Gå til innhold

5 åring som faker under magesjauperiode

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Såklart kan en 5åring late som og være dramatisk hvis de finner ut at det hjelper. Men her tror jeg nok absolutt at hun føler seg dårlig. Men å kalle det et rop om hjelp var fryktelig dramatisk da. 

Anonymkode: b6c2c...12a

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Håper mannen din blir HARDT smittet 

Anonymkode: e2579...8f2

• Liker 7
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Såklart kan en 5åring late som og være dramatisk hvis de finner ut at det hjelper. Men her tror jeg nok absolutt at hun føler seg dårlig. Men å kalle det et rop om hjelp var fryktelig dramatisk da. 

Anonymkode: b6c2c...12a

Haha, ja det var kanskje det. Men jeg vet det kan være det hos noen, om så bare at de trenger mer tid med foreldre(kan bli lange dager i barnehagen iblandt). Mente kanskje mer et utrykk for at noe plager henne -jeg er ikke alltid så god med styrken i utrykk så det kan høres mer dramatisk ut 😂

Anonymkode: 257df...eb3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AprilLudgate skrev (1 time siden):

Men herlighet, nå må dere begge voksne roe dere ned.

»Rop om hjelp, emosjonelt skada, faker det».

Altså…..?

Ja, jeg lurer litt på om mannen har noe i bagasjen når han brått blir slik? 

Kanskje feil begrep? Prøver beskrive riktig, hva med; at noe plager henne uttover vanlig som trigger henne i å finne en utvei? 

Men faker det er vel vanlig å si? 🤔

Skrevet (endret)

Jeg har IKKE opplevd at barnet prøvde å lure meg på den alderen når det gjaldt slike ting. Ofte var det slik at barnet (fra ca 3-års alder) sa at det følte seg ikke bra og måtte bli hjemme, og jeg tenkte at kanskje er det ikke så ille...? Ingen målbar forhøyet temperatur, ikke blek, kunne ikke si hvor det føles galt hen, men så ble ting værre utover dagen.

Etter et par slike tilfeller visste jeg at barnet visste bedre enn meg hvordan det følte seg. Jeg har ikke lyst til å lære barnet til å ignorere at det føler seg sykt. Jeg har heller ikke lyst til å gasslighte det og få det til å tro at hva enn det føler er galt. Far var først strengere på at "dra i barnehagen og så henter vi hvis det tar seg opp". Nå vet han også at hvis barnet sier det føler seg dårlig så er det best å ta en dag hjemme - han har ikke noe høy terskel for å bli hjemme med barna, og da gjerne ha alle hjemme samtidig. Har f.eks. sittet hjemme hele uka nå fordi det er av-og-på lavgrads feber, vondt i magen, sliten o.l. Da kan ikke barnet følge opplegget i barnehagen på en normal måte, og blir det tvunget til å holde ut så har ting en tendens til å bare vare lengre. 

Barna har noen ganger hatt litt hoste, helt normal temperatur, men vært veldig gråtete, så har kun jeg blitt smittet, og bare da vet man faktisk hva de føler. Flere av gangene har det ikke vært synlige, men VELDIG følbare symptomer. F.eks: sår hals der det kjennes ut som noen stikker en kniv nedi halsen din hver gang du gjesper. 

Stol på deg selv - mannen er en usympatisk idiot som burde lære seg at et barn later ikke som bare fordi han selv ikke kan skjønne hva som er galt. 

Endret av katties
  • Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Han mannen din er farlig. Han mishandler både deg og barnet psykisk. Kom dere langt bort. Omgangssyke kan være bare en gang med oppkast eller diaré 

Anonymkode: fceaa...eab

• Liker 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Hah! Oppdatering: hun kastet opp. Satt med henne med bøtte, etter hun sovnet, dere hjalp meg stole på meg selv, takk alle sammen! Hadde det ikke vært for dere hadde jeg kanskje tvilt og fått gulv/seng full av spy 😂

Nå får vi se om dette blir spikeren i kista på "blir lurt av barna". Jeg stoler heretter på egen vurdering 😊 -og skal ta en alvorsprat med mannen min 😉

• Liker 5
  • Hjerte 14
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ikke rart damer har så høyt sykefravær! Lær jenta å vaske hender. 

Anonymkode: 7a9d5...3ae

Ja far har vel slurvet med opplæringen av det kanskje.. mitt inntrykk er at det er de som slurver mest og ikke bryr seg om å lære barna gode nok rutiner. Hjelper lite hvis mor forsøker og far ikke bryr seg.

Anonymkode: bd370...239

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Stakkars liten, her har hun hatt vondt og ubehag og så er det ingen som tror på henne. ❤️

Du bør ha en stor alvorsprat med mannen, for det er faktisk han som er manipulerende. Han kan skade denne relasjonen alvorlig! 

Anonymkode: cf8f6...ba2

• Hjerte 1
  • Nyttig 10
AnonymBruker
Skrevet
katties skrev (19 minutter siden):

Jeg har IKKE opplevd at barnet prøvde å lure meg på den alderen når det gjaldt slike ting. Ofte var det slik at barnet (fra ca 3-års alder) sa at det følte seg ikke bra og måtte bli hjemme, og jeg tenkte at kanskje er det ikke så ille...? Ingen målbar forhøyet temperatur, ikke blek, kunne ikke si hvor det føles galt hen, men så ble ting værre utover dagen.

Etter et par slike tilfeller visste jeg at barnet visste bedre enn meg hvordan det følte seg. Jeg har ikke lyst til å lære barnet til å ignorere at det føler seg sykt. Jeg har heller ikke lyst til å gasslighte det og få det til å tro at hva enn det føler er galt. Far var først strengere på at "dra i barnehagen og så henter vi hvis det tar seg opp". Nå vet han også at hvis barnet sier det føler seg dårlig så er det best å ta en dag hjemme - han har ikke noe høy terskel for å bli hjemme med barna, og da gjerne ha alle hjemme samtidig. Har f.eks. sittet hjemme hele uka nå fordi det er av-og-på lavgrads feber, vondt i magen, sliten o.l. Da kan ikke barnet følge opplegget i barnehagen på en normal måte, og blir det tvunget til å holde ut så har ting en tendens til å bare vare lengre. 

Barna har noen ganger hatt litt hoste, helt normal temperatur, men vært veldig gråtete, så har kun jeg blitt smittet, og bare da vet man faktisk hva de føler. Flere av gangene har det ikke vært synlige, men VELDIG følbare symptomer. F.eks: sår hals der det kjennes ut som noen stikker en kniv nedi halsen din hver gang du gjesper. 

Stol på deg selv - mannen er en usympatisk idiot som burde lære seg at et barn later ikke som bare fordi han selv ikke kan skjønne hva som er galt. 

Der sier du noe veldig viktig og sant! Jeg er glad for at du har en slik støttende partner og takk for ordene. Det er akkuratt slik jeg også tenker det, så det fjernet all tvil! Jeg begynner lure på om han er oppdratt akk til dette, ignore egen sykdom, har sett sterke tendenser til dette hos ham når han har vært syk/skadet. Så nå gjør og forventer han det samme hos barna våre..det du skrev hjalp meg veldig i å se dette, tusen takk! Noen ganger blir man litt blind for noe rett forran seg, når det blir mye. Nå skal jeg ikke gå leke psykolog med ham, men dette er absolutt en rød tråd og jeg tror han skal få bli med på en samtale med noen som kan mer! 

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis barnet deres virker som hun kunne tenke seg å tilbringe mer fid sammen med dere og hjemme så benytt sjansen nå som muligheten er der. Gå med til halv plass i barnehagen og ta dere 1,5 dag fri hver i utafor å tilbringe denne fine tida sammen med henne til hun begynner på skolen. Dyrk interessene hennes, ta lange dager i svømmehallen, gå på spennende museer og ut i naturen. Prøv forskjellige sporter sammen. Reis på oppdagelsesferder i langhelger. Gjør hverdagene mer behagelige for alle før alt skolemaset begynner.

Anonymkode: bd370...239

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Stakkars liten, her har hun hatt vondt og ubehag og så er det ingen som tror på henne. ❤️

Du bør ha en stor alvorsprat med mannen, for det er faktisk han som er manipulerende. Han kan skade denne relasjonen alvorlig! 

Ja, jeg har heldigvis ikke vaklet forran henne. Sagt til henne alene og forran ham at jeg tror henne og hun blir hjemme! Trøstet og hjulpet så godt jeg kan. Men han har sagt så mye som har fått meg til å tvile på meg selv, i hjertet. Han skal etter dette be henne, og meg, om unnskylding! 

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

1. Et barn kan ikkje være manipulerende.

Anonymkode: 0ddd6...d1c

Klart de kan.

Anonymkode: 3421a...f8d

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hodepine er ikke typisk for en 5åring å fake ved diare. Men hodepine er derimot vanlig å ha ved omgangssyke. 
Barnet ditt har uansett hatt symptomer og skal være hjemme i 48 timer, som flere her påpeker. Og det må far også lære seg. 

Anonymkode: fd4e4...e4c

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Mannen din trenger foreldreveiledning og psykiater, det han driver med er psykisk vold mot både deg og barna. De kommer til å bli skada av oppførselen din, dette er veldig alvorlig!!! Jeg ville meldt til BV hvis jeg hadde observert dette. 😱 😱 

Anonymkode: b0636...e0e

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Mannen din trenger foreldreveiledning og psykiater, det han driver med er psykisk vold mot både deg og barna. De kommer til å bli skada av oppførselen din, dette er veldig alvorlig!!! Jeg ville meldt til BV hvis jeg hadde observert dette. 😱 😱 

Oppførselen HANS skulle det stå! 

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hodepine er ikke typisk for en 5åring å fake ved diare. Men hodepine er derimot vanlig å ha ved omgangssyke. 
Barnet ditt har uansett hatt symptomer og skal være hjemme i 48 timer, som flere her påpeker. Og det må far også lære seg. 

Anonymkode: fd4e4...e4c

Men en femåring klarer ikke alltid lokalisere. De kan si vondt i magen uansett hvor det er vondt

• Liker 3
  • Nyttig 3
Gjest Gliffy
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Mamma trodde på henne, heldigvis :)

5-åringer kan absolutt være manipulerende og prøve seg på å fake sykdom, men de er vanligvis svært dårlige skuespillere så det er lett å se gjennom. Bra at ts fulgte magefølelsen sin her. 

Gjest M0NSTER
Skrevet
AprilLudgate skrev (15 timer siden):

Men herlighet, nå må dere begge voksne roe dere ned.

»Rop om hjelp, emosjonelt skada, faker det».

Altså…..?

Jeg tenker også at begge foreldrene må ta seg en bolle her. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Takk! Nei, magefølelsen sier en ting, mannen en annen. Han er ofte slik, mener de manipulerer og lurer og lyver med slikt. 

Problemet er at jeg nå ikke har håndfaste bevis, utenom den ene doturen. Han sier, som er ganske sant, at magasjau er flere turer enn en. Hun har ikke gått på do igjen etter dette. Ikke faktisk kastet opp heller, ikke feber.. føler det alikvel, om hun later som, alikevell er et rop om hjelp. At hun trenger tid hjemme med oss litt, det er tross alt barnehage hver dag.

Og ihvertfall ikke skal føle hun må bevise noe, ikke bli trodd, måtte gå imot barnehagens regel osv. Og hva gjør jeg med mannen?

Unger manipulerer IKKE. De bruker de verktøyene de har for å fortelle dere hva de trenger. Sykt å ikke tro på en femåring om vondt i magen når hun var dårlig i går og det går magesjau i bhg. Selvfølgelig bør ungen være hjemme en dag. Mannen din høres psyk ut.

Anonymkode: ec3cc...592

• Liker 2
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...