AnonymBruker Skrevet 11. februar #1 Skrevet 11. februar Må man alltid dusje etter å ha ryddet og vasket hjemme? Jeg føler ikke at jeg må dusje etter vanlig husarbeid. Men de gangene jeg vasker dusjen liker jeg å ta av klærne først, og da pleier jeg som regel å dusje etterpå. Jeg føler derimot ikke at det er nødvendig etter for eksempel støvsuging, rydding, vaske kjøkken, kjøleskap eller når jeg skifter på sengene. Har en veninne som må alltid dusje hun føler at hun blir også støvete Hva om dere? Anonymkode: 93c4a...70e
SPOCA Skrevet 11. februar #2 Skrevet 11. februar Nei, med mindre det er særdeles skittent og tungt husarbeid ser jeg ingen grunn til å dusje etter husarbeid. 12 2
AnonymBruker Skrevet 11. februar #3 Skrevet 11. februar Man må absolutt ikke, men jeg støtter venninnen din. Etter helgevasken må jeg dusje selv, det er ikke noen annen grunn en at jeg føler meg skitten. Det er sikkert ikke sant. Bare en følelse og preferanse. Dusjer ikke etter vanlig hverdags-husarbeid. Anonymkode: 51c35...03b 5
AnonymBruker Skrevet 11. februar #4 Skrevet 11. februar Kommer helt Ann på hvilke husarbeid det er snakk om. Dusjer ikke etter 1 times opprydning på kvelden, men dersom jeg har satt av hele dagen og vasker hus i 8 timer blir det gjerne en dusj etterpå da jeg føler meg ganske svett og ekkel. Anonymkode: cf54b...ce2 4
AnonymBruker Skrevet 11. februar #5 Skrevet 11. februar Om jeg vasker ned hele huset (gjør det ca en gang i halvåret) så dusjer jeg etterpå. Om jeg skifter på senga (annenhver uke) så dusjer jeg alltid før senga 😅 Anonymkode: 8a901...445 3
AnonymBruker Skrevet 11. februar #6 Skrevet 11. februar Jeg glemte å dusje en gang etter husarbeid og overraskende nok så overlevde jeg. På hengende håret sannsynligvis... Anonymkode: fde22...fbd 7 1 3
AnonymBruker Skrevet 21. mai #7 Skrevet 21. mai Nei. absolutt ikke, bare dersom jeg skal ta en dusj da og det sammenfaller. Anonymkode: 4904e...706 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai #8 Skrevet 21. mai AnonymBruker skrev (På 11.2.2026 den 22.46): Kommer helt Ann på hvilke husarbeid det er snakk om. Dusjer ikke etter 1 times opprydning på kvelden, men dersom jeg har satt av hele dagen og vasker hus i 8 timer blir det gjerne en dusj etterpå da jeg føler meg ganske svett og ekkel. Anonymkode: cf54b...ce2 Hvem er denne Ann? Anonymkode: 75de3...2cc 2 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai #9 Skrevet 21. mai Altså..på KG spørr man virkelig om alt Anonymkode: a2fdc...33e 5 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai #10 Skrevet 21. mai Dusjer bare om husarbeidet har gjort meg svett. Men ALLTID dusj før sengetid om jeg har skiftet på senga. Anonymkode: ecb1a...9b1 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai #11 Skrevet 21. mai You do you. Rekner med du er samtykkekompetent så da bestemmer du slike ting selv. For egen del kunne det ikke falle meg inn å ikke ta seg en dusj etterpå. Gulvene er vasket, badet er helt reint, jeg har lagt på nytt sengetøy og da frister det lite om det eneste som ikke er nyvasket er meg, det ødelegger rett og slett hele greia. Så ja for meg er det en nødvendighet. Å legge seg i et reint sengetøy i et reint soverom og vøre nydusjet er en høydar. Anonymkode: 09bb7...26f 1 2
AnonymBruker Skrevet 22. mai #12 Skrevet 22. mai Ja, eller for å snu på det - det er svært lite husarbeid jeg er villig til å gjøre etter at jeg har dusjet for kvelden. Jeg kan til nød ta ut av oppvaskmaskinen eller vanne blomster, det meste annet ødelegger den deilige følelsen av å være nydusjet, selv om jeg i og for seg ikke blir skitten av det. Anonymkode: 6b49b...9ce 1
Chlypa Skrevet 22. mai #13 Skrevet 22. mai Ja, man dusje, ta på ren pysj og ha på levende lys og nyte eget verk i de sekundene det varer
AnonymBruker Skrevet 22. mai #14 Skrevet 22. mai AnonymBruker skrev (9 timer siden): Altså..på KG spørr man virkelig om alt Anonymkode: a2fdc...33e Ja, er det ikke å kunne spørre om/diskutere alt KG er laget for? Anonymkode: dee49...958
AnonymBruker Skrevet 22. mai #15 Skrevet 22. mai AnonymBruker skrev (På 11.2.2026 den 21.55): Må man alltid dusje etter å ha ryddet og vasket hjemme? Jeg føler ikke at jeg må dusje etter vanlig husarbeid. Men de gangene jeg vasker dusjen liker jeg å ta av klærne først, og da pleier jeg som regel å dusje etterpå. Jeg føler derimot ikke at det er nødvendig etter for eksempel støvsuging, rydding, vaske kjøkken, kjøleskap eller når jeg skifter på sengene. Har en veninne som må alltid dusje hun føler at hun blir også støvete Hva om dere? Anonymkode: 93c4a...70e Nei, selvsagt trenger man ikke dusje etter litt husarbeid. trenger ikke dusje hver dag, heller, med mindre man driver med veldig krevende eller møkkete arbeid som murer, asfaltarbeider, bonde eller liknende. Anonymkode: cfccb...cb1 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai #16 Skrevet 22. mai Jeg har (som regel) én vaskedag i uka der hele leiligheten blir vasket. Denne sammenfaller ofte (men ikke alltid) med at jeg uansett trenger en dusj (jeg dusjer ikke hver dag). Da dusjer jeg ikke før jeg er ferdig, både fordi jeg blir svett av å vaske og fordi det er noe eget med å sette seg ned nydusjet i en nyvasket leilighet. Har jeg dratt over gulvet med tørrmoppen tar jeg ikke nødvendigvis en dusj etterpå. Anonymkode: dee49...958 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai #17 Skrevet 22. mai Nei, men samtidig dusjer jeg ikke før jeg før har vasket. Så det blir ofte naturlig å dusje etter. Anonymkode: eb278...95c
AnonymBruker Skrevet 22. mai #18 Skrevet 22. mai Jeg gjør jo litt husarbeid hele tiden, så da måtte jeg jo dusjet mange ganger om dagen 😅 Men ja, om man virkelig tar i et tak, sånn et par timers nedvask av hele leiligheten, så kan jeg føler meg litt skitten og svett etterpå og da der det deilig med en dusj. Jeg liker også å dusje når jeg vasker dusjen Anonymkode: b4a3c...9a9 2
AnonymBruker Skrevet 22. mai #19 Skrevet 22. mai Det kommer an på hvor heftig jeg har holdt på og sånn. Noen ganger planlegger jeg litt større runde med sånn type husarbeid på allerede "dusjedag", sånn at jeg kan yte max og bli svett. Andre ganger tar jeg lettere runde fordi jeg vet jeg ikke har tid til å dusje etterpå. Anonymkode: 382e2...805 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai #20 Skrevet 22. mai Nei, altså, så møkkete er deg ikke hjemme hos meg. Anonymkode: 9a315...f8b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå