Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Vi eier leilighet i dag, men vi bor over noen og har ikke hage. Dette syntes vi er stressende og problematisk. Vi har gutter på 7 og 8 år. Vi kjøpte første leilighet for 1 år og 2 mnd siden. Vi har brukt sparebank 1 hele tiden. Vi trenger å flytte og får kun 4,3 mill maks i lån av sparebank 1 dersom vi fjerner billånet vårt, fant vi ut av i dag. Å kvitte oss med billånet er ok for oss. Det jeg lurer på er om noen har god erfaring med en annen bank? Vi trenger 4,5-4,6 mill i lån. 

Endret av mammaemma
Videoannonse
Annonse
Skrevet
mammaemma skrev (5 minutter siden):

Vi eier leilighet i dag, men vi bor over noen og har ikke hage. Dette syntes vi er stressende og problematisk. Vi har gutter på 7 og 8 år. Vi kjøpte første leilighet for 1 år og 2 mnd siden. Vi har brukt sparebank 1 hele tiden. Vi trenger å flytte og får kun 4,3 mill maks i lån av sparebank 1 dersom vi fjerner billånet vårt, fant vi ut av i dag. Å kvitte oss med billånet er ok for oss. Det jeg lurer på er om noen har god erfaring med en annen bank? Vi trenger 4,5-4,6 mill i lån. 

Litt mer info om lønn osv. gjør det nok lettere å svare. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvor langt er et tau? Dette er jo helt umulig å ha noe formening om med så lite opplysninger. 

Anonymkode: 0e586...a95

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
mammaemma skrev (8 minutter siden):

Det beste er å ta kontakt med flere ulike banker så kan du sammenligne lånetilbud. Samtale med rådgiver kan gi et annet tilbud enn kalkulator på hjemmesiden. 

Anonymkode: 9df88...6d9

• Liker 1
Skrevet

"Vi trenger" bør harmonere med betjeningsevne. 

Man har DNB, Sbanken, Nordea, Bulder, ymse lokale sparebanker, Sparebanken Norge og enda flere. Det er bare å finne etpar favoritter og begynne prosessen med å registrere seg som kunde og søke om finansieringsbevis

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.2.2026 den 12.32):

Hvor langt er et tau? Dette er jo helt umulig å ha noe formening om med så lite opplysninger. 

Anonymkode: 0e586...a95

Nei for poenget er ikke hvor mye man tjener.. men hvordan banker er i forhold til hverandre :)

Uansett, til sammen ca. 1,2 mill i året. Jeg jobber bare 60%. 

AnonymBruker
Skrevet

For å svare på en annen måte så har jeg god erfaring med å være LOmedlem og få lånebetingelser utfra LO favør sine satser.

Spurte en annen bank også, de gav litt bedre tilbud enn SR - som jeg brukte som forhandlingskort.

Spurte om å få matchet renten. De gav førsteganglånsrente. Som vel er nokså nærme laveste på markedet. 

Anonymkode: 7da56...563

Skrevet

Dette variere en del, f.eks når jeg tok lån så var det sparebank 1 som ga meg høyest lån, for noen andre så kan det vær en annen bank de fikk høyest i.

Søk i flere banker og sammenlign.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...