Gå til innhold

Hva slurver du med?

Anbefalte innlegg

Gjest LoisLane
Skrevet

Hva slurver du med av husarbeid?

Jeg er ikke særlig ivrig når det gjelder å brette klær, og stryking er nesten bare til jul og 17. mai.

Skifter ikke på sengene særlig ofte, og tørker støv once in a blue moon.

Nå håper jeg dere andre tilstår noe også, så jeg ikke fremstår som KGs eneste dårlige husmor! :tristbla:

Videoannonse
Annonse
Gjest StoreSky
Skrevet

Jeg "feiler" på de samme tingene som deg....Har liksom bedre ting å drive med!

Husarbeid er for de med lite liv!! ;-)

Gjest gjest1
Skrevet

Stryke klær

Pusse vinduer

Like kjedelig begge deler, og blir gjort kun når det er absolutt helt nødvendig....

Gjest King James II
Skrevet

brette klær stryke klær er noe jeg aldri har gjort...Jeg bare slenger det inn i skape.

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg har ikke pusset vinduer, det er liksom sånt jeg glemmer, dessuten akter jeg ikke å gjøre det før jeg flytter ut heller... Det var da vel en årsak til at persiennene ble oppfunnet? :klø:

Boden nede kan sikkert ryddes i, men det man ikke ser glemmer man merkelig nok lett...

Under ovn, kjøleskap, etc... Der har jeg ikke sett engang... Sikkert ikke pent... :sjenert:

Dusjkabinettet... Er så EKKELT jo! Usj! Jeg skal aldri ha dusjkabinett hvis jeg skal bygge bad noen gang, jeg skal ha et bad som kan sprayes ned og så spyles, uten gnukking og gniing.

Doen... Da er det plastposer på hendene, engangskluter og klor... Enda synes jeg doen er ekkel... Så den tas ikke heeele tiden akkurat...

Bretter tøy sånn når det hoper seg opp, det går jo egentlig greit. Bretter på spisebordet og kan se på tv samtidig, så jeg ikke føler det er FULLSTENDIG bortkastet... :sjenert:

Også vanner jeg ikke blomstene mine... Eneste som vokser er kaktusene, de ene har blitt så svær at den snart velter, så må binde den opp eller no... :klø:

Gjest LoisLane
Skrevet
brette klær stryke klær er noe jeg aldri har gjort...Jeg bare slenger det inn i skape.

Da tror jeg at jeg skal klare å kjenne deg igjen. :)

Gjest King James II
Skrevet

vel aldri er kanskje og overdrive....Men det er sjeldent jeg gjør det..Og som regel slenger jeg dem inn i skapet.

men jeg tviler uansett på at du hadde kjent meg igjen.

er det skjent eller kjent ?

Gjest gjest1
Skrevet

Næsj, for onkelen min er også ekspert på å stille i ustrøkne skjorter etc, så da kan du kjapt bli forvirret ;)

Gjest LoisLane
Skrevet
Næsj, for onkelen min er også ekspert på å stille i ustrøkne skjorter etc, så da kan du kjapt bli forvirret ;)

Men har han tornekrone?

Gjest gjest1
Skrevet
Men har han tornekrone?

Neei... Det er i grunn bare rødt og ganske torneløst...

Gjest King James II
Skrevet
Men har han tornekrone?

tornekrone....Jeg har da ingen tornekrone...du må se syner.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg støvsuger og vasker gulvene hver dag - noen dager to ganger om dagen.

Jeg tørker alltid støv før jeg støvsuger - de dagene jeg støvsuger to ganger, så tørker jeg bare støv den første gangen.

Vinduene pusser jeg den første mandagen i måneden - i vintermånedene pusser jeg dem ikke utenpå.

Jeg skifter gardiner fire ganger i året. Har gardiner som passer til hver årstid samt jul (kjøkkenet og do).

Vasker klær hver dag - stryker alt med en gang det er tørt. Elsker å stryke, så jeg stryker også oppvaskkluter.

Takene vasker jeg hver vår.

Tørker av tak-og gulvlister annenhver uke.

Skifter sengetøy hver fredag.

Vasker inni alle kjøkkenskapene fire ganger i året.

Renser stekeovnen hver uke.

Hva var spørsmålet igjen?

Dårlig samvittighet - var det det? OK, jeg er en jævel til å juge da, men jeg klarer iaf å tørke meg selv når jeg er på do.

Gjest gjest1
Skrevet
Jeg støvsuger og vasker gulvene hver dag - noen dager to ganger om dagen.

Jeg tørker alltid støv før jeg støvsuger - de dagene jeg støvsuger to ganger, så tørker jeg bare støv den første gangen.

Vinduene pusser jeg den første mandagen i måneden - i vintermånedene pusser jeg dem ikke utenpå.

Jeg skifter gardiner fire ganger i året. Har gardiner som passer til hver årstid samt jul (kjøkkenet og do).

Vasker klær hver dag - stryker alt med en gang det er tørt.  Elsker å stryke, så jeg stryker også oppvaskkluter.

Takene vasker jeg hver vår.

Tørker av tak-og gulvlister annenhver uke.

Skifter sengetøy hver fredag.

Vasker inni alle kjøkkenskapene fire ganger i året.

Renser stekeovnen hver uke.

Hva var spørsmålet igjen? 

Dårlig samvittighet - var det det?  OK, jeg er en jævel til å juge da, men jeg klarer iaf å tørke meg selv når jeg er på do.

:ler::klappe:

Gjest vimse
Skrevet
...

Doen... Da er det plastposer på hendene, engangskluter og klor... Enda synes jeg doen er ekkel... Så den tas ikke heeele tiden akkurat...

...

:overrasket:

Du vet at man får kjøpet engangshansker på apoteket?? :ler:

Skrevet

De største svakhetene mine er vinduspuss og papirberg. Jeg aner ikke hvor alle disse papirerene kommer fra :klø: I tillegg er jeg heller ikke noe flink til å stryke klær, men det har jeg tatt konsekvensen av og har derfor mest klær som ser fine ut bare man henger dem skikkelig opp til tørk.

Gjest Gjest
Skrevet

Vinduspuss, rydde papirhauger og støvtørking...

Skrevet

Jeg er ikke spesielt flink til husarbeid, utenom klesvask, men jeg gidder ikke å ha dårlig samvittighet av den grunn.

Skrevet

Jeg stryker aldri tøy. :frustrert:

Min samboer har alltid stått på lillejulaften eller 16. mai og strykt tøy til alle tre. Når vesla skulle i bursdag før så måtte han igjen til pers (og det var vel min. 1 bursdag pr. mnd.).

Jeg har ikke strykt tøy siden jeg var 16 år. Jeg HATER å stryke tøy. Jeg kjøper tøy som ikke må strykes og hvis jeg har en skjorte som blir skrukkete etter vask så kaster jeg den. Driter i hvor mye den koster, ut med svineriet. :frustrert:

Ahhh..... Det var deilig å få det ut.....

Gjest camillo
Skrevet

Oh shit. Når du sier det, så har jeg en potteplante som døde for en måneds tid siden.

:sjenert:

Skrevet
Oh shit. Når du sier det, så har jeg en potteplante som døde for en måneds tid siden.

:sjenert:

Eh... Det var det ja.... Jeg er dårlig på å vanne blomstene så jeg tar i godt de gangene jeg gjør det. Jeg vet ikke om plantene min dør av drukning eller tørke. Men dør gjør de.... Jeg har alltid blomster hjemme men de sar alltid slunkne og gule ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...