Gå til innhold

Hjelp til hekleoppskrift på engelsk

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal hekle et kosedyr. Har tidligere heklet mange kosedyr, men da har det alltid startet med magisk sirkel. Nå har jeg kjøpt en engelsk oppskrift på Etsy, og i den så skal jeg først hekle 5 luftmasker, og så fortsette med fastmasker. Men jeg skjønner ikke en dritt. Legger ut et utklipp av første del og håper noen kan forklare det til meg. 

IMG_1083.jpeg

Anonymkode: 4a8a4...7cf

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg skal hekle et kosedyr. Har tidligere heklet mange kosedyr, men da har det alltid startet med magisk sirkel. Nå har jeg kjøpt en engelsk oppskrift på Etsy, og i den så skal jeg først hekle 5 luftmasker, og så fortsette med fastmasker. Men jeg skjønner ikke en dritt. Legger ut et utklipp av første del og håper noen kan forklare det til meg. 

IMG_1083.jpeg

Prøv å legg den inn i Google Oversetter å se om det hjelper 

Skrevet

KI er din venn. Jeg kan ikke hekle - gir dette mening?

Bruk hovedfargen din.

1. LM 5 (luftmasker), vi skal jobbe på begge sider av luftmaskerekken. Begynn i 2. lm fra nålen. 3 st (staver), 3 st i den siste lm og snu for å jobbe på den andre siden, 2 st, 2 st i den siste lm. (10 masker totalt)

2. 1 st i hver m (maske) (10)

AnonymBruker
Skrevet
Hareena skrev (58 minutter siden):

KI er din venn. Jeg kan ikke hekle - gir dette mening?

Bruk hovedfargen din.

1. LM 5 (luftmasker), vi skal jobbe på begge sider av luftmaskerekken. Begynn i 2. lm fra nålen. 3 st (staver), 3 st i den siste lm og snu for å jobbe på den andre siden, 2 st, 2 st i den siste lm. (10 masker totalt)

2. 1 st i hver m (maske) (10)

Nei det blir nok feil. For det skal være fastmasker og staver

AnonymBruker
Skrevet
Mei88 skrev (1 time siden):

Prøv å legg den inn i Google Oversetter å se om det hjelper 

Jeg har funnet ut at det skal være først 5 luftmasker, så skal det være 3 fastmasker i hver luftmaske. Men her faller jeg av for jeg forstår ikke hvordan det går an? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nei det blir nok feil. For det skal være fastmasker og staver

Dc i oppskriften betyr double croche, og det er fastmaske på norsk. Prøv det i stedet for staver i den oversatte oppskriften. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg har funnet ut at det skal være først 5 luftmasker, så skal det være 3 fastmasker i hver luftmaske. Men her faller jeg av for jeg forstår ikke hvordan det går an? 

Jeg tror ikke det er 3 fm i hver luftmaske. Jeg tror det er 1 fm i lm 2, 3 og 4, og 3 fm i den 5. og siste lm. (Sånn at du «runder arbeidet) Men hvorfor det bare skal være 2 lm + 2 lm på den andre siden skjønner jeg ikke  :klo: Har du mulighet til å kontakte selger og be dem sende deg et diagram? Det er så utrolig mye enklere å hekle etter. 

AnonymBruker
Skrevet
Natriumclorid skrev (30 minutter siden):

Jeg tror ikke det er 3 fm i hver luftmaske. Jeg tror det er 1 fm i lm 2, 3 og 4, og 3 fm i den 5. og siste lm. (Sånn at du «runder arbeidet) Men hvorfor det bare skal være 2 lm + 2 lm på den andre siden skjønner jeg ikke  :klo: Har du mulighet til å kontakte selger og be dem sende deg et diagram? Det er så utrolig mye enklere å hekle etter. 

Hmm, ja det kan jo høres mer rett ut. Står jeg skal ha 10 masker etter de omgangene. 

AnonymBruker
Skrevet
Natriumclorid skrev (41 minutter siden):

Dc i oppskriften betyr double croche, og det er fastmaske på norsk. Prøv det i stedet for staver i den oversatte oppskriften. 

Ja haha, jeg skulle skrive at det skal være fastmasker og IKKE staver 😅 Så jeg har funnet ut det. Problemet mitt nå er at jeg ikke skjønner antallet.

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Ja haha, jeg skulle skrive at det skal være fastmasker og IKKE staver 😅 Så jeg har funnet ut det. Problemet mitt nå er at jeg ikke skjønner antallet.

Tror jeg skjønner det 😄 Har prøvd å tegne det - det blir slik at lm nr 5 ikke er med. 

IMG_5185.jpeg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...