Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei

Jeg har en lys MJ totebag som begynner å bli møkkete.  Er det noen som har gode tips til hvordan rengjøre den. Har prøvd med klut men synest ikke det funket så bra

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde en hvit en som naturlig nok ble sykt møkkete etterhvert. Jeg kastet den kort og greit i vaskemaskinen jeg. Ga opp med klut. Kjørte kaldt ullprogram på lav sentrifugering og hang den opp til tørk. Det gikk helt fint :) Den måtte jobbes litt med etterpå og fikk ikke bort alle flekkene, men det var stor forbedring!

Anonymkode: f9136...b62

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Du kan forsøke med snø. Gni den inn og dekk den godt med snø og la den fryse. Rist av all snø før du tar den inn for å tørke.

Problemet med denne er jo at den er behandlet slik at den er stiv, så ved vanlig vask vil jo det ødelegges.  

Ellers kan du jo prøve å levere den til rens.

Anonymkode: ae954...faa

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg hadde en hvit en som naturlig nok ble sykt møkkete etterhvert. Jeg kastet den kort og greit i vaskemaskinen jeg. Ga opp med klut. Kjørte kaldt ullprogram på lav sentrifugering og hang den opp til tørk. Det gikk helt fint :) Den måtte jobbes litt med etterpå og fikk ikke bort alle flekkene, men det var stor forbedring!

Opprettholdt den stivheten etterpå?

AnonymBruker
Skrevet
tausen skrev (18 minutter siden):

Opprettholdt den stivheten etterpå?

Ja. Den ble litt "vridd" på en måte, men jeg bare jobbet litt med den - bøyde og tøyde litt og så var den fin igjen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja. Den ble litt "vridd" på en måte, men jeg bare jobbet litt med den - bøyde og tøyde litt og så var den fin igjen.

Men min var såpass skitten og fæl at alternativet var å skrote den, så for meg var det verdt risikoen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...