Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Venter barn nr 2 om et par uker. Har ikke hørt fra ene settet med besteforeldre på snart 6mnd. Vi lurer faktisk på å droppe si fra når ungen er født. De viser jo null interesse. Flere som har helt fraværende boomer foreldre/svigerforeldre? 

Anonymkode: bcc2c...2d0

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke sagt noe hvis jeg var deg. Hvis de ikke bryr seg er det deres tap. Sånt er sårt, men aner du hvorfor de er sånn?  Min mor bryr seg ikke om barna mine. Hun prater kun om sine egne greier når hun ser de, spør de aldri om noe. Bor 10 min unna med bil. Faren min stikker ofte innom og er veldig intr i barna. Moren min spurte meg i jula hvor gamle barna var. Det er veldig merkelig. Vi er ikke uvenner eller noe sånt. Hun er bare ikke intr. Hun ønsker ikke at vi skal komme til dem. De får ikke gaver til jul eller bursdag. Moren min aner ikke når de har bursdag. Faren min gir de penger flere ganger i året. 

Anonymkode: 74486...a7f

• Liker 1
  • Hjerte 4
Skrevet

Hva godt skal komme ut av å eskalere til passiv aggressivitet?

Send dem mms med den nyfødte og hiv på noen hyggelige ord og noen emojis. 

Skjønner godt at det er sårende, men fødsel er feiring av ditt nye barn, ikke en begivenhet som skal brukes til å straffe noen. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke gitt informasjon. Og det handler ikke om passiv aggressivitet som en antyder over her. Det er helt unaturlig å sende slike meldinger til folk man ikke har kontakt med. 

Anonymkode: b5603...e01

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Har dere seriøst ikke hatt noe kontakt på 6 mnd? Ikke god jul, julegaver eller noen ting?  Har dere selv tatt kontakt? Har noe skjedd? 

Jeg ville likevel sendt en melding eller ringt og sagt at barnebarn var født. Men skjønner om dere ikke gjør det. Spesielt om dere har ønsket god jul og ikke fått noe svar eller lignende. 

Anonymkode: 7419e...02b

• Liker 7
Skrevet

Har dere selv tatt kontakt, da? Det bør jo gå litt begge veier.

Jeg synes også det blir veldig passiv-aggressivt å la være og fortelle at barnet er født. Ville heller tatt kontakt med dem og hørt hva som er greia.

• Liker 3
Skrevet

Veldig lite kontakt fra far-siden, de bor 1,5 time unna. Ingen telefoner,  ingenting. Forventer at vi skal komme dit, selv om begge er mer eller mindre pensjonister. I jula var det SÅÅÅ viktig å møtes, men hva med resten av året....? Jeg bryr meg ikke om dem, de er blitt x-svigers uansett og jeg er så glad jeg slipper å dra dit 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har selv boomers-foreldre som aldri har tilbudt seg å passe barnebarna, og som sjelden gidder å komme på besøk. Vi er av og til der, men det er så lite å finne på der at spesielt de eldste bare blir gående og kjede seg. Tror det bare er sånn den generasjonen er. De nøt selv svært godt av sine egne mødre som var barnevakter titt og ofte, men de er ikke interesserte i å videreføre den tradisjonen. 

Anonymkode: d5a90...cb8

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg hadde ikke gitt informasjon. Og det handler ikke om passiv aggressivitet som en antyder over her. Det er helt unaturlig å sende slike meldinger til folk man ikke har kontakt med. 

Anonymkode: b5603...e01

Nepe, det tar 1 minutt å fikse, det gjør man for foreldre selv om kontakten er sparsom. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde uansett sagt fra, herlighet 

Anonymkode: ca29d...1e6

Gjest M0NSTER
Skrevet
Uanonym bruker skrev (10 timer siden):

Har dere selv tatt kontakt, da? Det bør jo gå litt begge veier.

Jeg synes også det blir veldig passiv-aggressivt å la være og fortelle at barnet er født. Ville heller tatt kontakt med dem og hørt hva som er greia.

Nei, det bør ikke gå «begge veier» når de har barn og er gravid med nr 2. Å være besteforelder er et privilegium.

AnonymBruker
Skrevet

Vet de at du er gravid i det hele tatt? 

ingen julegave? Ønsker om god jul? 

Har noe skjedd, siden du heller ikke har tatt kontakt? 

Anonymkode: f4329...427

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...