Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I dag fikk vi som overraskelse at vårt barn mobber et annet barn. Da vi spurte hvor lenge dette hadde pågått fikk vi beskjed om at dette har pågått i flere uker, og eskalert de siste ukene. Jeg syns det er helt forferdelig som forelder å få dette servert helt plutselig, og jeg er IKKE fornøyd at det har tatt så lang tid for bhg å gi beskjed.. er dette vanlig praksis? Er det kun jeg som reagerer på dette?

Anonymkode: b6d2e...8f8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vil tro praksis variere fra sted til sted, spør de hvorfor de ikke sa ifra før om du ønsker. Men - hovedfokuset ditt bør heller være å få barnet ditt til å slutte å mobbe.

Anonymkode: 1f5c5...0f0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvilken alder? 

Anonymkode: b4de1...83e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vil tro praksis variere fra sted til sted, spør de hvorfor de ikke sa ifra før om du ønsker. Men - hovedfokuset ditt bør heller være å få barnet ditt til å slutte å mobbe.

Anonymkode: 1f5c5...0f0

Selvsagt er fokus også på barnet, jeg er jo ikke blåst! Men jeg syns det er skikkelig ille at vi ikke har fått beskjed! Da kanskje det hadde gitt seg før det gikk over til mobbing..

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvilken alder? 

Anonymkode: b4de1...83e

Skolestarter

AnonymBruker
Skrevet

Barnehagen har nok tenkt at de skal forsøke å løse det selv.

Det sitter nok langt inne å komme med slikt til foreldre da mange nok vil forsvare barnet sitt og ikke ta til seg at eget barn kan gjøre noe slikt. Det er jo ikke så lett å ta opp det som er kritikk av barn til barnets foreldre. 

Men skjønner godt at du ville hatt beskjed før, det ville jeg ønsket også. Det tenker jeg man kan gi tilbakemelding om, at de gjerne kunne sagt ifra med en gang så dere kunne jobbet med det hjemme før det ble så ille. 

Anonymkode: 915dc...7b5

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er lærer, så har litt eldre barn jeg er med til dagen. Det hender at foreldre mener jeg burde ringt før om ting. Men om man ringer for hver minste lille ting som potensielt kan utvikle seg, så ringer man jo for mye. Det er noe når vi er i situasjonen og er med barnet over tid, vi tenker at det er best å ta tak i der og da og finne en løsning, så får barnet mulighet til å endre atferd. Så det kan ta noe tid før man ringer hjem eller tar kontakt om atferd. 

Anonymkode: 35b38...fc7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Feil sted å rette fokus. Hvordan skal du som foreldre støtte opp det som nå gjøres for at DITT barn ikke skal mobbe mer. 

Anonymkode: 5256e...527

AnonymBruker
Skrevet

Man må jo følge med litt over tid for å se om det er systematisk og også forsøke ut noen tiltak, så jeg tenker det er fint å vente litt før man setter i sving foreldrene også. Mye kan løses i barnehagen, men om man ser man trenger informere foreldre fordi det kanskje blir litt mer alvorlig over tid så tenker jeg noen uker ikke er så mye. 

Anonymkode: 5c87c...b15

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...