Nimbus Skrevet 16. februar #1 Skrevet 16. februar Min mann har montert et monster av en varmepumpe under vinduet i stua. Jeg har aldri sett en så diger og stygg varmepumpe innendørs før. Målene er 60 cm høy, 70cm bred og 22 cm dyp. Kjenner dere til et slags deksel, a la sikt man skjuler radiatorer med? Eller noe annet. Må kunne åpne for å rense filter.
newman01 Skrevet 17. februar #2 Skrevet 17. februar Gulvmodell? Hvor var du da ting ble bestemt? Hadde blitt litt irritert om noen bare hadde montert en varmepumpe uten å bli med på beslutningen. 2
AnonymBruker Skrevet 17. februar #3 Skrevet 17. februar Det finnes noen tøyplater/deksler til enkelte modeller. Tror det er Toshiba, men mulig de kan passe til flere. Sjekk leverandørens hjemmeside. Anonymkode: e6944...d01
AnonymBruker Skrevet 17. februar #4 Skrevet 17. februar Bygge et deksel i spiler? Noe som likner dette kanskje? Anonymkode: ea119...7f7 2
AnonymBruker Skrevet 17. februar #5 Skrevet 17. februar Bare lev med det. Varmepumpe er en nødvendig ting i huset. Akkurat som kjøkkenvifte og oppvaskkum. Alt kan ikke være estetisk Anonymkode: 2e4db...efd 8 2
AnonymBruker Skrevet 17. februar #6 Skrevet 17. februar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Bare lev med det. Varmepumpe er en nødvendig ting i huset. Akkurat som kjøkkenvifte og oppvaskkum. Alt kan ikke være estetisk Anonymkode: 2e4db...efd For en lite kreativ holdning. Hun ber jo om tips. Det er mye man kan gjøre for å gjøre varmepumpen mer estestisk for oss som er opptatt av det. Dersom du er litt handy kan du lage et deksel selv med f.eks spiler som en foreslo her. Ellers vet jeg flere gjør den penere med folie. Jeg har malt min i samme farge som veggen, det funket veldig bra! Anonymkode: 8f156...3e0
AnonymBruker Skrevet 17. februar #7 Skrevet 17. februar Hvorfor ble den ikke montert på veggen? Anonymkode: b9660...3e4
Mei88 Skrevet 17. februar #8 Skrevet 17. februar AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvorfor ble den ikke montert på veggen? Anonymkode: b9660...3e4 Fordi det er en gulvpumpe mest sannsynlig 2 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar #9 Skrevet 17. februar Du kan jo male varmepumpen med rosemaling så ser den freshere ut. Anonymkode: 8e667...430
AnonymBruker Skrevet 17. februar #10 Skrevet 17. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): Du kan jo male varmepumpen med rosemaling så ser den freshere ut. Anonymkode: 8e667...430 Dette er oppskriften på å ødelegge en dyr varmepumpe, samme med å bygge inn som forhindrer luft gjennomstrømning. Farge velges bed kjøp, for å få annen farge må den innvendige enheten demonteres og lakkeres med spesial lakk for plastikk. (Som er beregnet for høye temperaturer). Design velges ved innkjøp, ikke i ettertid. Anonymkode: ca0f6...08f 3 1
newman01 Skrevet 17. februar #11 Skrevet 17. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): For en lite kreativ holdning. Hun ber jo om tips. Det er mye man kan gjøre for å gjøre varmepumpen mer estestisk for oss som er opptatt av det. Dersom du er litt handy kan du lage et deksel selv med f.eks spiler som en foreslo her. Ellers vet jeg flere gjør den penere med folie. Jeg har malt min i samme farge som veggen, det funket veldig bra! Anonymkode: 8f156...3e0 Vil tro man reduserer effekten noe ved å dekke den til med spiler. Men ganske sært at noen i husholdningen går til innkjøp av noe til 25-35´000 uten å avklare med partneren 3 1
moomino Skrevet 17. februar #12 Skrevet 17. februar https://riksantikvaren.no/eksempelsamling/tilpasset-mobel-skjuler-varmepumpen-uten-a-redusere-effekten/ Fås slikt som kan gå
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå