Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Myk penis med lite futt i.

Anonymkode: 3f802...6c4

Ikke nødvendigvis. 
Min 60 + mann har trent styrke hele livet, og tar i tillegg testosteron. Han er hard i både kropp og penis, såpass mye futt at jeg av og til sliter med å henge med.
Jeg er 10 år yngre, vi har vært sammen i 20 år. 

Anonymkode: 08e20...1f0

• Liker 1
  • Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Tenker det er individuelt. Noen kvinner og menn liker eldre menn, kvinner. Noen ganger treffer man bare på en man liker som kvinne eller mann, og som tilfeldigvis er 10 år yngre eller eldre. Så har du dem som foretrekker en partner som er jevnaldrende. Dette gjelder også både kvinner og menn. Ikke alle menn er opptatt av yngre damer.

Hvis du ts syns 10 år er mye, så er det dine preferanse å ha en nærmere din egen alder.

Jeg kvinne foretrekker jevnaldrende menn. Maks 5-+

Endret av Sannhetsøkende
AnonymBruker
Skrevet

Ikke mer enn 5 år opp eller ned etter 30. Før det så bare jevnaldrende.

Anonymkode: e04dc...a9b

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.2.2026 den 22.02):

Hva tenker dere om 10 år eldre mann? Siden menn dør fortere enn kvinner, er det noe å satse på noe så mye eldre?

Anonymkode: 5d9b0...8f3

Min bestefar ble nesten 100 år. Min bestemor var hans pleier siden hun var i tidig 60-årene. Han var hissig, slem, truet henne.. måtte ha hjelp til å dusje, hjelp til å kle på seg, kunne ikke være alene i 5 minutter. Så tja, er det en ting jeg ikke ønsker så er det en mann som er 10+ eldre. Jeg har sett hvor vondt hun hadde det og hvor sliten hun var. Det er alltid den veien også… så mange ganger har jeg sett menn stikke av fordi at kvinnen har fått kreft og ikke er pen lengre, at han ikke orker og det er slitsomt. 

Anonymkode: 8b1bf...783

• Liker 2
  • Hjerte 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at det kommer veldig an på. Er du 22 år gammel, synes jeg ikke det er lurt å være sammen med en på 32, og det sier jeg som hadde et forhold med en 6 år eldre mann da jeg var 18-19. På det tidspunktet så jeg ikke noe problem med det, men det var absolutt et problem og ikke bra for meg. Dere vil mest sannsynlig være i ulike situasjoner med studier, jobb og livet generelt, og du vil ha mye mindre livserfaring. 

Er du derimot 40 og han 50, vil det kanskje ikke være ulikheter grunnet alder mellom dere som skaper problemer. Men da må du jo vurdere deres energi og levemåte generelt og ønsker for livet videre. På generell basis eldes menn verre enn kvinner, får mer helseproblemer og dør tidligere. Hvis du allerede nå opplever at du har mer energi, er mer aktiv og ønsker å gjøre mer enn mannen, bør du være oppmerksom på at det mest sannsynlig bare kommer til å bli verre med tiden.

Mange menn isolerer seg litt, spesielt når de blir eldre. Mange vil stort sett slappe av etter jobb med TV og chips, og er ikke flinke til å lage planer med folk og opprettholde vennskap. Jo mer stillesittende og passiv man er, jo verre vil man mest sannsynlig eldes, og da kan det utvikle seg fort. Hvis dere lever sammen ti år og du er 50 når han er 60, kan det godt hende at du vil merke stor forskjell på hva dere er i stand til å gjøre fysisk og ønsker å gjøre. Og det faktum at du er ti år yngre vil mest sannsynlig føre til at du lever videre mange år etter hans død, så dere kan ikke bli gamle sammen. 

Hvis han derimot holder seg i form, er opptatt av å spise sunt og være aktiv og har hobbyer/interesser og pleier gode forhold med andre, tyder det godt for hans vitalitet. Det er selvfølgelig umulig å vite hva som skal skje i livet. En sunn mann eller kvinne kan bli syk helt tilfeldig. Men et langvarig lykkelig samhold handler like mye om psykisk og mental evne og vilje til å tenke, snakke, skape og være med andre som det handler om fysisk evne. Hvis det er en fantastisk mann du elsker og vil være med, vil det ikke ha noe å si at han er 10 år eldre - da vil dere bare kunne leve lykkelig den tiden dere har sammen. Bare du vet hva deres situasjon er. 

Anonymkode: 1eb0b...2bb

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Ikke nødvendigvis. 
Min 60 + mann har trent styrke hele livet, og tar i tillegg testosteron. Han er hard i både kropp og penis, såpass mye futt at jeg av og til sliter med å henge med.
Jeg er 10 år yngre, vi har vært sammen i 20 år. 

Anonymkode: 08e20...1f0

Selv om man trener med døden i hælene og spiser testosteron og kosttilskudd til den store gullmedalje, unnslipper man ikke den aksellerende aldringen, som for alvor setter inn i 60-årene. Etterhvert kommer gammelmannsplagene krypene, og snart er han ute av arbeidslivet. Når han er 70, er du bare seksti og har forhåpentligvis mange år igjen i jobb. Dere havner gradvis på forskjellige planeter, og det som før var et romantisk forhold, ligner stadig mer på en datter som hjelper sin gamle far. 

Anonymkode: dfe1f...d38

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.2.2026 den 15.38):

Hvem bryr seg? Ti år+ er ingenting. 

Anonymkode: d51d2...9b2

Enig.

Hvis begge er over 30.

Anonymkode: c0a24...157

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Enig.

Hvis begge er over 30.

Anonymkode: c0a24...157

Ti år er uendelig mye hvis den eldste er over 58.

Anonymkode: 5280f...f29

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Min bestefar ble nesten 100 år. Min bestemor var hans pleier siden hun var i tidig 60-årene. Han var hissig, slem, truet henne.. måtte ha hjelp til å dusje, hjelp til å kle på seg, kunne ikke være alene i 5 minutter. Så tja, er det en ting jeg ikke ønsker så er det en mann som er 10+ eldre. Jeg har sett hvor vondt hun hadde det og hvor sliten hun var. Det er alltid den veien også… så mange ganger har jeg sett menn stikke av fordi at kvinnen har fått kreft og ikke er pen lengre, at han ikke orker og det er slitsomt. 

Anonymkode: 8b1bf...783

🥲 Dette er jo vondt, og det gir mening at slike erfaringer setter dype spor. skal ikke bagatellisere hvor belastende omsorgsrollen kan bli, uansett kjønn og alder. Men det finnes eldre menn som aldri ville behandlet en partner slik, og yngre menn som gjør nettopp det. Og ja, noen menn forlater syke kvinner. Andre blir og bærer langt mer enn mange tror. Men er også viktig å skille mellom det du har sett, og hva som er uunngåelig. Det du skriver om nå handler like mye om ting som personlighet, makt, manglende grenser og dårlig støtte som om alder.

noen velger bort eldre menn for egen trygghet, men det betyr ikke at kvinner som velger annerledes, velger naivt eller dømt til lidelse. Jeg tenker at erfaring former preferanser, ikke fasiten for alle.😊

Anonymkode: af3b6...993

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Det er også mye surhet for 40 pluss og enda mer 50 pluss. Dere hater hverandres utseendet mens dere begge grupper snakker om hvordan dere skal kapre oss som er yngre. Kanskje det bestandig har vært sånn, men tenker dere ikke på at vi er en foreldre generasjon som skal finne sammen å leve slik dere gjorde før dere ble disse skilte sinte godt voksne? Dere forstyrrer vår gruppe. Kan dere ikke megle dere imellom?

Anonymkode: cb29e...edb

Haha, vi kan absolutt ta et allmøte i 40-50-årene og prøve å bli enige 😄
Men folk i alle aldre forelsker seg på kryss og tvers, det er ikke en invasjon, bare livet.
Lover å megle litt, hvis dere lover å ikke tro vi er en samordnet gruppe 😉

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Min mann er 12 år eldre enn meg. Merker det på forskjellig humor og musikksmak. Og at han nå ikke tar vare på kroppen sin og sexlivet er fraværende.

k50

Anonymkode: 8a876...44d

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Min mann er 12 år eldre enn meg. Merker det på forskjellig humor og musikksmak. Og at han nå ikke tar vare på kroppen sin og sexlivet er fraværende.

k50

AnonymBruker
Skrevet

k50

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Haha, vi kan absolutt ta et allmøte i 40-50-årene og prøve å bli enige 😄
Men folk i alle aldre forelsker seg på kryss og tvers, det er ikke en invasjon, bare livet.
Lover å megle litt, hvis dere lover å ikke tro vi er en samordnet gruppe 😉

Om dere ikke prøver flytter vi fra de nåværende dating side til en helt ny og hemmelig egen app, men etterlate oss ai profiler i vårt sted, som holder dere opptatt nok til å ikke vite vi er borte fra dem. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Selv om man trener med døden i hælene og spiser testosteron og kosttilskudd til den store gullmedalje, unnslipper man ikke den aksellerende aldringen, som for alvor setter inn i 60-årene. Etterhvert kommer gammelmannsplagene krypene, og snart er han ute av arbeidslivet. Når han er 70, er du bare seksti og har forhåpentligvis mange år igjen i jobb. Dere havner gradvis på forskjellige planeter, og det som før var et romantisk forhold, ligner stadig mer på en datter som hjelper sin gamle far. 

Anonymkode: dfe1f...d38

Aldring er høyst individuelt, faktorer som helse, funksjonsevne, arbeid og samliv varierer enormt. Mange 60-70-åringer er i jobb, aktive og i gjensidige parforhold, uten at dynamikken blir «far-datter». aldring skjer, det er alle enige om. Men det du beskriver her presenteres som en nærmest uunngåelig utvikling, og det stemmer ikke med virkeligheten for mange. når man begynner å definere andres forhold som dømt til forfall, beveger man seg fra saklighet til bastante antakelser. Preferanser er én ting. Å gjøre dem til universelle sannheter er noe annet.

Anonymkode: 56084...1a2

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Aldring er høyst individuelt, faktorer som helse, funksjonsevne, arbeid og samliv varierer enormt. Mange 60-70-åringer er i jobb, aktive og i gjensidige parforhold, uten at dynamikken blir «far-datter». aldring skjer, det er alle enige om. Men det du beskriver her presenteres som en nærmest uunngåelig utvikling, og det stemmer ikke med virkeligheten for mange. når man begynner å definere andres forhold som dømt til forfall, beveger man seg fra saklighet til bastante antakelser. Preferanser er én ting. Å gjøre dem til universelle sannheter er noe annet.

Men herregud da, se deg rundt.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Men herregud da, se deg rundt.

ja, det kan føles sånn når man ser seg rundt, verden er full av eksempler på både det ene og det andre. Men akkurat derfor er det viktig å ikke ta hver observasjon som loven for alle forhold. Folk lever ganske ulike liv, selv i samme alder, og mange 60-70-åringer har både energi, jobb og romantikk i bøtter og spann.

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Sant. Men den som jobber for å holde seg i form mentalt og fysisk har gjerne en partner som gjør det samme, og dermed er man like langt.

Anonymkode: 9917d...ae5

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.2.2026 den 22.02):

Hva tenker dere om 10 år eldre mann? Siden menn dør fortere enn kvinner, er det noe å satse på noe så mye eldre?

Anonymkode: 5d9b0...8f3

Fatter ikke at dere orker å holde dere med en gammel needy gubbe i det hele tatt, de suger jo livsknisten ut av en fullstendig. Så mye støtte og oppmuntring og underholdning og kos som de trenger...

Anonymkode: cd92d...8a2

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fatter ikke at dere orker å holde dere med en gammel needy gubbe i det hele tatt, de suger jo livsknisten ut av en fullstendig. Så mye støtte og oppmuntring og underholdning og kos som de trenger...

Anonymkode: cd92d...8a2

Enig. Det er så morsomt å lese denne tråden. Ikke for at den representerer alle jenter/kvinner der ute, men er jo en del damer her også, men egne følelser og meninger. 

Vi kvinner blir fortalt av menn at vi liker dem eldre. . De snakker som kvinner er en homogen gruppe. Men langt i fra alle kvinner liker eldre menn. Hva er det å like? Sånn bortsett fra at man kan falle genuint for en person  tross alder. Hva er så deilig med en eldre mann egentlig? Erfaringene deres trengs ikke. Og modenhet er ikke garantert pga alder, men mer pga person. Er en del dritt av menn 30 og 40 årene som aldri vokser opp. Drikker og doper seg, har sex med random på tinder.  Og de forventer at når de har rast fra seg, så skal en mye yngre dame, som helst ikke har hatt sex før være klar for å stifte familie med dem.

Må bare si før noen kommer og hugger hodet av meg.  Jeg VET at alle menn i 30 og 40 årene ikke er sånn. Jeg bor et sted hvor det er litt ræva miljø og de finnes i hopetall. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...