Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Etter å ha lest her er jeg evig takknemlig for å ha en mann som er 6 år yngre enn meg 🤪

Anonymkode: 73a29...c7f

• Liker 1
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det er bare så og så lang tid at en mann på 10+ år eldre kan være interessant for en yngre kvinne. Forelskelsen dabber av, og da ser hun hva hun går glipp av hos jevnaldrende menn med et mer attraktivt utseende.

En eldre mann kan aldri konkurrere mot en jevnaldrende mann. Eldre menn er og blir eldre. Usexy!

Menn er på sitt beste i 30-årene. 

Anonymkode: f95e2...010

Deg om det.

Finner mannen min på 50 ekstremt sexy, med bamsemage og alt han er.

Er selv 44 og veltrent.

For meg er han den eneste mannen jeg tenner på. 

Men nå tiltrekkes jeg av personlighet, kjemi, humor og sjelen til en mann.

Anonymkode: dbe34...b34

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.2.2026 den 22.02):

Hva tenker dere om 10 år eldre mann? Siden menn dør fortere enn kvinner, er det noe å satse på noe så mye eldre?

Anonymkode: 5d9b0...8f3

Kvinner lever lengre enn menn, statistisk sett, og med 10 års aldersforskjell må man regne med å være alene lenge før man dør selv, elle rå finne seg en ny mann i alderen 60-70 år. 

Min far greide faktisk å finne seg en ny dame da han var 65 år. Da hadde min stemor vært død i 2 år. 

Anonymkode: 06113...646

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Noen som er på min alder først og fremst. Du er ikke 50 å prøver deg på meg i 30 årene. 

Ulykker er ulykker, alder skjer oss alle. Det er aldringen å hvor kravstore menn er som er problemet mitt og at jeg vil ha noen som er på mitt sted mentalt og som potensielt kan leve like lenge som meg sett bort fra sykdom og ulykker. Det er frekt å være på alder med min far å tenke dette er noe jeg skal være interessert i.

Anonymkode: cb29e...edb

Så en smellvakker fotomodell er i min liga så lenge vi er like gamle?

Anonymkode: de1f2...8e6

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det er bare så og så lang tid at en mann på 10+ år eldre kan være interessant for en yngre kvinne. Forelskelsen dabber av, og da ser hun hva hun går glipp av hos jevnaldrende menn med et mer attraktivt utseende.

En eldre mann kan aldri konkurrere mot en jevnaldrende mann. Eldre menn er og blir eldre. Usexy!

Smak og behag.  Men livsstil spiller en del inne her. De fleste menn er også på sitt beste i 20 årene. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Etter å ha lest her er jeg evig takknemlig for å ha en mann som er 6 år yngre enn meg 🤪

Anonymkode: 73a29...c7f

Skikkelig fælt at du ikke fant en i din egen liga

/sarkasme

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Forakt er naturlig konsekvens av å bevitne idioti.

Da har vi egentlig forlatt diskusjon og gått over til karakterdom. Forakt er ikke et argument, det er en følelsesreaksjon, og den sier mer om betrakteren enn om valgene som vurderes. Du står fritt til å mene at noe er uklokt for deg. Men i det øyeblikket uenighet forklares med «idioti», er det ikke lenger rasjonalitet i spill, bare nedlatenhet. Og da er det kanskje greit å erkjenne at dette ikke handler om statistikk lenger, men om holdning.

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Akkurat! 

Ingen, absolutt ingen, av forholdene med 10+ års aldersforskjell i min omgangskrets holdt da mannen kom i 50 årene. Det gikk bra frem til det, så noe skjer så definitivt med menn med alderen også. Dette var dessuten relativt spreke og oppegående menn. 

Men dette selvbedraget hos menn er da så absolutt ikke et problem for kvinner egentlig. Kvinnene har truffet seg nye (yngre) menn de, og ingen skade er skjedd for dem. Livet går videre for kvinner som en stund satser på egentlig for gammel mann. Brudd er litt kjedelig selvfølgelig, men ingen krise. 

Dem dette selvbedraget går utover er menn. De blir forlatt når alderen merkes, og det ikke er bare bare å finne seg en ny kvinne, så de ender gjerne opp bitter og alene av dette. Kvinnene har bare en erfaring, og går videre, litt klokere angående at alder ikke bare er et tall. Mennene de går videre med er konsekvent jevnaldrende. +/- 3 år. De lærte. Ikke ser det ut som at å være nyforelsket i 40 årene er noe minus for dem heller. 

Anonymkode: 5f02a...b6a

Jeg skjønner poengene dine, men her synes jeg at enkelterfaringer blir gjort til ganske bastante mønstre. At din omgangskrets har hatt slike forløp, betyr ikke at det er slik det «går» generelt. Andre ser helt motsatte erfaringer. Det stemmer at alder merkes, for begge kjønn, men hvordan det slår ut varierer enormt. Noen menn blir bitre og alene etter brudd, andre finner nye forhold, nye liv og trives godt alene også. På samme måte finnes det kvinner som går lett videre, og kvinner som blir hardt rammet. Det er også en forenkling å fremstille kvinner som rasjonelle «lærende» og menn som selvbedragne tapere. Relasjoner ryker av mange grunner, kan nevne ting som personlighet, kommunikasjon, forventninger, helse, timing ++,  ikke bare alder.

Det er helt greit å foretrekke jevnaldrende. Men å beskrive aldersforskjell som et slags lærestykke der menn taper og kvinner «vinner», sier mer om fortolkningen enn om en universell dynamikk.

Anonymkode: 56084...1a2

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Deg om det.

Finner mannen min på 50 ekstremt sexy, med bamsemage og alt han er.

Er selv 44 og veltrent.

For meg er han den eneste mannen jeg tenner på. 

Men nå tiltrekkes jeg av personlighet, kjemi, humor og sjelen til en mann.

Anonymkode: dbe34...b34

Deg om det. 

Jeg er ikke et resultat av internalisert misogyni. Jeg tillater meg å se på mannekroppen, mannens utseende, og vurdere, på en ærlig måte, hva jeg virkelig finner attraktivt eller ikke. Bamsemage og aldring på menn er ikke, objektivt sett, attraktivt. Det signaliserer ikke sunnhet eller styrke. 

Kanskje han er den eneste mannen du tenner på, fordi du innerst inne frykter at han, og lignende eldre overvektige menn, er de eneste mennene som tenner på DEG? Dvs. internalisert misogyni og lav selvfølelse rundt egen aldring, som mange kvinner strever med. 

Sjelen til en mann. Haha, den var god. De fleste menn har ikke et rikt indre liv. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke et resultat av internalisert misogyni.

Sjelen til en mann. Haha, den var god. De fleste menn har ikke et rikt indre liv. 

Men det ser ut som om du har rikelig med misandri og mangler selvinnsikten til å se det selv. Lykke til med forskning og statistikk…

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Jeg synes til og med menn på min egen alder er usexy. Og etter alle redpill Youtubere så er det absolutt gjensidig. F.eks. Han fra "33Secrets" eller noe slik, så er alle damer over 30 "avlegs" ,selv for menn som har bikket 50. Min alder er hemmelig men jeg kan fortelle så mye som at jeg er godt over 40, og jeg er så heldig at jeg er gift og har vært det i over 30 år. Jeg liker fortsatt min manns utseende. Det er slikt som skjer når det er snakk om ekte kjærlighet.

Anonymkode: 215b5...a02

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Jeg synes til og med menn på min egen alder er usexy. Og etter alle redpill Youtubere så er det absolutt gjensidig. F.eks. Han fra "33Secrets" eller noe slik, så er alle damer over 30 "avlegs" ,selv for menn som har bikket 50. Min alder er hemmelig men jeg kan fortelle så mye som at jeg er godt over 40, og jeg er så heldig at jeg er gift og har vært det i over 30 år. Jeg liker fortsatt min manns utseende. Det er slikt som skjer når det er snakk om ekte kjærlighet.

Du synes menn på din alder er usexy, men liker mannens utseende etter å ha vært gift med ham i 30 år?

Var ha under 10 år når dere giftet dere?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Du synes menn på din alder er usexy, men liker mannens utseende etter å ha vært gift med ham i 30 år?

Kjærlighet. Får deg sikkert til å se forbi tidens realitet.

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Kjærlighet. Får deg sikkert til å se forbi tidens realitet.

Yes! Jeg gir mannen min dispensasjon. Sikkert fordi han var mye mye yngre da enn jeg er nå og det blir noe annet når man har vært sammen siden vi var unge.

• Nyttig 1
Skrevet
Sannhetsøkende skrev (På 20.2.2026 den 13.27):

Er et par damer jeg kjenner i 50 årene som foretrekker 20 åringer.  Det syns jeg er drøyt.  

Er det bare for sex, er det helt ok. Så er det forskjell på 20 åringer, og folk i 20-årene.  Midten/slutten av 20-åra er helt perfekt.

AnonymBruker
Skrevet

Se på Arve Tellefsen og Fabian Stang. Begge sitter alene igjen etter at den nye yngre ektefellen bakket ut... 

Anonymkode: 41b44...1db

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Var sammen med en mann i mange dager år som var ti år eldre. Største utfordringen var at han var på et helt annet sted i livet enn meg økonomisk i starten av forholdet. Følte meg tidvis ganske ubrukelig og verdiløs grunnet dette. Han var dog flink til å påpeke det også 

Anonymkode: a6912...208

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg skjønner poengene dine, men her synes jeg at enkelterfaringer blir gjort til ganske bastante mønstre. At din omgangskrets har hatt slike forløp, betyr ikke at det er slik det «går» generelt. Andre ser helt motsatte erfaringer. Det stemmer at alder merkes, for begge kjønn, men hvordan det slår ut varierer enormt. Noen menn blir bitre og alene etter brudd, andre finner nye forhold, nye liv og trives godt alene også. På samme måte finnes det kvinner som går lett videre, og kvinner som blir hardt rammet. Det er også en forenkling å fremstille kvinner som rasjonelle «lærende» og menn som selvbedragne tapere. Relasjoner ryker av mange grunner, kan nevne ting som personlighet, kommunikasjon, forventninger, helse, timing ++,  ikke bare alder.

Det er helt greit å foretrekke jevnaldrende. Men å beskrive aldersforskjell som et slags lærestykke der menn taper og kvinner «vinner», sier mer om fortolkningen enn om en universell dynamikk.

Anonymkode: 56084...1a2

Statestikk viser klart stigende risiko for brudd ved økende aldersforskjell, og når man også ser rundt seg at det å holde ut de utfordringene stor aldersforskell etterhvert utgjør døde ut med dem født før 1960, så er jo dette absolutt ikke noe å anbefale. At man selv velger å ta risikoen ved dette til tross for bevissthet rundt risiko og mest sannsynlig utfall, det skal ikke jeg blande meg opp i, tilfelle for tilfelle. Jeg kommer likevel aldri til å anbefale stor aldersforskjell. 

Så virker du å tro at jeg legger noe kvinne- seier i dette, men jeg synes bare konsekvensene blir triste når folk velger livspartnere som har dårlige odds for å bli akkurat livspartner. Det er ikke kjekt å ha em mann i omgangskretsen i 10-15-20 år, og trives med ham, og så forsvinner han ut av omgangskretsen, fordi kona ikke ville mer. Det er ikke kjekt å se disse mennene bitre og triste heller. Dette er ikke noe vinn- tap situasjon i favør menn de første årene og kvinner ved brudd, det er tap- tap i at en familie rives i stykker, em omgangskrets rives i stykker og et liv rives i stykker. Så å satse på dårlige odds er akkurat så smart som å gjøre det generelt. Man kan havne heldig ut, mem mest sannsynlig ikke. Dette er livet ditt, så hvorfor gå ubekymret for dårligere odds enn høyst nødvendig? 

At kvinnene bare svinser videre og får det veldig bra er også fakta. Finnes unntak, men kvinner takler generelt brudd godt. Går videre. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Er noe helt annet å ha elsket en mann i 20 år allerede, og å finne menn man ikke elsker som er godt voksne attraktive. 

Samme for menn også. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Se på Arve Tellefsen og Fabian Stang. Begge sitter alene igjen etter at den nye yngre ektefellen bakket ut... 

Anonymkode: 41b44...1db

Kjendisverdenen er ikke relevant for folk flest.  Damene fikk sikkert med seg et klekkelig skilsmisseoppgjør.

Anonymkode: 9d764...760

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.2.2026 den 22.02):

Hva tenker dere om 10 år eldre mann? Siden menn dør fortere enn kvinner, er det noe å satse på noe så mye eldre?

Anonymkode: 5d9b0...8f3

Ikke noe problem. Helt til den eldste blir syk eller dør først. Det er jo ikke gitt, men det er noe jeg ville tenkt på.

Anonymkode: 10b2e...8bb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...