AnonymBruker Skrevet 12. februar #1 Skrevet 12. februar Noen som har tips for reise til England på sommeren med barn? Ikke landet på sted enda. Så alt tas i mot. Også aktiviteter. Men det trengs ikke fult opp av aktiviteter hver dag, kan gjerne ha rolige dager også. Anonymkode: 78c27...733
AnonymBruker Skrevet 12. februar #2 Skrevet 12. februar Brighton anbefales! En livlig og barnevennlig by, og har dessuten en rekke flotte opplevelser i nærheten hvis en vil ut av byen. Det har vært vårt førstevalg i England med barn og unge ungdommer. Har anbefalt det til venner og kjente i samme situasjon, og de har vært svært fornøyde. Kyststripen østover har flere spennende småbyer, du har de fantastiske hvite klippene Seven sisters. Sussex innover i landet er svært fint etter vår mening. Ekstrabonus hvis en er komfortabel med venstrekjøring. Kort vei ned med buss/tog/bil fra Gatwick eller London, og en kan gjerne ta en dagstur med tog opp til London. https://www.visitbrighton.com/ Anonymkode: 5d7d0...490 1 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar #3 Skrevet 12. februar Vi går oftest for Bournemouth. Stranda er kjempefin, lang og bred sandstrand, ikke rullestener som i Brighton sentrum. Det er et sted der mange engelskmenn selv tar med familiene på badeferie. Vi pleier å ha leiebil, gå på fossiljakt ved de små kystbyene litt lenger østover på the Jurassic coast, kan ev kjøre til Cotswolds/Bath på dagstur, etc etc. Vi pleier å kombinere turen med et par dager i London på vei hjem, for å få storbyfølelsen. Anonymkode: fd41e...c20 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar #4 Skrevet 12. februar Weymouth. Ungene ELSKET stedet. Det er sandstrand, steinstrand og et lite tivoli. Det var det vi gjorde i ti dager og ingen ville hjem! Anonymkode: 71111...0ef 2
AnonymBruker Skrevet 13. februar #5 Skrevet 13. februar AnonymBruker skrev (På 12.2.2026 den 21.50): Weymouth. Ungene ELSKET stedet. Det er sandstrand, steinstrand og et lite tivoli. Det var det vi gjorde i ti dager og ingen ville hjem! Anonymkode: 71111...0ef Hvor bodde dere? Flybilletter til UK er relativt billig, men synes det er vanskelig å finne bosted til en ok pris. Er kresen på standard og beliggenhet, det jeg finner som jeg liker er langt over budsjett. Anonymkode: 887df...b0d
AnonymBruker Skrevet 16. februar #7 Skrevet 16. februar AnonymBruker skrev (På 13.2.2026 den 22.36): Hvor gamle er barna? Anonymkode: 3363d...1d0 Lurer på det samme. England er fantastisk med barn, men alderen har jo litt å si for hva slags steder man kan anbefale. (Vi har reist dit med ungene fra de var et drøyt halvår; nå er de tenåringer, og England er fortsatt yndlingsreisemålet. ) Anonymkode: a483b...6ff
Sally-Go-Round Skrevet 16. februar #8 Skrevet 16. februar Noen som har erfaringer med bra hotell som tar hensyn til barn og har f.eks. lekeplass ute eller sykler til utleie?
AnonymBruker Skrevet 16. februar #9 Skrevet 16. februar London er fantastisk med barn! Masse å finne på. Minuset er at det er dyrt, og avstandene er store. Anonymkode: de2cd...86f
AnonymBruker Skrevet 17. februar #10 Skrevet 17. februar AnonymBruker skrev (På 16.2.2026 den 8.34): Lurer på det samme. England er fantastisk med barn, men alderen har jo litt å si for hva slags steder man kan anbefale. (Vi har reist dit med ungene fra de var et drøyt halvår; nå er de tenåringer, og England er fortsatt yndlingsreisemålet. ) Anonymkode: a483b...6ff Ikke TS, men mine er 6 og 8. Har bare reist i UK uten barn og reprise av de turene med barn er ikke så aktuelt før de blir litt eldre. Anonymkode: 887df...b0d
AnonymBruker Skrevet 17. februar #11 Skrevet 17. februar Peppa Gris-land i nærheten av Southampton. Anonymkode: dda0d...072
Tomas77 Skrevet 20. februar #12 Skrevet 20. februar (endret) Veldig mange tips om sørkysten her. Fint der for all del, men blir litt syden med dårligere vær. Lake District er flott og lar seg kombinere med noen dager i Liverpool eller Manchester. Yorkshire Moors eller Yorkshire Dales det samme med noen dager i York og Leeds. York er en barnevennlig by med masse Harry Potter greier, vikingmuseum, bymurer og elveturer. Skal man til sør ville jeg vurdert noen dager i Bristol og så ut til Lundy island. Bilfri øy med pub, ville ponnier, dvergrådyr og nydelig natur. Gode campingmuligheter der, men ikke råbillig. Endret 20. februar av Tomas77 2 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar #13 Skrevet 21. februar Tomas77 skrev (12 timer siden): Veldig mange tips om sørkysten her. Fint der for all del, men blir litt syden med dårligere vær. Lake District er flott og lar seg kombinere med noen dager i Liverpool eller Manchester. Yorkshire Moors eller Yorkshire Dales det samme med noen dager i York og Leeds. York er en barnevennlig by med masse Harry Potter greier, vikingmuseum, bymurer og elveturer. Skal man til sør ville jeg vurdert noen dager i Bristol og så ut til Lundy island. Bilfri øy med pub, ville ponnier, dvergrådyr og nydelig natur. Gode campingmuligheter der, men ikke råbillig. Gode reisetips du kommer med. Veldig fint mange steder oppe i nordlige deler, men jeg er helt ærlig ikke helt sikker på om den vakre naturen der oppe fenger ungene like mye som voksne? Sørkysten er sånn sett mer allsidig, ikke minst for unger. Og ja, England og resten av Storbritannia er som det er værmessig: det er ingen garantier. Men er det drittvær så synes jeg det er bedre likevel i sør, også hvis en er på familietur. På alle turer til sørkysten har vi heldigvis hatt fint til OK vær, bortsett fra en gang rett før skolestart i august... Regnet og blåste som et helvete... Og så er det ikke til å komme bort fra at det er mindre "tristesse" i byene og fylkene lengre sør. Hele kyststripen i sør, i tillegg til Wiltshire, Berkshire, Sommerset etc byr på en helt annen stemning. Har personlig ikke hatt fot for Bristol, men da vil jeg vel heller anbefale Bath som ligger en drøy halvtime lengre øst. En herlig og veldig fin by, men da først og fremst for voksne. Anonymkode: 5d7d0...490 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar #14 Skrevet 21. februar Var på rundreise 14 dager med unger på 7 og 8 år. De stedene ungene likte best var Saltash, hvor vi var med et vennepar på farmers market, det var utrolig gøy. Vi var på legoland i Windsor, Drayton Manor Park med lokomotivet Thomas-land utenfor Bedford og jernbanemuseet i York blant annet. Ellers har vi hatt med ungene på Winter Wonderland i London før jul i mange år. Det har blitt skikkelig dårlig så det anbefales ikke lenger. Hotellrom har vi aldri vært ekstremt nøye på annet enn at området er trygt. Vi er der bare for å sove, ellers ute å farter. Ungene mine er voksne nå, men jeg og mannen min drar mye til Storbritannia enda. Favorittbyen min er Edinburgh. Neste tur går nok til Hebridene. Anonymkode: f7efd...fd3
AnonymBruker Skrevet 21. februar #15 Skrevet 21. februar Vi har reist mye i England med barn fordi mannen min er britisk. Våre favorittsteder er Lake District og Peak District (inkludert Chatsworth). Vi inkluderer alltid et par National Trust-steder og barna elsker det. Oxford og Cambridge er fine byer. London er verdt et besøk, selvfølgelig. Alton Towers og Drayton Manor Park er gøy. Legoland i Windsor likte vi, også. Sørkysten har dessverre forfalt veldig etter Brexit. Mye sosial nød og ikke så ålreit å besøke lengre, synes vi. Anonymkode: 8550c...f29 1
Tomas77 Skrevet 21. februar #16 Skrevet 21. februar AnonymBruker skrev (9 timer siden): Og så er det ikke til å komme bort fra at det er mindre "tristesse" i byene og fylkene lengre sør. Hele kyststripen i sør, i tillegg til Wiltshire, Berkshire, Sommerset etc byr på en helt annen stemning. Anonymkode: 5d7d0...490 Somerset kan jeg gi meg på men Wiltshire og Berkshire er store gjesp. Reading og Swindon må være to av de tristeste byene i Europa. Sørkystbyene er også mye i samme leia. Noen er skikkelig slitne, andre er bare fulle av pensjonister. Du finner absolutt tristesse i Nord, men i mine øyne kommer den der med en dose lokal sjel og atmosfære, mens det i sør er nærmest umulig å skille en kjedelig småby fra en annen. 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar #17 Skrevet 22. februar Takk for mange gode forslag! Ser det anbefales en del langs sørkysten. Hva med kystområdene i vest? Øst? Barna er 2 og 8. Så tenker at yngste bare må henge på. Synes sikkert det er kjekt uansett hva. Anonymkode: 78c27...733
AnonymBruker Skrevet 22. februar #18 Skrevet 22. februar AnonymBruker skrev (4 timer siden): Takk for mange gode forslag! Ser det anbefales en del langs sørkysten. Hva med kystområdene i vest? Øst? Barna er 2 og 8. Så tenker at yngste bare må henge på. Synes sikkert det er kjekt uansett hva. Anonymkode: 78c27...733 Jeg går ut på en gren her, men jeg tror nok at det som i det store og hele er sikreste valget er den sørlige kysten. Fra gammelt av har det vært en rekke såkalte badebyer nedover både vest- og østkysten. De fikk sin posisjon som feriebyer ikke først og fremst fordi stedene var så forbasket vakre, men mer av praktiske grunner den gang arbeidere i England skulle få muligheten til å reise på ferie. I dag er de i beste fall en svært blek skygge av seg selv, og i verste fall fullstendig nedslitte steder med stor fattigdom. Med så unge barn ville jeg valgt å holde meg sør for London, også fordi det er praktisk. Brighton er fremdeles min favoritt siden byen er så enkel å ta seg til selv om en ikke har bil, og i tillegg er en hyggelig og passe stor by for voksne (og barn). Stranden er som en annen peker på ikke ideell, siden det er rullestener. Hvis sandstand er viktig for barnas skyld ville jeg vurdert et at de andre stedene som er foreslått som spes barnevennlige av andre. 🙂 Og et generelt tips til dere som reiser med to barn: Premier Inn-kjeden – som finnes overalt har OK (men langt fra supre) og romslige familierom til fornuftige priser. Anonymkode: 5d7d0...490
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå