AnonymBruker Skrevet 13. februar #21 Skrevet 13. februar AnonymBruker skrev (15 timer siden): Det gir ikke spesielt godt inntrykk av arbeidsgiver, for det er ikke uvanlig at de blir brukt helt feil. Enten er testene irrelevant for oppgavene som skal løses, eller resultatene feiltolkes/overtolkes i forbindelse med stillingen som skal besettes. Anonymkode: d21a4...6ed Fikk et veldig dårlig inntrykk av DNV (Det norske veritas), Høvik, da jeg fikk en evnetest som virker helt fjern. Seriøst, plassere figurer? Har kandidatene mastergrader og mer til samt god arbeidserfaring, så er det ikke evnetester man skal ta. Fikk uintelligent inntrykk av DNV. Anonymkode: fdec6...8b0
AnonymBruker Skrevet 14. februar #22 Skrevet 14. februar Evnetester som GMA har god validitet https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC6811658/ Anonymkode: 630fe...16c
AnonymBruker Skrevet 21. februar #23 Skrevet 21. februar Jeg synes det er helt ok. Svarer ærlig på personlighetstesten og tenker at det er fint å bli luket ut dersom min personlighet ikke er en god match for bedriften, for den verken kan eller ønsker jeg å endre radikalt. Evnetestene er alltid stressende, men jeg gjør det svært godt på dem, så jeg synes selvfølgelig at det er fint, for da havner jeg muligens høyere opp på rangeringslisten. Anonymkode: 41fcd...539 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar #24 Skrevet 21. februar Ja til både evne- og iq test. Ikke mye som er så irriterende som å arbeide sammen med middelmådige mennesker. Anonymkode: bbec9...baa
AnonymBruker Skrevet 21. februar #25 Skrevet 21. februar AnonymBruker skrev (På 12.2.2026 den 21.22): Jeg tok nylig en personlighetstest på 220 spørsmål,- og fikk ikke en gang tilsendt resultatene. Jeg møtte opp på 2 gangs intervjuet og ser den sykeste oversikten ever, man skulle tro man planlegger en reise til verdensrommet.. totalt elendig, tåpelig og rotete oversikt som gir null mening ved første øyekast. Takk gud for at jeg kjente igjen flere av de samme spørsmålene slik at jeg scorte max på troverdighet... syns det er elendig. og det de fokuserte på var utrolig mye om dette Hvordan man foretrekker å gi tilbakemeldinger til andre,- som om arbeidsmiljøet alllerede er sterkt preget av passiv aggresive kommentarer for å fornærme andre, mobbing osv... det er altfor gjentakende spørsmål om det samme, det blir rart. Men det gikk jo såklart bra, dem ser vi kan passe kjempegodt sammen som team, og jeg kan jobben. Hver gang jeg føler håp så slår virkeligheten meg midt i trynet. For attpå til vil ikke en gang referansen min svare meg når jeg spør om hun kan stille opp. Hater at man må involvere referanser når jeg blir kalt inn til intervju så ofte... det er så utrolig slitsomt.. jeg vurderer å droppe den ene og må kanskje nevne en mye eldre referanse.. det er nok med at skjebnen ligger i arbeidsgiveren sine hender,- hvorfor skal man i tillegg være avhengig av referanser.. jeg er så sliten og utmattet og jeg vet ikke hvor lenge jeg skal holde ut med denne jobbsøkingen... Anonymkode: 41fb8...818 Jeg skulle hatt betalt for å utføre en sånn test. Det er utnyttelse av folks tid. Anonymkode: 9361d...a80
AnonymBruker Skrevet 21. februar #26 Skrevet 21. februar Jeg opplevde det som skikkelig irriterende. Søkte en jobb i det offentlige, og fikk tilsendt IQ-test (evnetest) og personlighetstest med 200 spørsmål. Ble skikkelig stresset for å feile på testen, tok lang tid, så hørte jeg ingenting fra dem etterpå. De har visst sendt dette til alle 18 søkere. Anonymkode: 83fb1...ab4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå