Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 100% alle med to barn. Har gjeldsfri bil og tjener litt over 800.000 i året. Har hatt boliglån hos DNB i flere år, og har der 5.05 i nominell rente. De mener det er det beste de kan tilby i min situasjon. Jeg har 2.270.000 i boliglån. Leiligheten er taksert til rett over fire millioner. Har sjekket andre tilbud, og Kassa vil gi meg boliglån på 4.75 i nominell rente. Hva tenker dere? Er det bare å bytte, eller er det tryggere å bli i DNB? 

Anonymkode: e9d20...a06

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kjenner ikke til Kassa, men hvilken fordel mener du at du får ved å være lojal i dnb? 

Ved ett lån på 2,3 mill, med 25 års nedbetalingstid så vil differansen være 400kr pr mnd. Denne "lojalitetsforsikringen" koster deg nesten 5000,- pr år, så den bør være god. 

Anonymkode: 377a0...166

• Nyttig 1
Skrevet

Ikke hørt om Kassa før men et raskt google søk viser at det eies av Oslo kommune, så da regne jeg med at det er sikker, så da ser jeg ingen grunn til at det skal vær noen grunn til å ikke flytte så fremt Kassa er en seriøst aktør.

• Nyttig 1
Skrevet

Banker kan ha ulike gebyrer. Sammenlign effektiv rente og ikke nominell 😊

Hvis du har forsikringer i DNB bør du sjekke om du mister noen fordeler/forsikringsrabatter hvis du flytter lånet til annen bank. Tilfelle du er totalkunde og har fordeler. Utover det er det effektiv rente som sier hvor det lønner seg å ha lån.

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk nettopp ned renten på boliglånet mitt i DnB fra 5.4% til 4.84% (nominell rente). Før jeg kontaktet banken sjekket jeg opp med andre banker hva de kan tilby og da sa DnB at de matchet den renten. 

Anonymkode: 7dce0...799

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Gå etter effektiv rente. Søk gjerne i flere banker, og gå til de som gir deg best rente. Det er ingen god grunner for å skal være lojal overfor bank. Det vil du ikke tjene på. 

Er du ansatt i staten, får du også gode betingelse i spk. Er du ansatt i kommunen, sjekk kpl. Om du er organisert, sjekk fagforeningens avtaler. De har alltid en avtale med en eller annen bank. 

Anonymkode: eb3ec...a66

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...