Gå til innhold

Du som vurderer helvetesild vaksine

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hadde tenkt det men blir 65 neste år så nå vurderer jeg å vente.

Anonymkode: a04b3...6ab

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg får utbrudd av helvetesild flere ganger i året, men får antiviral medisin så jeg får dempet utbruddene før de blir ille. Merker det vanligvis dagen før jeg begynner få utslett. 

Vil vurdere vaksine om den går ned i pris. 

Anonymkode: 44338...1c9

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har satt i gang prosessen, har tatt første sprøyte og skal ha neste om en stund. Er et godt stykke unna 65 så ikke noe poeng i å vente. 

Anonymkode: dc405...d0c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde tenkt å ta den på eget initiativ, men når jeg ser at den kanskje kommer inn i vaksinasjonsprogrammet så gidder jeg ikke betale 4000 kr fra egen lomme. 

Anonymkode: d698c...4fb

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg hadde tenkt å ta den på eget initiativ, men når jeg ser at den kanskje kommer inn i vaksinasjonsprogrammet så gidder jeg ikke betale 4000 kr fra egen lomme. 

Best å la staten betale

Anonymkode: 7a721...7a1

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tenkt å ta den, er 47 år nå. Får heller betale alt selv, jeg vil gjerne ha den pga Alzheimer i nær familie.

Anonymkode: 64002...22f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Best å la staten betale

Altså ,det er antakelig rett rundt hjørnet så ja selvfølgelig! Vil du gi bort 4000 kr til staten kanskje? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Altså ,det er antakelig rett rundt hjørnet så ja selvfølgelig! Vil du gi bort 4000 kr til staten kanskje? 

Best å slippe å betale selv. Staten, vet du.

AnonymBruker
Skrevet
Sophie-Ann skrev (1 time siden):

Jeg har tatt dem, og er under 50. Tvilte ikke et sekund. Vi har Alzheimers i alle ledd i slekten og helvetesild har jeg sett med egne øyne hva gjør med eldre mennesker.

Den reduserer Alzheimers med ca 17 % så ute av fare er man ikke selv om en tar den vaksina. Men er leveringsproblemer på den per nå. 

Anonymkode: dfefd...a75

AnonymBruker
Skrevet

Helvetesild har da alltid eksistert. Hvor kommer dette plutselige hysteriet fra?

Anonymkode: cef52...86a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 42 og skal ta den ila ikke alt for lang tid. Den er litt dyr bare så jeg må prioritere andre ting først.

Jeg har hatt vannkopper, min mor sliter mye med helvetesild og vi har mye demens i familien så det er ingen tvil engang for min del om å ta den.

Anonymkode: 3c2f7...3bc

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 48 år, og tenker å ta den i løpet av året. Vil ikke vente til jeg blir 65.

Anonymkode: 0fc16...0d2

AnonymBruker
Skrevet

Helvetesild er jo kjent bivirkning etter covid-vaksinen.

Anonymkode: 2da8e...128

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Helvetesild har da alltid eksistert. Hvor kommer dette plutselige hysteriet fra?

Sikkert fordi vi blir flere eldre. 

Anonymkode: d851b...148

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Helvetesild er jo kjent bivirkning etter covid-vaksinen.

Anonymkode: 2da8e...128

Slutt å spre løgner.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Fordi det ganske nylig har kommet forskning som tyder på at vaksinen også gir redusert sjanse for demens. 

Helvetesild har vært i alle år, men den nyeste vaksinen har kun vært på markedet i 8 år. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 35 og har ingen voldsom hast, men jeg har absolutt tenkt å ta den. Bryr meg ikke om jeg må betale for den selv, men nå som det er mangel skal andre med større behov få ta den før jeg melder meg på. 

Anonymkode: a57be...05a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Den reduserer Alzheimers med ca 17 % så ute av fare er man ikke selv om en tar den vaksina. Men er leveringsproblemer på den per nå. 

Anonymkode: dfefd...a75

Jeg er fullstendig klar over det. Er sykepleier av yrke. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 45, har tatt den. Har betalt selv. Ville ikke holdt pusten og ventet på at den skal bli gratis, det er høyt opp og langt frem. Vaksinene som allerede er i voksenvaksinasjonsprogrammet er heller ikke gratis per i dag.

Anonymkode: bfd2a...db7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg rådfører meg med legen min, ikke tilfeldige folk på nettet. 

Anonymkode: 20127...074

Spør legen din om du bør vaksinere deg mot vannkopper. Den beskytter også mot helvetesild. Rart at legen ikke allerede har anbefalt deg vaksine mot vannkopper, det kan jo være alvorlig å få den sykdommen i voksen alder. 

Vi har vaksinert barna mot vannkopper, da er de også beskyttet mot helvetesild. Leste oss opp på vaksina da førstemann kom, og valgte så å betale for å vaksinere begge barna. 

Anonymkode: 34155...1ae

• Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...