Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 5+2 uker i dag, og jeg føler tiden snegler seg forbi 😂 Jeg har ventet på dette hele livet, og nå klarer jeg ikke å vente til ultralyd, komme seg over uke 12, fortelle venner og familie osv. 

Jeg var heldig, for jeg ble gravid veldig kjapt, så jeg skal absolutt ikke klage på det. Vet mange prøver lenge. Jeg har heller ikke noen store plager enda, bare vonde bryst, kløende nipler, veldig oppblåst, og endret søvnmønster.

Jeg følerderimot per nå at jeg ikke tenker på noe annet enn at jeg er gravid 😅 Det føles så lenge igjen til "neste mål" på en måte. Samtidig er man jo redd for å miste. 

Hvordan opplevde du første trimester? Evt noen tips? 

Anonymkode: 61676...713

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Høres veldig kjent ut 😅❤️ etter noen uker har det sluppet litt taket for meg, det ble ikke like altoppslukende lenger. Men ja, 1. Trimester går sakte 😅

Anonymkode: 93452...ce1

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Høres veldig kjent ut 😅❤️ etter noen uker har det sluppet litt taket for meg, det ble ikke like altoppslukende lenger. Men ja, 1. Trimester går sakte 😅

Hvor langt er du på vei? 💕

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Hvor langt er du på vei? 💕

22 uker nå, så tiden for heldigvis 💞

AnonymBruker
Skrevet

Prøv å tenk på noe annet ved å holde deg opptatt med ting. Jobb, fritidsinteresser, vær sosial..

Anonymkode: 0d067...e20

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er nøyaktig like langt som deg, 5+3 i dag! Nytt, spennende og altomslukende. Jeg har gjort «det jeg kan» og legger det litt fra meg nå frem til neste etappe. Bestilt time hos lege (må ha helsekort og henvisning til tidlig UL) i uke 9 og ordnet meg kvalmestillende i tilfelle. ellers tenker jeg at alt annet må vente. Ting og klær begynner jeg ikke tenke på før til sommeren. Fyller dagene med mye annet som jobb, venner, trening, hunden. Dagene går ganske fort når jeg bare har bestemt meg for å ikke planlegge og tenke for mye baby. Setter grenser for eget sinn, på en måte.

Anonymkode: b30a5...412

AnonymBruker
Skrevet

Tiden i starten går sååååå sakte.. spesielt hvis formen er litt dårlig. Den suser mer forbi når man er over kneika med å dele nyheten og ultralydene

Anonymkode: 01c72...21d

AnonymBruker
Skrevet

Går sååå sakte i starten, ja. Men for min del har vært svangerskap føltes som en skikkelig snøballeffekt. Når tiden først begynner å gå fortere så flyr den virkelig forbi. Så selv om det er vanskelig så ville jeg prøvd å «nyte» den perioden der tiden går sakte og man har god tid på å kjenne på hver uke osv. 

Anonymkode: 02ae1...09e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har det akkurat likens! Jeg er 6+5 i dag, og tiden går så uendelig sakte 😩 Jeg kikker i appen hver eneste dag, som om det plutselig skal stå at jeg er mye lengre på vei enn jeg er. Og bare tanken på at jeg må holde ut i mange flere uker før jeg kan fortelle til noen er så tungt å tenke på. Er til tider kvalm og veldig sliten, så det er en stadig påminnelse også som gjør at hodet ikke får fred. 

Anonymkode: 26099...1f3

AnonymBruker
Skrevet

Lag dere en skravletråd inne med termin gruppene, om det allerede ikke er laget en. Det er fint å snakke med folk som er ca like langt på vei.

Skrevet

Kan anbefale forum på babyverden 🥰 Vi er flere. Jeg er 6 + 0 i dag. Har også en dagbok her!

AnonymBruker
Skrevet

Hadde det helt likt med første. Hørte alle episodene av jordmorpodden og flere andre podcaster om å få barn for å få tiden til å gå frem til første ultralyd. Var nesten litt ensomt før vi fortalte det til folk rundt.

Anonymkode: 897d2...1a1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...