Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Min mann har montert et monster av en varmepumpe under vinduet i stua. Jeg har aldri sett en så diger og stygg varmepumpe innendørs før. Målene er 60 cm høy, 70cm bred og 22 cm dyp. Kjenner dere til et slags deksel, a la sikt man skjuler radiatorer med? Eller noe annet. Må kunne åpne for å rense filter.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gulvmodell? Hvor var du da ting ble bestemt? Hadde blitt litt irritert om noen bare hadde montert en varmepumpe uten å bli med på beslutningen. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det finnes noen tøyplater/deksler til enkelte modeller. Tror det er Toshiba, men mulig de kan passe til flere. Sjekk leverandørens hjemmeside. 

Anonymkode: e6944...d01

AnonymBruker
Skrevet

Bygge et deksel i spiler? Noe som likner dette kanskje? 

Anonymkode: ea119...7f7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Bare lev med det. Varmepumpe er en nødvendig ting i huset. Akkurat som kjøkkenvifte og oppvaskkum. Alt kan ikke være estetisk 

Anonymkode: 2e4db...efd

• Liker 8
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Bare lev med det. Varmepumpe er en nødvendig ting i huset. Akkurat som kjøkkenvifte og oppvaskkum. Alt kan ikke være estetisk 

Anonymkode: 2e4db...efd

For en lite kreativ holdning. Hun ber jo om tips. Det er mye man kan gjøre for å gjøre varmepumpen mer estestisk for oss som er opptatt av det. 

Dersom du er litt handy kan du lage et deksel selv med f.eks spiler som en foreslo her. Ellers vet jeg flere gjør den penere med folie. Jeg har malt min i samme farge som veggen, det funket veldig bra! 

Anonymkode: 8f156...3e0

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor ble den ikke montert på veggen?

Anonymkode: b9660...3e4

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvorfor ble den ikke montert på veggen?

Anonymkode: b9660...3e4

Fordi det er en gulvpumpe mest sannsynlig 

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo male varmepumpen med rosemaling så ser den freshere ut. 

Anonymkode: 8e667...430

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du kan jo male varmepumpen med rosemaling så ser den freshere ut. 

Anonymkode: 8e667...430

Dette er oppskriften på å ødelegge en dyr varmepumpe, samme med å bygge inn som forhindrer luft gjennomstrømning.

Farge velges bed kjøp, for å få annen farge må den innvendige enheten demonteres og lakkeres med spesial lakk for plastikk. (Som er beregnet for høye temperaturer).

Design velges ved innkjøp, ikke i ettertid.

Anonymkode: ca0f6...08f

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

For en lite kreativ holdning. Hun ber jo om tips. Det er mye man kan gjøre for å gjøre varmepumpen mer estestisk for oss som er opptatt av det. 

Dersom du er litt handy kan du lage et deksel selv med f.eks spiler som en foreslo her. Ellers vet jeg flere gjør den penere med folie. Jeg har malt min i samme farge som veggen, det funket veldig bra! 

Anonymkode: 8f156...3e0

Vil tro man reduserer effekten noe ved å dekke den til med spiler. 

Men ganske sært at noen i husholdningen går til innkjøp av noe til 25-35´000 uten å avklare med partneren 

• Liker 3
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...