AnonymBruker Skrevet 21. februar #41 Skrevet 21. februar AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Men har dere ikke konstant hjernetåke, desorientering og vansker med å tenke og hente opp minner og bilder i hodet og sånn? Jeg har det sånn. Er det vanlig på alvorlig grad kanskje? Anonymkode: 18e90...be1 Ikke konstant på mild grad, nei. Det er jo verre på alvorlig grad🙏 Anonymkode: 64724...8b3
AnonymBruker Skrevet 21. februar #42 Skrevet 21. februar AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Men har dere ikke konstant hjernetåke, desorientering og vansker med å tenke og hente opp minner og bilder i hodet og sånn? Jeg har det sånn. Er det vanlig på alvorlig grad kanskje? Anonymkode: 18e90...be1 Ikke noe fasit men for meg hvor dårligere jo mer «hjernetåke». Mange de værste symptomene har dempet seg med årene og kan nesten ikke sammenlignes med når jeg var i akuttfasen og veldig mye sykere. Alvorlig og moderat grad kan nesten ikke sammenlignes. Men så rammer det systemene like ulikt som vi er syke. Noen blir hardt rammet av hjernetåke andre kanskje noe annet. Jeg fikk gastroparese, ikke alle som får mage/tarm like ille som meg feks Anonymkode: db88a...16d
AnonymBruker Skrevet 24. februar #43 Skrevet 24. februar Jeg ble ME-syk på 2010-tallet og leste bloggene Torneroses verden og Moseplassen. Hun Anne på Moseplassen, var i media akkurat da jeg hadde en skikkelig dårlig periode, og snakket om at hun hadde blitt mye bedre: Personlig på tv… nå er definitivt ME-hemligheten ute :) | Moseplassen Er det noen som vet hvordan det går med henne nå? Mens Tornerose hadde også en god periode, der hun brukte pulsklokka (bl a) til å følge med på helsa. Men dessverre har hun hatt flere år nå som hun er veldig syk 😞 Det er ikke lett å være emmis..... En blir så skuffa over tilbakeslagene. 💔 Anonymkode: 4b85c...9a6
AnonymBruker Skrevet 25. februar #44 Skrevet 25. februar AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg ble ME-syk på 2010-tallet og leste bloggene Torneroses verden og Moseplassen. Hun Anne på Moseplassen, var i media akkurat da jeg hadde en skikkelig dårlig periode, og snakket om at hun hadde blitt mye bedre: Personlig på tv… nå er definitivt ME-hemligheten ute :) | Moseplassen Er det noen som vet hvordan det går med henne nå? Mens Tornerose hadde også en god periode, der hun brukte pulsklokka (bl a) til å følge med på helsa. Men dessverre har hun hatt flere år nå som hun er veldig syk 😞 Det er ikke lett å være emmis..... En blir så skuffa over tilbakeslagene. 💔 Anonymkode: 4b85c...9a6 Husker jeg var innom Moseplassen da jeg var veldig syk selv.. jeg blogget faktisk selv på den tiden.. og fikk med meg at hun brukte rullestol av og til, men visste faktisk ikke at hun hadde ME.. Det er et par damer med store inspirasjonskontoer på insta som også har ME: Lise Wolden og Maren Baxter. Anonymkode: 64724...8b3 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar #45 Skrevet 25. februar AnonymBruker skrev (På 16.2.2026 den 12.39): Her kan vi se diskutere alt om ME. Hvordan påvirker ME deg? Anonymkode: 90c37...316 Mmm … varierer. Noen dager er alt bra, mens andre dager føler jeg meg litt redusert. Begynte på medisiner som hjalp veldig. Anonymkode: c6983...f5d
AnonymBruker Skrevet 25. februar #46 Skrevet 25. februar AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Mmm … varierer. Noen dager er alt bra, mens andre dager føler jeg meg litt redusert. Begynte på medisiner som hjalp veldig. Anonymkode: c6983...f5d Hva slags medisiner? Anonymkode: 64724...8b3
AnonymBruker Skrevet 25. februar #47 Skrevet 25. februar AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hva slags medisiner? Anonymkode: 64724...8b3 Sist jeg sa navnet på medisinen her på KG så ble alt slettet - så jeg er litt usikker på hva jeg kan si. Det er en medisin som er brukt mye i andre land i lav dose Anonymkode: c6983...f5d 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars #48 Skrevet 1. mars Jeg lever et veldig rolig liv som emmis. Men jeg drømmer så mye på natten, og mesteparten av dem er stress-drømmer. Er det flere her som kjenner seg igjen? Hvorfor er det sånn når man lever verdens mest stille liv? Er det hjernen som trenger litt action? 😄 Anonymkode: 4b85c...9a6
AnonymBruker Skrevet 1. mars #49 Skrevet 1. mars AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Jeg lever et veldig rolig liv som emmis. Men jeg drømmer så mye på natten, og mesteparten av dem er stress-drømmer. Er det flere her som kjenner seg igjen? Hvorfor er det sånn når man lever verdens mest stille liv? Er det hjernen som trenger litt action? 😄 Anonymkode: 4b85c...9a6 Ja!! Har ofte veldig stressende, kavete drømmer! Og av og til skikkelige mareritt! Men tror det er bivirkning av ldn. Bruker du det? Anonymkode: 64724...8b3 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars #50 Skrevet 1. mars AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Ja!! Har ofte veldig stressende, kavete drømmer! Og av og til skikkelige mareritt! Men tror det er bivirkning av ldn. Bruker du det? Anonymkode: 64724...8b3 Ja, akkurat sånn er drømmene! Nei, bruker ikke det. Jeg håper virkningen av medisinen din likevel gjør det verdt det Anonymkode: 4b85c...9a6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå