AnonymBruker Skrevet 1 time siden #1 Skrevet 1 time siden Kvinner tjener som kjent rundt 80 prosent av hva menn tjener. Samtidig vet vi at reklame selskapene elsker kvinnelige forbrukere, fordi de kjøper alt mulig rart og pengene sitter løst. Dette går jo ikke opp. Anonymkode: c885d...76a
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #2 Skrevet 1 time siden Jeg har vært i flere forhold, der jeg sitter med erfaring om det motsatte. jeg bruker penger på regninger, barn, mat osv. kjøper sjeldent noe til meg selv. Mannfolkene har hatt gjeld i ulik grad (kredittkort), jo større gjeld -dess verre pengebruk. På alt mulig rart som var interesse for en kort periode; traktor, campingvogn som skulle pusses opp, modellfly, ski (brukte et par ganger), kajakk (brukte et par ganger), osv.. noen har tjent mer enn meg, andre ikke. Men sløst likevel. Virker som jo mindre penger /mer gjeld de har, jo mer trenger de å føle på at de kan kjøpe hva de vil.. og at ingen andre skal se de sliter. jeg har bidratt langt mer til felles kostnader for å si det slik.. Så du har en oppfatning, jeg har motsatt.. så jeg tenker det er veldig ulikt hva folk opplever i sine forhold. nå er jeg med en som heldigvis ikke har dyre og raske hobbyer.. han er nettopp kvitt gammel gjeld.. men kjøper litt dyre lamper og såper av en eller annen grunn. Men helt greit det. Det er noe annet enn å plutselig kjøpe traktor helt plutselig for alle pengene slik at jeg må betale absolutt alt annet. Anonymkode: 283e5...ea9
AnonymBruker Skrevet 5 minutter siden #3 Skrevet 5 minutter siden Jeg har vært den økonomiske i alle mine forhold, og i to av fem litt lengre forhold var uvettig forbruk delårsak til at jeg gikk videre. Bare for å møte mann jeg brukte 14 år på å riste økonomisk fornuft inn i. I motsetning til dem jeg dumpet brukte han imidlertid ikke penger han ikke hadde, eller mine penger. Nå er jeg godt voksen, og der mine sønner har hatt behov for tilsnakk angående pengebruk mange ganger har det aldri vært behov for å oppfordre min datter til å spare. Sist ute og ennå student har hun mer egenkapital enn sine brødre i full jobb. Mine venninner sier det samme. Guttas penger renner ut, jentene styrer økonomi klokt. Eneste pluss hos gutta er at de gjerne har litt aksjer, mens jentene synes fond er skummelt nok. Anonymkode: dcf10...dee
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå