Gå til innhold

Snart grillsesong!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det er vel noe ekstra med kullgrill, men syns det er veldig enkelt og greit med gassgrill. Tror det fort blir mer grilling når man har gassgrill, så hadde ikke sagt nei takk til det...

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Trådstarter_*
Skrevet
Tror det fort blir mer grilling når man har gassgrill, så hadde ikke sagt nei takk til det...

Da er det greit vi ikke har gassgrill!! :ler: (Tror samboeren min synes vi griller nok som det er!)

Gjest lillelou
Skrevet

Det er kullgrill som er grill for meg. Vi tenner også opp i en sånn skorstein- tar kjempekort tid og er veldig "ryddig". Smaker bare halvparten så godt med grillmat fra gassgrill... :sjenert:

Gjest Gjest
Skrevet

Vi har gassgrill med lavastein og er kjempefornøyd med det! Syns aldeles ikke det blir "kokt". Og så er det veldig kjapt og greit å bruke den etter jobb (og, det er svært sjeldent vi griller pølser). :)

Skrevet (endret)

gass.

uten lavastein.

(har weber som bruker noe som heter for flavoraisere eller noe slikt... mye bedre enn lavastein..)

og det smaker sikkelig grillmat :)

(grunnen til at flavorraisere er bedre enn lavastein:

lavastein tiltrekker seg fettet og blir etterhvert mettet på det- da kan det oppstå farlig flammeoppbluss.. + at man må bytte dem ut. Med flavoraisre som er formet som en V opp ned renner fettet ned over dem og ned i en skål som man etterhvert kaster,.. noe av fettet vil fordampe og være med på å gi god smak til maten. )

Endret av IdaH
Skrevet

Elektrisk! :sur:

Men det er ikke "min skyld". Jeg bor i leilighet så for å unngå at naboene blir sure så måtte jeg velge det som oser minst. Men hadde jeg hatt mulighet, så ville jeg også valgt kull.

Gjest Gjest
Skrevet

helt enig, grilling er ikke det samme på gass- eller elektrisk grill. Gleder meg masse til grillsesongen, i hel grilla pølser eller grillspyd..... Snadder :)

Gjest Gjest
Skrevet
gass.

uten lavastein.

(har weber som bruker noe som heter for flavoraisere eller noe slikt...  mye bedre enn lavastein..)

og det smaker sikkelig grillmat :)

(grunnen til at flavorraisere er bedre enn lavastein:

lavastein tiltrekker seg fettet og blir etterhvert mettet på det- da kan det oppstå farlig flammeoppbluss.. + at man må bytte dem ut. Med flavoraisre som er formet som en V opp ned renner fettet ned over dem og ned i en skål som man etterhvert kaster,..  noe av fettet vil fordampe og være med på å gi god smak til maten. )

Vår gass-grill (ikke weber) har sånn opp-ned V-skinne du snakker om og beholder som samler opp fettet og lavastein (som vi legger i nye hver vår og ofte skifter en gang i løpet av sesongen).

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg også syns det smaker best med kull men hjemme har vi gassgrill. Syns kullgrill tar for lang tid dessverre...

Skrevet

Jeg var veldig imot at sambo kjøpte gassgrill, men etter å ha brukt det i noe år nå er jeg VELDIG fornøyd med det! Ville ikke gått tilbake til kull, selvom jeg savner lukta og sjarmen det er med det.

Gjest Gjest
Skrevet

KULL!!

Blir kjempeskuffet om jeg blir invitert på grilling, og så er det gass de har. Kunne like gjerne stekt det i panna, eter mitt syn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...