Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva syntes dere? 

Vi har dine/mine barn. En helg kom ikke bonusbarnet hit fordi h*n var syk ble jeg fortalt av samboeren, før han dro ut igjen etter jobb. 

Det viste seg at de hadde hentet barnet og deretter var hos bestemor for å bli skjemt bort med ditten og datten for tusenvis av kroner den helgen. 

Det har skjedd et tilfelle før også. Da jeg var i utlandet så jeg plutselig på snap at samboeren min (og hans mor) var å hentet gutten hjemme hos exn før de havnet på Elkjøp (og kjøpte pc). De visste hvilke dager jeg skulle være borte,så de må ha planlagt. 

Jeg oppdaget dette tilfeldig og da føles det ekstra ille. Hvorfor ikke bare si noe? 

Dette var en hemmelighet avtalt av far, bestemor og barnet mens jeg ble fortalt at barnet var sykt. Er dette greit? 

Jeg forstår ikke hensikten med hvite løgner og føler meg som dritt ved å bli sett på og løyet til. Syntes små-løgner ødelegger mye da det setter i gang et tankespinn på hva mer som kan lyves om. Er det bare jeg som er hårsår her? 

Samboern viser meg kjærlighet hver dag og jeg har det godt hos gan, men blir også veldig urolig av dette. Samtidig er det kanskje ikke mitt bord?

Anonymkode: 3f667...74b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja. Absolutt ALLE mennesker lyver, i mer eller mindre grad 

Anonymkode: 1ea48...9e1

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Men det du nevner, ts, er ikke småløgner 

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Dette er heller ikke små løgner.

Anonymkode: 9eb66...229

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg lyver aldri for partneren min. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg lyver aldri for partneren min. 

Å unngå å fortelle ting er også løgn 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nei, dette er jo ikke hvite løgner eller småting, slik jeg ser det. Det handler jo om å gå bak ryggen din og ekskludere deg, selv om det ikke er noe skadelig det handler om.

Hvorfor vet jeg ikke. Er du veldig kontrollerende eller dømmende? Da kan det være en del av det, at de ikke orker kampen. 

Anonymkode: 5eed5...075

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Enig. Jeg unngår ikke å fortelle han ting. Han vet absolutt alt :) 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Enig. Jeg unngår ikke å fortelle han ting. Han vet absolutt alt :) 

Kan du fortelle han at han lukter ille eller at du synes din kollega er hot? Tviler. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lyver om alt, alltid gjort det. 

Men det samboer gjør mot ts er ikke små løgner, det er planlagte løgner. Motivet for å gjøre det er umulig å vite. Kan være som noen skriver at ts er vel nysgjerrig, kontrollerende eller vanskelig når det omhandler noe med eksdama til samboer og bonusbarnet ? 

Hvis det ikke er tilfelle, ville jeg spurt direkte. Om det blir tatt ille opp, har ts fått svaret og kan ta valg ut i fra det, om hun gidder dette eller ikke.

Anonymkode: 501a3...d5e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Kan du fortelle han at han lukter ille eller at du synes din kollega er hot? Tviler. 

Han stinket i går, da ba jeg han ta en dusj. 
Det siste har jeg også gjort, den ene gangen det skjedde. Mannen min er superhot, så det er ikke sånn at jeg ser hottere kolleger ofte…

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bestemor har lov å dusje ditt bonusbarn i dyre gaver så mye hun vil. Du har ingen med det å gjøre. Du skriver gaver til tusenvis av kroner som om det er noe galt med det. Å gi gaver er en fin ting! Det er generøst og godhjertet. Jeg reagerer mye mer på dine holdninger som kommer frem enn løgnene her. Håper hun øker gave summene til 100.000 kroner neste helg. Generøse folk er fantastisk! 

Anonymkode: b2d0d...7bd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det var en unødvendig ting å lyve om, med mindre du har gitt uttrykk for at du misliker at mann og bonusbarn drar til svigermor. Har du sagt at du ikke liker det? Hvis ikke, hadde jeg lurt veldig på hva mer denne mannen lyver om....

Anonymkode: a2dd1...18c

AnonymBruker
Skrevet

Eneste gangen jeg har løyet for partner er når jeg og ungene arrangerte overraskelse bursdag til han.

Men vi suger på å lyge, så han skjønte noe var på gang 😂

Anonymkode: 9fd59...45a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lyver ikke, har ikke som vane å lyve. Så når kollega kom inn med nyklippet hår så ropte alle ut "så fin!" Jeg smilte og nikket, men sa ikke et ord, for det så ikke fint ut og det er ikke hyggelig å si og da lar jeg være å si noe. 

Anonymkode: 78ac8...0f8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det har skjedd et tilfelle før også. Da jeg var i utlandet så jeg plutselig på snap at samboeren min (og hans mor) var å hentet gutten hjemme hos exn før de havnet på Elkjøp (og kjøpte pc). De visste hvilke dager jeg skulle være borte,så de må ha planlagt. 

Anonymkode: 3f667...74b

Hæ? Må far og farmor ikke kjøpe PC til barnet uten din tillatelse eller uten at du er med?

Anonymkode: c3cc0...eb0

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Nei det er det ikke.

Man kan feks glemme å si ting. Det blir helt feil å kalle det for løgn synes jeg. 

Å lyve med hensikt er det som ikke er bra.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det er nok sant. Forskjellen ligger i om det er bevisst eller ubevisst.

Så er det noe som heter at det går an å endre mening.

Jeg har blitt utfordret mange ganger på mine meninger. 

AnonymBruker
Skrevet

Du henger deg opp i at barnet hsns fikk gaver for tusenvis av kroner av SIN biologiske bestemor og mener dine barn også skulle fått gaver.. 

Bli voksen. Når man velger å inngå et forhold med dine, mine våre så vil det bli forskjellsbehandling. Om du blir såret av det så må du akseptere at du ikke kan bestemme hva besteforeldre til din nye mann ønsker å bruke pengene på. 

Grunnen til at han ikke fortalte sannheten er fordi du lager drama av ting du ikke gar noe med. 

Anonymkode: 1e422...7b8

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg er absolutt mot løgn, og folk som lyver om ting de ikke trenger å lyve om stoler jeg iallefall ikke på, for lyver man unødvendig lyver man iallefall når noe virker vanskelig å være ærlig om. Så dem som lyver smått lyver så definitivt stort også. 

Men man må selvfølgelig ha lov til å ha filter på hva som kan såre partner eller utlevere andre, så å la være å fortelle er ikke løgn. 

Min partner trenger ikke å fortelle meg alt, men det han forteller skal pokker meg være sant. Jeg reagerer så sterkt på også små løgner, så det har han erfaring med at er absolutt best. Jeg sier ofte litt på fleip at jeg kan tåle enhver sannhet, men ikke minste løgn, og det er mye sannhet i den fleipen. Selv vonde sannheter kan jeg ta med ro og fatning, modent og med velvilje til å forstå. Selv små løgner river bort grunnen under meg og min mentale likevekt. Da er jeg IKKE fattet, eller har noe som helst velvilje til å forstå. 

Noe krav til å utlevere alt han tenker og alt andre har betrodd ham har han derimot ikke. 

Samme omvendt. 

Nei små løgner viser bare at man er en løgner, og det er ikke ok. 

Dette var ikke engang små løgner ts, men å bevisst føre deg bak lyset flere ganger. 

Endret av Trolltunge
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...