Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
bullehurk skrev (5 timer siden):

Er det bare for sex, er det helt ok. Så er det forskjell på 20 åringer, og folk i 20-årene.  Midten/slutten av 20-åra er helt perfekt.

Nei, seriøst. 

Ikke enig i at midten/ slutten av 20 årene er perfekt. For deg, men ikke glem at vi er veldig mange mennesker på denne planeten,  og vi kommer i alle ulike smaker og preferanser. To mennesker som elsker hverandre tenker ikke på at de ikke lenger er i 20 årene. Mange savner ikke 20 årene engang, meg inkludert. 

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.2.2026 den 20.45):

Deg om det.

Finner mannen min på 50 ekstremt sexy, med bamsemage og alt han er.

Er selv 44 og veltrent.

For meg er han den eneste mannen jeg tenner på. 

Men nå tiltrekkes jeg av personlighet, kjemi, humor og sjelen til en mann.

Anonymkode: dbe34...b34

Så er det 6 år mellom dere  ikke 10+. 

Jeg synes også min mann på 54 er sexy, men jeg er 50 år og har elsket den mannen i 23 år. Jeg ville elske ham fremdeles om han mistet ben eller armer, blitt tynn, blitt tykk, blir gammel og så videre. 

Anonymkode: 5f02a...b6a

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Kjendisverdenen er ikke relevant for folk flest.  Damene fikk sikkert med seg et klekkelig skilsmisseoppgjør.

Anonymkode: 9d764...760

Jeg synes synd på begge to. Ingen av de ønsket skilsmisse.

venninna mi har en 20 år eldre mann. i starten var han voksen og spennende og en god støtte. Og det har han vært hele tiden. men nå er han gammel og aldersforskjellen er veldig til stede.

Anonymkode: 41b44...1db

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.2.2026 den 13.16):

Her er det 7 år mellom oss.

Han har bikket 50. Han mistet kona si til kreft for 5 år siden og hun var yngre enn han.

Det finnes ingen garantier i livet.

Heller oppleve den kjærligheten vi har til hverandre enn å ikke tørre å åpne hjertet sitt i frykt for å miste partneren.

Vi dør én gang, vi lever hver dag og vil nyte alt livet har å tilby innen det skjer.

Anonymkode: dbe34...b34

Det er stor forskjell på feks 7 år og 15 år....

Veldig stor forskjell.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Strigiformes skrev (1 time siden):

Det er stor forskjell på feks 7 år og 15 år....

Veldig stor forskjell.

Sju år er jammen meg mer enn nok når den eldste blir 50, og særlig hvis den eldste er mann. 

Jeg vet av erfaring det meste om hvorfor menn på 45 ikke bør sette barn til verden, og eksmannen min var verken spesielt skrøpelig eller ressurssvake, han ble bare for gammel for fort.

Anonymkode: 5280f...f29

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Sju år er jammen meg mer enn nok når den eldste blir 50, og særlig hvis den eldste er mann. 

Jeg vet av erfaring det meste om hvorfor menn på 45 ikke bør sette barn til verden, og eksmannen min var verken spesielt skrøpelig eller ressurssvake, han ble bare for gammel for fort.

Jeg tenker at barna kan bidra til at han tar bedre vare på seg selv jeg da.

Ble han en sur gammel gretten gubbe?

AnonymBruker
Skrevet
Strigiformes skrev (7 minutter siden):

Jeg tenker at barna kan bidra til at han tar bedre vare på seg selv jeg da.

Ble han en sur gammel gretten gubbe?

Merka han hadde fallende kapasitet, orka ikke å dra ut på turer og lekeplasser m ungene, jobben hans var liksom nok, han hadde ingen restenergi til å oppdage verden med dem.

Kanskje mente han i utgangspunktet at jobben var nok, at han ikke hadde store interessen av å dra ut på tur m barn, så det måtte jeg gjøre.

Og han ble innmari sur hvis jeg sa han var lat og tiltaksløs.

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Merka han hadde fallende kapasitet, orka ikke å dra ut på turer og lekeplasser m ungene, jobben hans var liksom nok, han hadde ingen restenergi til å oppdage verden med dem.

Kanskje mente han i utgangspunktet at jobben var nok, at han ikke hadde store interessen av å dra ut på tur m barn, så det måtte jeg gjøre.

Skjønner godt at han ble sur for det om han var dønn sliten...

Måtte dere gå på tur da?

Kunne dere ikke gjøre andre ting sammen som en familie?

Er man for sliten til å dra på en lekeplass, så har man ikke kapasitet i det hele tatt tenker jeg da...

Orket han andre ting da?

Det er ikke så veldig hyggelig å bli kalt lat og tiltaksløs. Tror ingen mennesker hadde respondert så veldig positivt på den tilbakemeldingen der....

Endret av Strigiformes
  • Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Strigiformes skrev (2 minutter siden):

Skjønner godt at han ble sur for det om han var dønn sliten...

Måtte dere gå på tur da?

Kunne dere ikke gjøre andre ting sammen som en familie?

Er man for sliten til å dra på en lekeplass, så har man ikke kapasitet i det hele tatt tenker jeg da...

Orket han andre ting da?

Det er ikke så veldig hyggelig å bli kalt lat og tiltaksløs. Tror ingen mennesker hadde respondert så veldig positivt på den tilbakemeldingen der....

Mannen hadde nå samme kontorjobb som meg, og jobba i samme stillingsprosent også (100 %). Jeg er ikke i nærheten av like sliten som han var, ikke nå heller, og nå er dette mer enn ti år sida.

Regner med det var alderen som tok ham.

Før jeg kalte ham lat og tiltaksløs hadde jeg prøvd med fryktelig mye annet, kan du si.

Synes det virker som en del menn over 45 - 50 bare punkterer i sofaen etter en arbeidsdag, og da er de kjedelige og nokså ubrukelige både som fedre og ektefeller. 

Gift med en sånn er et fengsel, et ufrivillig gammelmannsliv for resten av familien.

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Mannen hadde nå samme kontorjobb som meg, og jobba i samme stillingsprosent også (100 %). Jeg er ikke i nærheten av like sliten som han var, ikke nå heller, og nå er dette mer enn ti år sida.

Før jeg kalte ham lat og tiltaksløs hadde jeg prøvd med fryktelig mye annet, kan du si.

Synes det virker som en del menn over 45 - 50 bare punkterer i sofaen etter en arbeidsdag, og da er de kjedelige og nokså ubrukelige både som fedre og ektefeller. 

Gift med en sånn er et fengsel, et ufrivillig gammelmannsliv for resten av familien.

Det er mange menn som ikke har selvinnsikt. Er ikke noe nytt det. 

Det går ikke an å sammenligne hverandre. Ingen er like.

Endret av Strigiformes
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Det skjer ting med veldig mange kvinner når de blir 45. De mister sexdrive. De blir slitne. De får mer lyst til å ta styringen. Burde vi menn unngå kvinner på den alderen synes du?

Anonymkode: de1f2...8e6

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det skjer ting med veldig mange kvinner når de blir 45. De mister sexdrive. De blir slitne. De får mer lyst til å ta styringen. Burde vi menn unngå kvinner på den alderen synes du?

Jeg synes de fleste kvinner på 45 - 50 - 55 og 60 framstår mer vitale og energiske enn jevnaldrende menn, så jeg tror ikke det er så klokt av kvinner å velge eldre menn, nei.

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg rakk aldri å bli gammel med min eks som er 9 år eldre enn meg, så mtp. alderdom kan jeg ikke svare. Eneste ulempen jeg opplevde var at han fort kunne bruke aldersforskjellen vår som et argument i konflikt, fordi han var eldre så visste han bedre enn meg. Utenom dette var det ingen bakdeler, men vi ble som sagt ikke gamle sammen. 

Anonymkode: 79d5f...c79

AnonymBruker
Skrevet

Jeg må innrømme at jeg helt oppriktig er ganske overrasket over så mange negative svar..! 

Samboer er 10 år eldre enn meg, merker det ikke i det hele tatt. Vi har barn. 

Jeg jobber innen helse og min erfaring er også at alder i svært liten grad sier så mye om helse/fysisk form. Jeg er hos spreke 80-90 åringer, og veldig skrøpelige 60-70 åringer. 

Ser at mange nevner dette med pensjon også, men det er da ikke slik at denne overgangen oppleves så stor for alle. Min samboer har allerede en jobb som gjør at han har veldig mye mer fri og fleksibilitet enn meg, så at han går av med pensjon før meg kommer vi ikke til å merke så fryktelig mye til heller.. 

Anonymkode: 41dba...890

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Jeg synes de fleste kvinner på 45 - 50 - 55 og 60 framstår mer vitale og energiske enn jevnaldrende menn, så jeg tror ikke det er så klokt av kvinner å velge eldre menn, nei.

Har du datet noe av dem? Ikke?

Spørsmålet mitt står: siden du anbefaler kvinner å unngå menn av en viss alder fordi de eldes, anbefaler du også menn å unngå kvinner på vei inn i menopausen? Eller går rådet ditt bare en vei?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Har du datet noe av dem? Ikke?

Spørsmålet mitt står: siden du anbefaler kvinner å unngå menn av en viss alder fordi de eldes, anbefaler du også menn å unngå kvinner på vei inn i menopausen? Eller går rådet ditt bare en vei?

Nå er perioden etter menopausen en fase av akselererende aldring både for menn og kvinner (i og for seg uavhengig av menopause, du blir ikke 75 år over natta etter at du er ferdig å menstruere). Det går sakte i begynnelsen, og så skyter aldringsprosessen fart (for menn og kvinner). Siden menn er litt mer skrøpelige, er det ikke lurt for kvinner å velge en fyr på fem eller sju eller ti år over egen alder. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg rakk aldri å bli gammel med min eks som er 9 år eldre enn meg, så mtp. alderdom kan jeg ikke svare. Eneste ulempen jeg opplevde var at han fort kunne bruke aldersforskjellen vår som et argument i konflikt, fordi han var eldre så visste han bedre enn meg. Utenom dette var det ingen bakdeler, men vi ble som sagt ikke gamle sammen. 

Anonymkode: 79d5f...c79

Slike hersketeknikker er ufattelig stygt!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nå er perioden etter menopausen en fase av akselererende aldring både for menn og kvinner (i og for seg uavhengig av menopause, du blir ikke 75 år over natta etter at du er ferdig å menstruere). Det går sakte i begynnelsen, og så skyter aldringsprosessen fart (for menn og kvinner). Siden menn er litt mer skrøpelige, er det ikke lurt for kvinner å velge en fyr på fem eller sju eller ti år over egen alder. 

Synes du at menn skal utvise samme kynisme ovenfor kvinners fallende vitalitet som det posten jeg besvarte synes å legge til grunn ovenfor menn? Eller synes du at menn skal behandle kvinner som prinsesser mens kvinner skal behandle menn som bruk og kast?

En vesentlig årsak til forskjellen mellom menns og kvinners forventede levealder er at mange av oss menn gjør dumme ting i 20-årene (som påvirker gjennomsnittet tungt). Menn på 60 i Storbritannia kan også forvente flere gjenværende leveår enn kvinner i følge en undersøkelse:

https://viover60.no/artikler/menn-er-friskere-enn-kvinner-pa-sine-eldre-dager/#:~:text=Selv om kvinner lever lengst,flere friske leveår%2C viser studie.&text=Det er velkjent at vi,år for menn%2C ifølge Folkehelseinstituttet.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Menn på 60 i Storbritannia kan også forvente flere gjenværende leveår enn kvinner 

gjenværende _friske_ leveår skulle det stå. Beklager.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Svar til dere begge. Jeg kvinne er 10 år eldre enn kjæresten min. Jeg er ikke mindre sprek en han og jeg tviler på at han holder seg sprek med sin elendige livsstil med mye alkohol og annet dritt. 

Men i dette forholdet gidder jeg svært lite.  Jeg er sliten hele tiden. Men det er ikke pga alderen min, men fordi han er en energityv.  Han er svært umoden for alderen og forventer mer tilbake enn han selv gir. 

Ja, jeg skal avslutte forholdet. Neste gang ønsker jeg uansett en jevnaldrende mann. 10 år yngre kan gå så lenge begge er voksne. Men jeg foretrekker modne menn som ikle har behov for å finne på noe hele tiden. 

Anonymkode: e2f4c...5ff

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...