AnonymBruker Skrevet 16. februar #21 Skrevet 16. februar AnonymBruker skrev (8 minutter siden): TS leier, å sette inn kattedør på leid enhet er nok ikke ønskelig. Anonymkode: 97b9d...8f9 Man kan spørre huseier om lov. Anonymkode: 160b3...58d
Flammen12 Skrevet 16. februar #22 Skrevet 16. februar 30 minutter siden, AnonymBruker said: Man kan spørre huseier om lov. Anonymkode: 160b3...58d Livssituasjonen passer fortsatt ikke ts uansett hvordan man velger å vri på det.
Million Skrevet 16. februar #23 Skrevet 16. februar AnonymBruker skrev (16 timer siden): Hva koster kattehotell? Anonymkode: 8f7ab...5f1 Kattepensjonat er dyre. Du finner eksempler på det om du googler "kattepensjonat pris". Eksempel her: https://lillestromdyrehotell.no/priser
AnonymBruker Skrevet 16. februar #24 Skrevet 16. februar Myrmica skrev (5 timer siden): Jeg synes ikke 2 måneder borte annethvert år er så mye - får du noen til å bo hos deg og passe på katten når du er borte er jo det helt greit som regel. Du kan vel fint korte ned på de reisene også om du synes det ikke fungerer. Men jeg stusser mer på at "de du bor hos" krever en 100% husren katt. Du leier? Hva gjør du om du må flytte? Er det lett å finne ny utleiebolig når du har katt? Hva gjør du om katten ikke er/blir 100% husren? Det er det jo ingen garanti for, selv om det er en utekatt. Hva gjør du da, om dotrening tar tid eller du ikke kommer helt i mål? Jeg leier en leilighet av familie. Det er faren min som krever en husren katt. Jeg skrev husren katt i forhold til omplassering, at jeg kan ikke ta inn en villkatt, pga min fars dårlig erfaring med det og renhold fra tidligere leietakere. Det er hans regel, basert på erfaring, men han har stor forståelse for at yngre dyr må trenes. Jeg bor veldig trygt her siden jeg leier av familie, og ser ikke for meg å flytte. Men jeg er enig, det er ikke lett å finne utleiebolig om man har dyr. Om katten ikke blir husren så tar jeg den med til veterinær, sjekke om uvi eller om det er noe som plager katten. Spørre dyrlege om råd. Men jeg har stor tro på at jeg skal klare gjøre en katt husren, har god plass og tenker 2 kattedoer. Anonymkode: 0b083...4d8
AnonymBruker Skrevet 16. februar #25 Skrevet 16. februar AnonymBruker skrev (5 timer siden): Man kan spørre huseier om lov. Anonymkode: 160b3...58d Jeg får lov:) Anonymkode: 0b083...4d8
AnonymBruker Skrevet 16. februar #26 Skrevet 16. februar AnonymBruker skrev (21 timer siden): Hun skriver at de hun bor hos krever 100% husren katt. Da godtas det neppe at en katt kan få gå ut og inn som den vil uten at eier er der. Hvis jeg hadde vært huseier hadde den katten blitt levert dyrebeskyttelsen. Anonymkode: fa86b...772 Det jeg mener med husren er at katten ikke tisser inne ts Anonymkode: 0b083...4d8
AnonymBruker Skrevet 16. februar #27 Skrevet 16. februar Nei, absolutt ikke. Anonymkode: c2a40...922 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar #28 Skrevet 16. februar Man kan reise bort 4-5 dager hvis noen mater katten. Katter trenger omsorg. Du må sjekke etter flått, skader og uhelse. Du kan ikke reise bort lenge. Anonymkode: 4cd6a...c5a
AnonymBruker Skrevet 16. februar #29 Skrevet 16. februar Bli fosterhjem! For øvrig er katter renslige og liker å grave ned det som kommer ut (unntak er hannkatter som markerer), så å få de husren er ikke vanskelig så lenge de er noenlunde friske og forholdene ligger til rette. Anonymkode: f75a7...ee8 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar #30 Skrevet 16. februar Nei du burde ikke eie katt. Men du kan melde deg som kattepasser/avlaster/midlertidig hjem for dyrebeskyttelsen. Det trengs det definitivt, og da har du betydelig mer fleksibilitet. Anonymkode: dab4d...886 2
katties Skrevet 16. februar #31 Skrevet 16. februar Du kan ike ha katt når du er borte så lenge- katten vet jo ikke hvor du er, den tror den er blitt forlatt. Vil man være borte i månedsvis så må man ha noen andre boende i huset i stedet.
AnonymBruker Skrevet 16. februar #32 Skrevet 16. februar Utekatt eller ikke. Husdyr er ikke forenelig med mye reising og fravær. Husdyr er forpliktelser fra A til Å. Husdyr er ikke noe du skal lempe på kattehotell eller andre mennesker 1/4 av året fordi du ikke ville ha katt akkurat i denne perioden. Skal du ha katt eller et annet husdyr så må du ha tid, energi, penger og vilje til å ha det. Sånn er det å være dyreeier. Anonymkode: 67d9d...4ab 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar #33 Skrevet 16. februar AnonymBruker skrev (21 timer siden): Jeg ønsker meg så mye en ute katt. Men jeg reiser til utlandet i 2-3 mnd annethvert år. Er det forsvarlig? Hva gjør man om man har en katt og skal være så mye borte? Å ha en venn som kommer å mater er jo absolutt ikke nok. Og siden det skal være ute katt, så føler jeg meg ikke trygg på at den er et annet sted, sikkert for stressende for katten. Noen forslag? Har vurdert hjelpe katter som skal omplasseres. Men de jeg bor hos har vært ekstremt tydelige på at det skal være en 100% husren katt. Og jeg ønsker jo en utekatt, blir veldig vanskelig med innekatt ift hvordan romfordeling er her med en veranda på sommeren (mye åpen stue til veranda). noen tips til hvordan jeg kan få dette til å fungere som også ville gjort at katten har det bra? Anonymkode: 0b083...4d8 Beklager, men å ha en katt er ikke for deg. Du må faktisk være hjemme med den store deler av tiden selv. Ikke så mye ute på reise. Anonymkode: 5b7a6...ef8 3
AnonymBruker Skrevet 16. februar #34 Skrevet 16. februar Du skal ikke ha katt. Anonymkode: f9a73...5c9 2
Flammen12 Skrevet 16. februar #35 Skrevet 16. februar 42 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg får lov:) Anonymkode: 0b083...4d8 Stakkars katten din..
AnonymBruker Skrevet 16. februar #36 Skrevet 16. februar AnonymBruker skrev (På 15.2.2026 den 22.03): Jeg overtok katten til min avdøde kjæreste, selv om jeg er borte et par måneder hvert år. Når jeg reiser bort, har jeg en venn eller student som bor i leiligheten sammen med katten og har 100% ansvar for den, mot at de bor gratis. Anonymkode: 2d4c5...518 Dette gjør jeg med hunden min også og det går helt fint. Men det er jo ikke mulig om TS leier og bor med andre, så med mindre de hun bor med også vil ha ansvar for katten, går det nok ikke å få katt akkurat nå. Anonymkode: cc58e...0b3
AnonymBruker Skrevet 17. februar #37 Skrevet 17. februar AnonymBruker skrev (10 timer siden): TS leier, å sette inn kattedør på leid enhet er nok ikke ønskelig. Anonymkode: 97b9d...8f9 Og dette er også en faktor som trådstarter må ta med i beregningen. En katt kan bli oppimot 20 år og med mindre hun er sikker på at hun enten skal bli boende der hun bor nå frem til katten ikke lever lenger eller hun kjøpe sin egen bolig er det også stor risiko å skaffe seg katt mens man leier, for det er ikke bare bare å få leid et sted om man har et kjæledyr Anonymkode: eaba4...b95
AnonymBruker Skrevet 17. februar #38 Skrevet 17. februar AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg leier en leilighet av familie. Det er faren min som krever en husren katt. Jeg skrev husren katt i forhold til omplassering, at jeg kan ikke ta inn en villkatt, pga min fars dårlig erfaring med det og renhold fra tidligere leietakere. Det er hans regel, basert på erfaring, men han har stor forståelse for at yngre dyr må trenes. Jeg bor veldig trygt her siden jeg leier av familie, og ser ikke for meg å flytte. Men jeg er enig, det er ikke lett å finne utleiebolig om man har dyr. Om katten ikke blir husren så tar jeg den med til veterinær, sjekke om uvi eller om det er noe som plager katten. Spørre dyrlege om råd. Men jeg har stor tro på at jeg skal klare gjøre en katt husren, har god plass og tenker 2 kattedoer. Anonymkode: 0b083...4d8 Om du virkelig ønsker en stueren katt så er det mye tryggere å adoptere en katt som allerede er stueren enn å skaffe seg en kattunge. Og det å få en katt stueren er vanligvis ikke noe hokuspokus, men i starten må man påregne uhell. Anonymkode: eaba4...b95
NatNat Skrevet 17. februar #39 Skrevet 17. februar AnonymBruker skrev (På 15.2.2026 den 22.33): Jeg ønsker meg så mye en ute katt. Men jeg reiser til utlandet i 2-3 mnd annethvert år. Er det forsvarlig? Hva gjør man om man har en katt og skal være så mye borte? Å ha en venn som kommer å mater er jo absolutt ikke nok. Og siden det skal være ute katt, så føler jeg meg ikke trygg på at den er et annet sted, sikkert for stressende for katten. Noen forslag? Har vurdert hjelpe katter som skal omplasseres. Men de jeg bor hos har vært ekstremt tydelige på at det skal være en 100% husren katt. Og jeg ønsker jo en utekatt, blir veldig vanskelig med innekatt ift hvordan romfordeling er her med en veranda på sommeren (mye åpen stue til veranda). noen tips til hvordan jeg kan få dette til å fungere som også ville gjort at katten har det bra? Anonymkode: 0b083...4d8 ikke få katt. Du må velge. Eller ha barn eller noen som bor hjemme med deg som kan passe på katten. Hvis du bor alene, det er klart at svaret er nei.
NatNat Skrevet 17. februar #40 Skrevet 17. februar AnonymBruker skrev (På 15.2.2026 den 22.37): Dropp det. Du kan ikke plassere en utekatt på kattehotell i 2-3 måneder. Anonymkode: fa86b...772 kattehotell er en UTING !! en katt liker sine vaner, huset sitt. Det er ren trauma for en katt å måtte flytte til en ukjent plass. Og utrolig egoistisk !
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå