AnonymBruker Skrevet 16. februar #1 Skrevet 16. februar Jeg trenger litt kunnskap fra dere. Jeg har slitt med neseblod så lenge jeg kan huske og jeg har i det siste vært mye uheldig å skade meg som jeg aldri har klumset med før. Når jeg har vært uheldig så blør det sinnsykt mye og går knapt an å stoppe. Det trenger ikke være noe store skader. Jeg var med min venninne den ene gangen jeg kuttet meg på kjøkkenkniven og hun ble skikkelig skremt. Hun var på nippet til å ringe 113. Vi fikk stoppet det nokså greit etter god tid med blødning og det rant skremmelig mye. Jeg tenkte det var normalt til venninnen min etterpå sa at hun aldri har sett noen blø så kraftig og lenge av et slikt kutt. Jeg har selv merket at jeg blør ganske mye i tilfeller hvor jeg først startet å blø og lurer på om dette bare er vanlig hos enkelte eller om det ikke er så vanlig. Hadde en bandasje og klut surrende rundt og det blødde gjennom, så innrømmer at jeg selv som trodde blødningsmengden min er normal, ble skeptisk. Var sinnsykt mye blod. Anonymkode: 3cb82...cd0
AnonymBruker Skrevet 16. februar #2 Skrevet 16. februar Bestill time hos fastlegen, kanskje du har mangel på et eller annet. Går nok fint, men verdt en sjekk 😊 Anonymkode: 63aad...75a
AnonymBruker Skrevet 16. februar #4 Skrevet 16. februar https://nhi.no/sykdommer/barn/blod-og-lymfe/blodersykdom-hemofili Hemofili/blødersykdom. Anonymkode: f1a01...3d7
AnonymBruker Skrevet 16. februar #5 Skrevet 16. februar Kanskje du er bløder? Anonymkode: 1706e...144
AnonymBruker Skrevet 16. februar #6 Skrevet 16. februar AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Bløder Anonymkode: 087fc...6af Er ikke bløder sykdom dødelig? Slik jeg har hørt om det blør de ut til de dør av blodmangel. Jeg klarte å stoppe det etterhvert, me bare blødde ekstremt overdrevet. Eller har jeg oppfattet feil og er helt på bærtur?😅 Anonymkode: 3cb82...cd0
AnonymBruker Skrevet 17. februar #7 Skrevet 17. februar Er du kvinne? Hvordan er det i så fall med mensen? Anonymkode: b5ded...e2e
KatteLatte Skrevet 17. februar #8 Skrevet 17. februar Du bør uansett få sjekket dette hos lege asap. Er du bløder må det tas på alvor.
AnonymBruker Skrevet 17. februar #9 Skrevet 17. februar AnonymBruker skrev (8 timer siden): Er du kvinne? Hvordan er det i så fall med mensen? Anonymkode: b5ded...e2e Er kvinne ja. Mensen er nokså normalt vil jeg si. Blør i 5-6 dager hvor dag 1,2,3 er verst , 4 ikke så ille, 5 og 6 er det så vidt noe. Anonymkode: 3cb82...cd0
AnonymBruker Skrevet 17. februar #10 Skrevet 17. februar KatteLatte skrev (35 minutter siden): Du bør uansett få sjekket dette hos lege asap. Er du bløder må det tas på alvor. Skal få bestilt en time!🙏🏼 har virkelig ikke tenkt over det før nå i det siste at det er veldig voldsomt med blod.. takk Anonymkode: 3cb82...cd0
AnonymBruker Skrevet 17. februar #11 Skrevet 17. februar AnonymBruker skrev (20 timer siden): Er ikke bløder sykdom dødelig? Slik jeg har hørt om det blør de ut til de dør av blodmangel. Jeg klarte å stoppe det etterhvert, me bare blødde ekstremt overdrevet. Eller har jeg oppfattet feil og er helt på bærtur?😅 Anonymkode: 3cb82...cd0 Du er ganske på bærtur 🤣 Altså, store blødninger kan være livstruende for ALLE, men blødere mangler det som gjør at blodet koagulerer og stanser. Vanlige kropper responderer på blødninger ved å sende en drøss celler til såret for å stoppe det. Det skjer ikke hos blødere i samme grad. Derfor vil ikke samboeren min få fjernet mandlene, selv om hun burde det. Det er så fare for styrtblødninger, og den risikoen er for stor hos en som han. Han blør ned alt av sengetøy og møbler etc. vi eier ikke lyst sengetøy… Hjelper ikke at han er uforsiktig heller, så han skader seg ofte. Det tar lenger tid før det stopper, men han dør jo ikke av et papercut, liksom. Fødsel som bløder derimot, det kan jo være skummelt… derfor er det viktig å hvite at man er bløder. Anonymkode: 1706e...144
AnonymBruker Skrevet 17. februar #12 Skrevet 17. februar AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Du er ganske på bærtur 🤣 Altså, store blødninger kan være livstruende for ALLE, men blødere mangler det som gjør at blodet koagulerer og stanser. Vanlige kropper responderer på blødninger ved å sende en drøss celler til såret for å stoppe det. Det skjer ikke hos blødere i samme grad. Derfor vil ikke samboeren min få fjernet mandlene, selv om hun burde det. Det er så fare for styrtblødninger, og den risikoen er for stor hos en som han. Han blør ned alt av sengetøy og møbler etc. vi eier ikke lyst sengetøy… Hjelper ikke at han er uforsiktig heller, så han skader seg ofte. Det tar lenger tid før det stopper, men han dør jo ikke av et papercut, liksom. Fødsel som bløder derimot, det kan jo være skummelt… derfor er det viktig å hvite at man er bløder. Anonymkode: 1706e...144 Åja hehe😅 ja for jeg har lite kontroll på hvor jeg søler når jeg blør fordi jeg ikke klarer å kontrollere. Men ja som du sier det fosser ikke her heller om jeg får papirkutt, men som når jeg kuttet meg på kniv, så blødde det skikkelig mye og lenge.. takk for svar, det er jo lurt å gå til lege ja.. om jeg er bløder, så er det vel farlig å føde eller? Hvis jeg skulle fått blødninger da og jeg faktisk er bløder? Anonymkode: 3cb82...cd0
AnonymBruker Skrevet 17. februar #13 Skrevet 17. februar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Åja hehe😅 ja for jeg har lite kontroll på hvor jeg søler når jeg blør fordi jeg ikke klarer å kontrollere. Men ja som du sier det fosser ikke her heller om jeg får papirkutt, men som når jeg kuttet meg på kniv, så blødde det skikkelig mye og lenge.. takk for svar, det er jo lurt å gå til lege ja.. om jeg er bløder, så er det vel farlig å føde eller? Hvis jeg skulle fått blødninger da og jeg faktisk er bløder? Anonymkode: 3cb82...cd0 Svigermor er bløder og visste det før fødsel med begge barna. Det ble planlagt keisernsnitt fordi det er enklere å kontrollere enn akutte blødninger under naturlig fødsel, men jeg vet ikke hvordan det er med andre blødere. Kjenner ingen andre 🤣 uansett BØR helsepersonell vite dette på forhånd - å gå som udiagnostisert bløder er jo potensielt veldig farlig, uansett om du skal føde eller ei. Anonymkode: 1706e...144
AnonymBruker Skrevet 17. februar #14 Skrevet 17. februar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Åja hehe😅 ja for jeg har lite kontroll på hvor jeg søler når jeg blør fordi jeg ikke klarer å kontrollere. Men ja som du sier det fosser ikke her heller om jeg får papirkutt, men som når jeg kuttet meg på kniv, så blødde det skikkelig mye og lenge.. takk for svar, det er jo lurt å gå til lege ja.. om jeg er bløder, så er det vel farlig å føde eller? Hvis jeg skulle fått blødninger da og jeg faktisk er bløder? Anonymkode: 3cb82...cd0 Det er i alle fall viktig å vite om det på forhånd, og ikke finne ut av det den harde måten under fødsel. Det er mange varianter av blødersykdommer, noen er mer alvorlige enn andre. Begynn med å snakke med fastlegen, og ta det derfra. Anonymkode: a0de9...491 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå