Gå til innhold

Duckduckgo - Blir vi snart kastet under bussen?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mange bruker søkemotoren Duckduckgo og tenker at der er man fullstendig anonym? 

Idet vi nå skriver 2026 er vel ingen lengre anonym og vi risikerer vel alle å bli kastet under bussen?

Anonymkode: c13c2...ff7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva slags nettsøk gjør man hvis man blir kastet under bussen?

Anonymkode: 7c733...f54

• Liker 2
Skrevet

Bryr meg svært lite om jeg blir overvåket på nett. Er såpass lite aktiv at det er ikke stort å finne. 

Skrevet

Hæ?

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Hvor mange bruker søkemotoren Duckduckgo og tenker at der er man fullstendig anonym? 

Idet vi nå skriver 2026 er vel ingen lengre anonym og vi risikerer vel alle å bli kastet under bussen?

Kilde på at noe har forandret seg hos Duckduckgo? Fra i fjor?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg opplevde så dårlige resultater med DuckDuckGo at jeg gikk over til ecosia. Mye bedre treff der. 

Anonymkode: 04b6d...69f

AnonymBruker
Skrevet

Dere som bruker disse alternative søkemotorene, hva søker dere etter som ikke Google er adekvat for?

Anonymkode: 6e654...e22

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dere som bruker disse alternative søkemotorene, hva søker dere etter som ikke Google er adekvat for?

Anonymkode: 6e654...e22

Jeg søker etter helt vanlige ting. Jeg bruker Duckduckgo fordi det ikke er noen reklame der.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Trodde du man var anonym har du misforstått. Man er derimot ikke et produkt, og tjenesten er ikke overfylt av annonser og nettsider blir ikke skjult fra resultatene. Veldig fornøyd med DDG, men jeg håper vi får noe enda bedre snart. 

Anonymkode: 20a78...679

• Liker 1
  • Nyttig 1
Gjest Lush
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva slags nettsøk gjør man hvis man blir kastet under bussen?

Anonymkode: 7c733...f54

Poenget er nok at de har blitt lovt anonymitet. Når de går ut og gjør noe som tyder på det motsatte er det ikke rart om forbrukerne føler seg villedet.

AnonymBruker
Skrevet

Man er aldri anonym på nett. Det er ikke det som er poenget med DuckDuckGo.

Google gir deg søketreff som gagner deres annonsører. To personer kan gjøre nøyaktig samme søk i Google og få opp to helt forskjellige svar. 

Duckduckgo lover ikke anonymitet. Men de lover at de ikke samler ikke og misbruker brukerdata til kommersielle formål. Man får dermed ikke kommersielt filtrerte søkeresultater. Det er ikke det samme samme som å være anonym.

Anonymkode: 14743...f0b

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Er trygt, generelt, på interenett så lenge en ikke går rundt med enhet som er en alt for lett identifserbart/browser fingerprinting (om en bruker 4K skjerm, har på DNT/do not track greie på, mange spesielle plugins i browsere...etc, spesiell type browser).

Har ikke helt oversikt over lovverk i Norge, men antar det å lage script for å sjekke plugins er litt på kanten - hvis det egentlig bare er "død kode" som egentlig ikke har noe reelt formål. 

Anonymkode: 75a60...ac9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Er trygt, generelt, på interenett så lenge en ikke går rundt med enhet som er alt for lett identifserbart/lett å browser fingerprinte (om en bruker 4K skjerm, har på DNT/do not track greie på, mange spesielle plugins i browsere...etc, spesiell type browser).

Har ikke helt oversikt over lovverk i Norge, men antar det å lage script for å sjekke plugins er litt på kanten - hvis det egentlig bare er "død kode" som egentlig ikke har noe reelt formål. 

Anonymkode: 75a60...ac9

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Bruker den, men helt anonym tror jeg ikke jeg er.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...