AnonymBruker Skrevet 13. februar #1 Skrevet 13. februar Jeg har en diskusjon med ei venninne angående noe på jobb. Jeg er renholder på en vidergående skole. Vi er 3 stk renholdere. 2 damer og 1 mann. Vi jobber forskjellig måte. Jeg smiler til elevene og sier hei. Jeg snakker med de noen ganger. Noen ganger kommer jeg til ett område med rot og da snakker jeg med de elevene som er der og spørr om de kan hjelpe å rydde, og det gjør de gjerne De andre renholdere går med airpods i øret og hører på musikk eller snakker i telefonen. De har ikke noe forhold til elevene. De skjønner ikke hvorfor mitt område er mye ryddigere enn deres. Jeg tror at grunnen er at jeg ser elevene. Min venninne mener at ungdommen bryr seg ikke om det. Hva mener du? Anonymkode: 11d88...27e 4
Brunhilde Skrevet 13. februar #2 Skrevet 13. februar Ungdommene bryr seg om å bli sett. Du ser dem. 😊 7
AnonymBruker Skrevet 13. februar #3 Skrevet 13. februar Ungdom bryr seg om alle som ser dem. Alle ansatte på videregående skole er like viktig i forhold til miljøskapende arbeid. Du bidrar med din del, ungdommene gir av seg selv tilbake. Anonymkode: ca96a...892 2 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar #4 Skrevet 13. februar Brunhilde skrev (1 time siden): Ungdommene bryr seg om å bli sett. Du ser dem. 😊 Takk. Jeg føler også det 😉 Anonymkode: 11d88...27e 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar #5 Skrevet 13. februar AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ungdom bryr seg om alle som ser dem. Alle ansatte på videregående skole er like viktig i forhold til miljøskapende arbeid. Du bidrar med din del, ungdommene gir av seg selv tilbake. Anonymkode: ca96a...892 Takk 😉. Anonymkode: 11d88...27e
Hengebuksvinet Skrevet 14. februar #6 Skrevet 14. februar AnonymBruker skrev (17 timer siden): Ungdom bryr seg om alle som ser dem. Alle ansatte på videregående skole er like viktig i forhold til miljøskapende arbeid. Du bidrar med din del, ungdommene gir av seg selv tilbake. Anonymkode: ca96a...892 Absolutt. Før var renholderne en del av personalet, og ga oss lærere tydelige tilbakemeldinger om elevene ikke ryddet nok etter seg. Til gjengjeld var de med på å oppdra elevene.
Kålrota Skrevet 14. februar #7 Skrevet 14. februar Klart ungdommene bryr seg, de er jo mennesker. Alle liker å bli sett og inkludert.
Daisy-love Skrevet 14. februar #8 Skrevet 14. februar Det du gjør er utrolig viktig. Alle trenger vi å bli sett, og du ser dem. Er naturlig at når du involverer deg så får de en relasjon og da gjerne ikke ha lyst til å rote like mye når de kjenner den som må rydde. De aller fleste ønsker ikke å være kjipe, og de har et ansikt på hvem de er det mot, og prøver da å la være. Takk for jobben du gjør med ungdommen 😊 Hilsen hun som ble mobbet og som lente seg på støttepersonalet 😊 1
Gaia Skrevet 14. februar #9 Skrevet 14. februar (endret) At man har en relasjon til elevene er viktig uansett yrke. Det at du engasjerer deg i dem, gjør at de respekterer deg og det du gjør, og da blir det vanskeligere for dem å ikke bry seg om deg og det du gjør. Derfor er det nok mindre søppel for deg å rydde etter dem. Fortsett med det du. 👍 Endret 14. februar av Gaia skrivefeil
AnonymBruker Skrevet 14. februar #10 Skrevet 14. februar Jeg hadde vært så flau over å ha en vaskejobb at jeg nok hadde hatt AirPods og prøvd å unngå blikkontakt. Fint at du er stolt av jobben din, men dine kollegaer er kanskje ikke det og det må du akseptere. Anonymkode: 47250...2f8
Brunhilde Skrevet 14. februar #11 Skrevet 14. februar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg hadde vært så flau over å ha en vaskejobb at jeg nok hadde hatt AirPods og prøvd å unngå blikkontakt. Fint at du er stolt av jobben din, men dine kollegaer er kanskje ikke det og det må du akseptere. Anonymkode: 47250...2f8 Hadde du vært flau over å ha en så viktig jobb? Veldig mange rengjørere har fagbrev, men du er kanskje en slik som tror at man ikke er noe hvis man ikke har en mastergrad? Jeg hadde vært flau over den holdningen du har, hvis jeg var deg! 3
AnonymBruker Skrevet 14. februar #12 Skrevet 14. februar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg hadde vært så flau over å ha en vaskejobb at jeg nok hadde hatt AirPods og prøvd å unngå blikkontakt. Fint at du er stolt av jobben din, men dine kollegaer er kanskje ikke det og det må du akseptere. Anonymkode: 47250...2f8 Ta deg sammen! Det er leit å høre at du har så lav selvfølelse, at du må tråkke på andre for å føle deg bedre. Uten renholdere stopper Norge. Ingen grunn til å ikke være stolt over et yrke som sikrer at driften kan gå som normalt. Når renholderne streiket for noen år siden tok det TO DAGER, så ble skolen stengt. Anonymkode: ca96a...892 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar #13 Skrevet 14. februar AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg hadde vært så flau over å ha en vaskejobb at jeg nok hadde hatt AirPods og prøvd å unngå blikkontakt. Fint at du er stolt av jobben din, men dine kollegaer er kanskje ikke det og det må du akseptere. Anonymkode: 47250...2f8 Du må virkelig ha lav selvfølelse. Jobbet som renholder i mange år og for å si det hadde jeg ikke gjort jobben hadde ikke legesenteret kunne vært oppe, ikke barnehagen, ikke skolen ikke bankene, ikke der de produserer maten din. Jeg var stolt over yrket jeg jobbet med. Og stolt over fagbrevet. Anonymkode: bf033...d42
moomino Skrevet 14. februar #14 Skrevet 14. februar Du ser elevene og det at du ser dem gjør og at ting blir mye bedre. Og ved at en prater til dem på en fin måtte så er det ofte at de og får opp øynene ; oj kansje jeg ska plukke opp dette så blir det mer pent rundt oss
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå