo litt sammen. Man trekker seg tilbake og sier ikke stort fordi man kanskje har litt dårlig selvtillit, sosial angst eller føler seg som en kjedelig person ingen vil snakke med (det kan være hundre ulike grunner), så bonder de som skravler og finner på ting sammen. Så føler man seg mer utenfor, trekker seg mer tilbake og så videre. Et eller annet sted i denne spiralen så må du bryte ut (eller inn) for at ting skal bli annerledes. Det aner meg at disse folkene 1. ikke kjenner deg særlig godt og 2. ikke aner at du er interessert i å være med dem. Hvis man skal bli invitert med på ting så må man la folk bli kjent med seg. Det krever at man prater i alle fall litt, deltar sosialt, viser interesse for andre, forteller litt om seg selv. Anonymkode: b51ca...1f1 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar #34 Skrevet 17. februar Kygos skrev (14 timer siden): Elendige kollegaer! Høres unge ut. Dette er ikke barneskolebursdag. Noen kollegaer bestemmer seg for en fest på fritida, de skal ikke betegnes som "elendige" Utestengt av kollegaer betyr at du ikke blir inkludert på arbeidsplassen. Fritida er noe annet noen blir venner andre ikke. Et godt råd kom lenger opp i tråden, søk kontakt med andre som heller ikke er en del av fest-gruppa. Anonymkode: 6ae4f...8bd 2
AnonymBruker Skrevet 17. februar #35 Skrevet 17. februar NatNat skrev (14 timer siden): ?? 🤨 5 år forskjell er ingenting ! jeg var ikke i en annen livsfase når jeg var 32 i forhold til når jeg var 27... Og da gjelder det alle i hele verden? Selv var jeg en tulling på byen, uansvarlig og eplekjekk som 26 åring. Etter fylte 30, fikk jeg barn og ble like kjedelig som alle andre. Anonymkode: 66449...4e4 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar #36 Skrevet 18. februar AnonymBruker skrev (På 16.2.2026 den 23.17): Har funnet ut at en stor gjeng av mine nærmeste kollegaer har planlagt fest i helgen. Jeg er ikke invitert. Sikkert fordi jeg ikke er den som gjør så mye utav meg, kjedelig person. Utrolig barnslig men jeg er så lei meg. Kjenner meg utestengt og verdiløs. Har lite nettverk fra før og har sjelden en anledning til å gå ut, ensomheten spiser meg opp. Vil bare forsvinne… Anonymkode: 79335...683 Sosialiserer du mye med disse på jobb? Pleier du være med de utenom arbeidstid? Stiller du vanligvis opp når det er sosiale aktiviteter? Anonymkode: 3f4e3...d98
AnonymBruker Skrevet 19. februar #37 Skrevet 19. februar Kvinner og drama i arbeidslivet.... Anonymkode: 93298...c96
AnonymBruker Skrevet 22. februar #38 Skrevet 22. februar Hvis alle bortsett fra HI er invitert, så er det helt klart utestengning og mobbing. Anonymkode: bb8bc...3f3 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå