Gå til innhold

Vi får kattunge!

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Gleder meg veldig, vi får en vakker liten skogkatt om noen uker!

Den er ikke renraset, så det er ikke aktuelt å melde seg inn i noe rasekattforbund eller noe. Vet noen om det finnes andre typer grupper eller forum for folk med skogkatter som ikke krever ren rase? Her er det en kvart Maine Coon inne i bildet.

Vi kjenner litt til rasen, og har vært kattepasser for en, så vi stiller ikke med helt blanke ark heldigvis. Selv om det er helt annerledes med fullt ansvar. Leser meg opp på kattehold og har god kontakt med selgeren av katten.

Det hadde bare vært fint med et sted å sparre og dele gleder :) 

Anonymkode: a4899...2e3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Gardinene klar for klatring og sofaen klar for kloring? 😉

Anonymkode: c7301...22e

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor sier du at det er en skogkatt når det ikke er det?

Anonymkode: a660f...9a6

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Husk at kattunger er helt ville første året ca. Ha minst to kloremøbel, om dere er glade i møblene deres. Heller den veldig mot norsk skogskatt, så kan det fort ryke sko, klær, og ledninger også. De må dresseres, ikke like strengt som en hund, men gjør godt grunnarbeid, slik at dere får en veloppdragen katt de neste (kanskje) 20 årene. Dvs. ikke la den lære seg å tigge, mjaue, den skal vite hvor den skal sove, samtidig som at den får trygghet.

Anonymkode: bf396...196

• Liker 3
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

*Med mjaue så mente jeg at den ikke skal lære seg å mase for å mase, men mjaue når den vil kommunisere.

Anonymkode: bf396...196

AnonymBruker
Skrevet

Å misunner dere de neste månedene❤️ Men huset, sofaen og interiøret vil trekke et lettelsens sukk når tigeren roer seg.

Har akkurat samme type katt. Blitt kjempestor og flott, finere enn de fleste Main Coop etter min mening. Vi har også en 100% skogskatt.

Anonymkode: 4ad2f...fd8

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Å misunner dere de neste månedene❤️ Men huset, sofaen og interiøret vil trekke et lettelsens sukk når tigeren roer seg.

Har akkurat samme type katt. Blitt kjempestor og flott, finere enn de fleste Main Coop etter min mening. Vi har også en 100% skogskatt.

Anonymkode: 4ad2f...fd8

Ville også hatt en blanding, synes ikke ekte maincoon er noe fine i ansiktet.

Anonymkode: 2bd0f...32f

• Hjerte 1
Skrevet

Gratuler med HUSKATT. Håper ikke du har betalt ville summer. 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Wow… aggressiv stemning. Det ble gjort veldig klart i første innlegg hvilken blanding det var. Kaller dere folk bastarder også hvis de ikke har ren linje? Det er ikke en konkurransekatt.

Jeg betaler for den oppfølgingen pusen får frem til overtakelse, ikke noe mer.

Takk til dere som har svart hyggelig!

Jeg leter videre etter et vennligsinnet miljø 😅

ts

Anonymkode: a4899...2e3

• Liker 3
  • Hjerte 5
Skrevet

Gratulerer så mye. Har 3 katter selv, ingen er renrasede. Huskatter. Alle er langhåret, dvs, de må børstes for ikke å få floker. Tror alle har et snev av skogskatt i seg. Det ser jeg på øynene. Den siste katten kom til meg som kattunge. Hadde 2 voksne gutter fra før. Jenta er nå sjef i flokken. Egentlig sjef i gata. Elsker kattene mine. Det kommer dere også til å gjøre. Lykke til. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Gratulerer :)

Kattunger er så gøy, og så slitsomt❤️😅

Har 2 katter. En bengalkatt og en "grøftemiks". De er 2 og 1 år, og nå begynner det å bli litt levelig igjen ;)

Anonymkode: c23dc...c38

• Hjerte 1
Skrevet

To tuxedo skogskatter her i huset. Rescues fra ReddDyra Bror og søster. Broren er en kosete skravlebøtte men søstra er litt mer tilbakeholden og så verbalt. Verdens fineste puser ❤️

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Det heter huskatt, ikke skogskatt. Norsk skogskatt er en egen rase. Har ikke katten papirer, et det en huskatt :) 

men uansett; gratulerer! Veldig koselig med ny pus. Vil anbefale deg å pusse tennene dens og lære den å gå i bånd. De aller fleste katter får tannproblemer ganske tidlig i livet, så tannpuss hver dag kan motvirke dette. Og selvsagt kvalitetsfôr, flere klorestativ og kastrering!

Anonymkode: 66d67...e72

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Gratulerer så mye med ny pus 🧡 er maaange år siden jeg hadde kattunge, så ingen tips. Men kjøp en kattemynte til hagen, den er det mange katter som elsker 🐈

Anonymkode: c6b42...964

• Hjerte 1
Skrevet

Vær glad dere ikke fikk katt før jul! Når vi fikk kattunge i november ‘24 så var hu oppi treet maaange ganger. Gardinene ble knytt opp, og ledninger måtte gjemmes! Vi prøvde med alufolie rundt juletreet, men hu skulle bruke de som kappe 😅 blomster var også bare å glemme på en stund 😅 Satt de bort om kvelden, men de ble jaggu glemt 👀

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det heter huskatt, ikke skogskatt. Norsk skogskatt er en egen rase. Har ikke katten papirer, et det en huskatt :) 

men uansett; gratulerer! Veldig koselig med ny pus. Vil anbefale deg å pusse tennene dens og lære den å gå i bånd. De aller fleste katter får tannproblemer ganske tidlig i livet, så tannpuss hver dag kan motvirke dette. Og selvsagt kvalitetsfôr, flere klorestativ og kastrering!

Å, du verden. Selvfølgelig kan det være en skogkatt/skaukatt. Norsk skogkatt er noe annet.  Eller dvs skaukatter er opprinnelsen til det vi i dag kaller Norsk skogkatt. Jeg husker godt at folk gikk mann av huse med de langhårede skaukattene sine for å få dem godkjent som rasekatter. Norsk skogkattentusiastene har lansert betegnelsen "langhåret huskatt" på skaukattene. Snobberi og historieforfalskning kaller vi det. 

Anonymkode: 315d2...5b4

• Liker 4
Skrevet

Gratulerer så mye! Kattunge tiden er helt nydelig😻 Vår er halvannet nå, men fortsatt skikkelig leken og full av sprell. Gamle pusen var også vill ganske lenge. De roer seg litt etter kastrering, men fortsatt mye gøy stemning. Vi har kloremøbel i alle etasjer, samt do i alle etasjer. Også har hun selvutnevnte klatreleker, altså gardinene😅 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Å, du verden. Selvfølgelig kan det være en skogkatt/skaukatt. Norsk skogkatt er noe annet.  Eller dvs skaukatter er opprinnelsen til det vi i dag kaller Norsk skogkatt. Jeg husker godt at folk gikk mann av huse med de langhårede skaukattene sine for å få dem godkjent som rasekatter. Norsk skogkattentusiastene har lansert betegnelsen "langhåret huskatt" på skaukattene. Snobberi og historieforfalskning kaller vi det. 

Anonymkode: 315d2...5b4

Skogskatt er en egen rase. Det riktige er huskatt, eller blandingskatt om du vil. 

• Liker 4
Skrevet

Kattunger er søte fine. Min siste er dronning over gata.  Der er også noen bakdeler. Vi har skog over oss, og bygninger nedenfor oss. Lille søte kattungen, en skikkelig jager. Tar med hjem mus, snoker og fugler. Eller noe hun kan fange.  Der var en gang noe stort insekt. Min lille søte er en jeger. Er ikke så søt ut i det fri. 

AnonymBruker
Skrevet

Vi har en 50% skogskatt. Mye pelsarbeid! 

Han er innekatt, så sleper ikke med seg byttedyr. Han har også en kattebror som er helt vanlig korthåret huskatt. Kattebroren er på alerten hele tiden. Vil jakte på mygg, leke, full fart. 

Men vår langhårete pus vil helst bare "observere" at den andre katten leker. 

Vi prøver å aktivisere ham. Han er flink å gå i bånd, men han vil bare "lukte på blomstene" når vi tar ham med ut. 

Anonymkode: f8894...177

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...