Gå til innhold

Barnebursdag I gymsal

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har ordne barnebursdag I gymsal. Men så slo det meg... hvordan gjør vi det mens vi spiser kaker... 

Noen kreative tips? Barn fra 3 til 6 år. 

Anonymkode: 4ee66...b60

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er sikkert benker i gymsalen. Få barna til å sitte der og spise 

Anonymkode: e1cef...f5e

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Har ordne barnebursdag I gymsal. Men så slo det meg... hvordan gjør vi det mens vi spiser kaker... 

Noen kreative tips? Barn fra 3 til 6 år. 

Skal dere ikke servere noe mat…?

AnonymBruker
Skrevet
M0NSTER skrev (3 minutter siden):

Skal dere ikke servere noe mat…?

Nei. I år har vi bare kaker. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi pleier å ha bursdag i gymsal, og setter opp bord og stoler utenfor i bred korridor. Er masse å låne der. Alle foreldrene må møte en time før for å sette ut bord og pynte.

Anonymkode: 63003...765

AnonymBruker
Skrevet

Er gymsalen knyttet til en skole så har de gjerne noen bord dere kan låne? Det er vanlig her. Langbord i ene enden av gymsalen og lek i den andre enden.

Anonymkode: 60444...8d5

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Picnic på gulvet.

Anonymkode: 52d10...36d

Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Nei. I år har vi bare kaker. 

Uhm, når på dagen og hvor lenge er denne bursdagen…?!

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Vi pleier å ha bursdag i gymsal, og setter opp bord og stoler utenfor i bred korridor. Er masse å låne der. Alle foreldrene må møte en time før for å sette ut bord og pynte.

Hæ? Foreldrene til gjestene må sjaue og pynte? Blir artig når barna dine blir eldre med den slags forventninger til gjestene sine i selskap. :fnise: Jeg ser for meg allverdens tråder på kg om både konfirmasjon og bryllup (nå er det dugnad folkens! Tusen spenn avleveres i gavekassen og alle møter opp dagen før for rigging og pynting!). :roll: 

Anonymkode: cb2a7...adc

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hæ? Foreldrene til gjestene må sjaue og pynte? Blir artig når barna dine blir eldre med den slags forventninger til gjestene sine i selskap. :fnise: Jeg ser for meg allverdens tråder på kg om både konfirmasjon og bryllup (nå er det dugnad folkens! Tusen spenn avleveres i gavekassen og alle møter opp dagen før for rigging og pynting!). :roll: 

Dette går jo ikke an.. 

Anonymkode: 9bd76...da8

AnonymBruker
Skrevet
M0NSTER skrev (12 minutter siden):

Uhm, når på dagen og hvor lenge er denne bursdagen…?!

Det er da helt innafor å ikke servere mat om det er 1,5 time lørdag formiddag f. eks. 

AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde bursdag på skolen i kveld. Ingen fikk lov å ha med mat eller drikke i gymsalen, skolens regler. Vi satt opp bord og stoler. Rett ved gymsalen. 

Anonymkode: 56b80...608

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Det er da helt innafor å ikke servere mat om det er 1,5 time lørdag formiddag f. eks. 

Hvorfor ikke bare avlyse alt av selskap så slipper man utgifter til både mat, drikke og kaker og ikke minst «jobben». Send melding til foreldrene i Spond e.l og be de håpefulle møte opp på døra til gitt klokkeslett til gaveoverlevering. Så får man ordnet det hele på ti minutter uten stress og utgifter, ungen får masse gaver og kan gå tilbake til gamingen. Og foreldrene til scrollingen. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Mulig jeg har misforstått, men det står i hovedinnlegget at barna er 3-6 år. Da trodde jeg det var snakk om en fellesbursdag. Hos oss pleier foreldrene til bursdagsbarna som feires å møte en time før. Selvfølgelig ikke foreldrene til de andre i klassen.

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke alle mat i barnebursdag? og dekker no på bord til alle barna?  der spiser de mat og kaker/kaker.

Skjønte ikke dette. Regner med det er skrevet i innbydelsen at det ikke er mat?

Anonymkode: e86cd...c8b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Har ikke alle mat i barnebursdag? og dekker no på bord til alle barna?  der spiser de mat og kaker/kaker.

Skjønte ikke dette. Regner med det er skrevet i innbydelsen at det ikke er mat?

Anonymkode: e86cd...c8b

Det er selvfølgelig skrevet i innbydelsen at det kun er kaker. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Bursdagsfeiring på formiddagen…? Og da kake på … formiddagen?

Kall meg gammeldags, men dette er jo bare merkelig…

AnonymBruker
Skrevet
M0NSTER skrev (Akkurat nå):

Bursdagsfeiring på formiddagen…? Og da kake på … formiddagen?

Kall meg gammeldags, men dette er jo bare merkelig…

Nå er derimot ikke spørsmålet om kake/mat eller ikke på bursdag. 

Jeg spurte om kreative løsninger. Vi har hatt bursdager for barn i 11 år innad i famillien og ikke blitt servert mat da. 

I fjor serverte vi mat. Barna ville bare leke. I år blir det kaker og frukt. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nå er derimot ikke spørsmålet om kake/mat eller ikke på bursdag. 

Jeg spurte om kreative løsninger. Vi har hatt bursdager for barn i 11 år innad i famillien og ikke blitt servert mat da. 

I fjor serverte vi mat. Barna ville bare leke. I år blir det kaker og frukt. 

Men du har jo ikke bursdagsfeiring på formiddagen.

AnonymBruker
Skrevet
M0NSTER skrev (4 minutter siden):

Men du har jo ikke bursdagsfeiring på formiddagen.

Hva i all verdens rolle spiller det? Folk har da middag hjemme uansett.

Her er det ikke vanlig med middag i bursdag om man inviterer hele trinnet, 20-30 unger. Det tar rett og slett for mye tid av en ellers kort bursdagsfeiring.

Anonymkode: 1aa82...04c

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...