AnonymBruker Skrevet 13. februar #1 Skrevet 13. februar Jeg er så lei av å sitte på møter der folk går rundt grøten, redde for å såre noen ved å si hva situasjonen/saken faktisk er. Hvis ikke folk presterer på jobb . Si det! Ikke la folk sitte å gjette. På foreldremøte på skolen vår bruker læreren f.eks. tre år på å si at jentene har med seg f.eks. sminke og bruker for mye tid i garderoben. Selv når en foreldre protesterer og mener lille «Olivia» på 10 år må få tid til å bruke rettetang går de rundt grøten. Si det som det er. Overalt i samfunnet pakkes ting inn. Er det fordi samfunnet endrer seg og nå skal alle blir krenket eller hva skjer? Anonymkode: 8544e...31a 3 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar #2 Skrevet 14. februar AnonymBruker skrev (14 timer siden): Jeg er så lei av å sitte på møter der folk går rundt grøten, redde for å såre noen ved å si hva situasjonen/saken faktisk er. Hvis ikke folk presterer på jobb . Si det! Ikke la folk sitte å gjette. På foreldremøte på skolen vår bruker læreren f.eks. tre år på å si at jentene har med seg f.eks. sminke og bruker for mye tid i garderoben. Selv når en foreldre protesterer og mener lille «Olivia» på 10 år må få tid til å bruke rettetang går de rundt grøten. Si det som det er. Overalt i samfunnet pakkes ting inn. Er det fordi samfunnet endrer seg og nå skal alle blir krenket eller hva skjer? Anonymkode: 8544e...31a Idag må ein i større grad velge sine ord når ein kommuniserer fordi folk flest er mer såbare en før. Dessuten har det nok mye med kulturforankring å gjøre.. Eldre mennesker var mer direkte og snakket ikkje "rundt grøtfattet fra" som idag , men de sa akkurat hva de følte og mente. Idag skal liksom alt vera så høytideleg, og ein bør passe på å bruke de rette ordene. Dei legendene som opptrådde på TV som , og aktivisterte lattemuskelen er blitt borte fra media, og ingen nye er komt til. Humoren ble gravlagd saman med me desse høgt elska personene Anonymkode: 7cb60...3d0 2 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar #3 Skrevet 14. februar av den enkle grunn at folk i dag tåler ikke en drit Anonymkode: fd960...367 2
AnonymBruker Skrevet 14. februar #4 Skrevet 14. februar Du skriver som en 10-åring, og jeg tror det største problemet her er din intelligens. Se! Nå skrev jeg hva jeg tenkte uten å tenke på dine følelser. Fornøyd? Anonymkode: c2f5f...da4 3 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar #5 Skrevet 14. februar AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Du skriver som en 10-åring, og jeg tror det største problemet her er din intelligens. Se! Nå skrev jeg hva jeg tenkte uten å tenke på dine følelser. Fornøyd? Anonymkode: c2f5f...da4 Ja, jeg er klar over at jeg skriver dårlig. Men jeg lurte på hvorfor ting måtte pakkes inn? Hva tror du er årsaken? Anonymkode: 8544e...31a 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar #6 Skrevet 14. februar Er helt enig med ts. Flere enn tidligere er hårsåre, og tåler ikke at man kaller en spade for en spade. Tror det kommer at mange flere enn tidligere er veldig selvsentrert, og beskytter barna sine noe enormt. Læreren til min sønn i 7 klasse var en herlig dame som hadde jobbet lenge i skolen, og som sa ting rett ut. På et foreldremøte var problemet at flere av jentene ikke kom tidsnok inn til timen etter at de hadde hatt gym, og grunnen til det var at de brukte så lang tid i garderoben med å ordne håret sitt/sminke seg etter at de hadde dusjet. Mødrene til disse jentene hadde selv langt hår og var oppdollet, og mente at jentene måtte få 20 minutter ekstra for å ordne seg etter en dusj, mens læreren sa rett ut at jentene kunne klippe håret sitt kort og droppe sminken, så slapp de å bruke 20 minutt ekstra på å dille og dalle. Mødrene ble veldig fornærmet og jeg satt og lo og var helt enig med læreren. Anonymkode: c5cb5...add 2
Grønnsaksvaffel Skrevet 14. februar #7 Skrevet 14. februar AnonymBruker skrev (20 timer siden): Jeg er så lei av å sitte på møter der folk går rundt grøten, redde for å såre noen ved å si hva situasjonen/saken faktisk er. Hvis ikke folk presterer på jobb . Si det! Ikke la folk sitte å gjette. På foreldremøte på skolen vår bruker læreren f.eks. tre år på å si at jentene har med seg f.eks. sminke og bruker for mye tid i garderoben. Selv når en foreldre protesterer og mener lille «Olivia» på 10 år må få tid til å bruke rettetang går de rundt grøten. Si det som det er. Overalt i samfunnet pakkes ting inn. Er det fordi samfunnet endrer seg og nå skal alle blir krenket eller hva skjer? Anonymkode: 8544e...31a Man tar ikke opp i plenum at Guri ikke presterer på jobb. 3 1
Gjest M0NSTER Skrevet 14. februar #8 Skrevet 14. februar AnonymBruker skrev (20 timer siden): Jeg er så lei av å sitte på møter der folk går rundt grøten, redde for å såre noen ved å si hva situasjonen/saken faktisk er. Hvis ikke folk presterer på jobb . Si det! Ikke la folk sitte å gjette. På foreldremøte på skolen vår bruker læreren f.eks. tre år på å si at jentene har med seg f.eks. sminke og bruker for mye tid i garderoben. Selv når en foreldre protesterer og mener lille «Olivia» på 10 år må få tid til å bruke rettetang går de rundt grøten. Si det som det er. Overalt i samfunnet pakkes ting inn. Er det fordi samfunnet endrer seg og nå skal alle blir krenket eller hva skjer? Anonymkode: 8544e...31a Fordi nordmenn oppfører seg som om noen har voldtatt og drept både moren, bestemoren og barna dine dersom du sier at de har gjort en feil. Dette er ikke et nytt fenomen her til lands, det har alltid vært slik, så jeg forstår ikke denne overraskelsen din, TS?
AnonymBruker Skrevet 14. februar #9 Skrevet 14. februar AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ja, jeg er klar over at jeg skriver dårlig. Men jeg lurte på hvorfor ting måtte pakkes inn? Hva tror du er årsaken? Anonymkode: 8544e...31a Fordi folk flest påvirkes av kritikk. Bra for deg om du ikke påvirkes, men folk flest reagerer negativt, og blir fiendtlige i påfølgende samtale. Dette er ikke fruktbart. Anonymkode: c2f5f...da4
AnonymBruker Skrevet 14. februar #10 Skrevet 14. februar Jeg er temmelig tykkhudet, og tåler det meste, men jeg har erfart at de fleste som gjemmer seg bak å "kalle en spade for en spade" ikke gjør dette. De kaller en te-skje for en spade, og en spade blir raskt en bulldoser. (De blåser ting opp/kaster bensin på bålet) Og de som sier at de ønsker at en spade skal kalles en spade har den meningen hent til "spaden" rammer dem selv. Da bryter helvete løs. Samtidig er min erfaring at beskjeder til foreldre må gis med te-skje, for hvis ikke blir de ikke oppfattet/forstått. Det er mange hensyn en lærer må ta, og det å formulere seg diplomatisk er ett av de hensynene. Anonymkode: 4d796...272 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå