Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Menn på 60 kan altså forvente flere friske gjenværende leveår enn jevnaldrende kvinner.

Jeg antar at stillheten fra kvinnene i tråden som har hevdet det motsatte betyr at de har lært noe.

Anonymkode: de1f2...8e6

Det er feil, rett og slett. Noen britiske menn i en liten undersøkelse gjør tilsynelatende det, men det kommer helt an på designet i undersøkelsen. "Friske leveår", er det f eks definert som år uten medisiner? En sannsynlig feilkilde der er at menn går mindre til legen, og følgelig ikke blir behandla for ting de burde blitt behandla for.

Uansett er norske kvinner i snitt sammen med menn som er ca tre år eldre, og alle venninne til mora mi (82) er enker nå, og hun har mange av dem.

Jeg, i midten av femtiåra m jevnaldrende mann og m venner i samme alder med jevngamle menn, ser jo at damene er både fysisk sprekere og mye yngre til sinns enn mennene våre, og ingen av oss er sammen m mer enn tre år eldre menn, og min er litt yngre enn meg.

Anonymkode: 5280f...f29

• Liker 2
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilken alder ca er dere nå? Jeg tenker at man aldri vet hva livet har å by på, og kjærlighet/den rette er det heller ikke nødvendigvis i fleng. Det er ikke alt i livet man har kontroll over. Den aldersforskjellen merker dere sikkert ikke så mye til før mannen skal ut i pensjon antagelig. Da er det sikkert litt kjipt å ikke kunne dele den tiden, men igjen, det kommer jo litt an på dere. Er dere hjemme kjære så spiller det kanskje ikke så stor rolle, men hadde dere sett for dere å reise mye så er jo 10 år potensielt lenge å vente på at partner kan delta sammen med deg. Men igjen kommer det sikkert litt an på, hvor selvstendige man er. Kanskje det går an å jobbe inn å spare litt ekstra slik at den som er yngst kan pensjonere seg tidligere enn normalt. Kanskje den som er eldst trives godt i jobben sin og gjerne jobber noen år mer enn høyst nødvendig. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er feil, rett og slett. Noen britiske menn i en liten undersøkelse gjør tilsynelatende det, men det kommer helt an på designet i undersøkelsen. 

Ah den klassiske «vis meg forskning, men ikke forskning som motstrider følelsene mine».

Anonymkode: de1f2...8e6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.2.2026 den 1.15):

Du, vet du hva, det er faktisk ikke allverdens heksekunst å få seg 3 - 5 års yngre kjæreste som kvinne i 50-åra. Det funker ofte ganske godt☺️. Jeg skal gifte meg med min til sommeren.

De er yngre ut fra fødselsattest, men eldre fysisk og sosialt/holdningsmessig. Miksen er god, litt eldre kvinne og litt yngre mann. Da er de på bølgelengde.

Hvorfor skal man gifte seg når man er over 50 egentlig. Hva er greia med det?? Hadde ikke giddet.. 

Anonymkode: 739a3...c0e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvorfor skal man gifte seg når man er over 50 egentlig. Hva er greia med det?? Hadde ikke giddet.. 

Anonymkode: 739a3...c0e

Ikke alle er like late som deg da tydeligvis. Det var jo ikke det tråden handler om og hva du mener om noe som ikke angår bryr nok verden seg fint lite om🤷‍♀️ 

Anonymkode: 22fb9...ea8

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.2.2026 den 13.54):

Tenker nei for egen del. Er i førtiåra og finner svært få menn over 50 seksuelt tiltrekkende.  Jeg ønsker partner lik alder som meg eller ca 3-8 år yngre.  Kan selvsagt også være lurt ang dødelighet for menn før , og andre ting som kommer med alderen som jeg ikke ønsker å forholde meg til enda, seksuelle ting hører jeg av alle mine veninner med menn 50+++ er utfordrende f eks. 

Anonymkode: 2fa69...112

Nå er vel sexlivet med damer 50++ ikke nødvendigvis så mye å trakte etter heller, særlig for en mann som er "ca 3-8 år yngre"......

I mitt nåværende forhold forsvant mesteparten av hennes lyst da hun så vidt hadde passert 50. Om jeg da hadde vært 42, hadde det definitivt vært "game over" for relasjonen. Men siden jeg er litt eldre enn henne,  og noenlunde realitetsorientert om kvinner, alder og sexlyst, så måtte jeg bare akseptere situasjonen.  Sannsynligheten for å finne en annen kvinne i passende alder, som hadde sexlysten intakt,  og som jeg ville finne tiltrekkende er vel omtrent som sjansen til å vinne i Lotto.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.2.2026 den 1.15):

Du, vet du hva, det er faktisk ikke allverdens heksekunst å få seg 3 - 5 års yngre kjæreste som kvinne i 50-åra. Det funker ofte ganske godt☺️. Jeg skal gifte meg med min til sommeren.

De er yngre ut fra fødselsattest, men eldre fysisk og sosialt/holdningsmessig. Miksen er god, litt eldre kvinne og litt yngre mann. Da er de på bølgelengde.

Jeg skal også gifte meg til sommeren! Min mann er 7 år yngre enn meg. Helt nydelig.

K49

Anonymkode: e1e05...2aa

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Resignert skrev (2 timer siden):

Nå er vel sexlivet med damer 50++ ikke nødvendigvis så mye å trakte etter heller, særlig for en mann som er "ca 3-8 år yngre"......

I mitt nåværende forhold forsvant mesteparten av hennes lyst da hun så vidt hadde passert 50. Om jeg da hadde vært 42, hadde det definitivt vært "game over" for relasjonen. Men siden jeg er litt eldre enn henne,  og noenlunde realitetsorientert om kvinner, alder og sexlyst, så måtte jeg bare akseptere situasjonen.  Sannsynligheten for å finne en annen kvinne i passende alder, som hadde sexlysten intakt,  og som jeg ville finne tiltrekkende er vel omtrent som sjansen til å vinne i Lotto.

Kvinner med yngre attraktiv kjæreste ønsker kanskje mer sex uavhengig av om hun er 45,50 er 55.  Og slik det ikke er slik at alle menn er halveis impotente når de er 55 og 60 har mange erektile problemer. Likeså ikke alle damer på 50 har tørket inn og null sexlyst. For skal du komme med at alle kvinner på 50-60 er inntørka og har sluttet med sex må du også komme med 50-60 år gamle menn som ikke klarer å få den opp/ holde den stiv og gjennomføre et digg samleie…. Alle for en og en for alle altså 🤣

Anonymkode: 2fa69...112

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.3.2026 den 16.32):

Haha, jo det er ganske vanlig. De fleste menn på 55 pluss vil vel heller ha en på 45 enn en på sin egen alder. Kvinner eldes raskere enn menn og noen på 55+ ser jo ut som inntørka rosiner. Tror hvem som helst på den alderen hadde valgt en kvinne 10-15 år yngre så fremt hun var ferdig med barn og hadde store/voksne barn

Anonymkode: 888cf...92b

Eldes kvinner raskere enn menn altså? Det har ikke jeg sett noe til?

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.3.2026 den 11.31):

Der jeg fortsatt mener du går litt for langt, er når «bedre odds» blir formulert som om det derfor er det klart klokeste valget for alle. I virkeligheten er aldersforskjell bare én av mange faktorer som påvirker stabilitet og trivsel i forhold. Faktorer som verdier, konflikthåndtering, økonomi, personlighet og livsmål har ofte minst like stor betydning. Statistikk sier noe om tendenser i store grupper. Den sier mye mindre om hvordan et konkret par vil fungere. Derfor er det mange par som avviker fra «oddsen» i begge retninger, både med og uten aldersforskjell. Så jeg er enig i at det ikke er naivt å tenke gjennom alder. Men jeg tror heller ikke det er spesielt naivt at noen bevisst dater litt bredere, fordi de prioriterer kjemi og kompatibilitet høyere enn akkurat den variabelen. Jeg tror egentlig vi er nærmere hverandre enn det kan virke som. Det du beskriver, å styre litt etter sannsynlighet når man leter etter partner, er i seg selv helt rimelig. Mange gjør akkurat det, bare med ulike kriterier (alder, livsfase, barn/ikke barn, utdanning, geografi osv.). å velge jevnaldrende er et fornuftig valg. Men det er ikke nødvendigvis det eneste rasjonelle valget folk kan ta.

Anonymkode: 56084...1a2

Overordnet er det det klokeste valget å ta, men jeg har påpekt flere ganger at jeg ikke slår statestikk i hodet på par som har valgt å se bort fra dette, og har respekt for at for dem petsonlig kan de være beste valget ut fra følelser og situasjon. Uavhengig av utfordringene som kan følge av dette. 

Jeg synes likevel ikke det er lurt å date i stor aldersvidde, og kanskje spesielt ikke for menn. Det er i all hovedsak menn som blir forlatt når alderen tar dem, og som må kjenne på at etter den søte kløe...

Derfor er det temmelig idiotisk at menn er dem som ignorerer utfordringer som kan følge av aldersforskjell mest. Ja det er kanskje stas med en yngre kvinne, men altså... 

Menn skal liksom være så rasjonelle, men oh boy hvor ofte det virker å svikte til fordel for annet enn rasjonelle vurderinger og prioriteringer. Pikken og hva som booster mandomsfølelsen virker å styre først, så "lyst til" som nr 2, så "føler" som nr 3, og sååå kommer kanskje rasjonelle vurderinger. 

Anonymkode: 5f02a...b6a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...