Gjest Gjest Skrevet 6. april 2006 #1 Skrevet 6. april 2006 Jeg regner med at det er flere grillentusiaster der ute som gleder seg til den kommende tiden med lange lyse kvelder foran grillen. Men hva fortrekker dere: Kull eller gassgrill? Personlig synes jeg at det MÅ være kull for å få den ekte "grillsmaken." Å "grille" på gass er for meg akkurat det samme som å tilberede på gasskomfyr. (Bortsett fra at man står ute.) Det er mange som prøver å overbevise meg om at gass er bedre, for det er raskere, men kull er det eneste for meg!
Gjest Gjest Skrevet 6. april 2006 #3 Skrevet 6. april 2006 Kull definitivt! ← Flere som har vettet i behold!
Dina Skrevet 6. april 2006 #4 Skrevet 6. april 2006 Jeg regner med at det er flere grillentusiaster der ute som gleder seg til den kommende tiden med lange lyse kvelder foran grillen. Men hva fortrekker dere: Kull eller gassgrill? Personlig synes jeg at det MÅ være kull for å få den ekte "grillsmaken." Å "grille" på gass er for meg akkurat det samme som å tilberede på gasskomfyr. (Bortsett fra at man står ute.) Det er mange som prøver å overbevise meg om at gass er bedre, for det er raskere, men kull er det eneste for meg! ← Absolutt enig med deg! Det må være kull, og jeg er grillentusiast på min hals!
Gjest Gjest1 Skrevet 6. april 2006 #6 Skrevet 6. april 2006 Helt klart kull. Fordi maten smaker best da.
*Emma* Skrevet 6. april 2006 #7 Skrevet 6. april 2006 Kull er kanskje mere sjarmerende,,,,, Men jeg er kjempe glad for at vi har gass for jeg er alltid så utålmodig og sulten at jeg ikke orker å vente på at en kullgrill skal bli varm...(vet det er snakk om dårlig planlegin fra min side men det blir nå sånn likevel...) Vi har forøvrig grillet to ganger i år alt.....he he he.begynner tidlig...elsker grillmat.....ifjor var vi drittlei i juli...thihi....
Gjest LoisLane Skrevet 6. april 2006 #8 Skrevet 6. april 2006 Jeg er kulltilhenger. Visste ikke at vi var så mange, jeg, trodde alle hadde gassgrill nå...
Gjest Emera Skrevet 6. april 2006 #11 Skrevet 6. april 2006 Så artig at det er så mange som foretrekker kull! Jeg har tenkt som LoisLane, at "alle" har gassgrill... Jeg har også alltid likt kullgrill best. Liker lukten, smaken av maten, sjarmen.
Malama Skrevet 7. april 2006 #12 Skrevet 7. april 2006 Nå er det stor forskjell på gassgriller da noen griller "ovenfra" og nærmeste steker, andre grilelr underfra, ved å varme opp "lavasteing" som fungerer som kull påen måte. Men, ja, jeg personlig foretrekker kull. Det tar lenger tid, men det gor "grillsjarmen". Mine foreldre bruker bare gass, men det er jo litt det at min mor som har store begrensninger på hva hun kan spise pga problemer med magesekken, rett og slett ikke tåler den "kullosen" som vi andre liker, hun får store magesmerpter og diare (men det får hun også av alle former for krydder, melk, tidvis sykleteøy (syren i hjemmelaget syltetøy ialle fall, ikke det kokte ulleropplegget fra butikken da) og mye annet. Så det er ikke akkurat bare grill det gjelder...) Og jeg synes jo at grillmatn hjemme også smaker kjempegodt, den gjør jo det. Men selv har jeg kullgrill, og ser ikke bort fra at det er det vi satser på videre også (skal ha en ny, større, grill er planen, vi har bare en sånn liten bordgrill nå, men når vi flytter satser vi på hage eller veranda, der vi kan grille, og da en større grill )
Nella Skrevet 7. april 2006 #14 Skrevet 7. april 2006 Liker gass best hjemme. Mye mer stabilt og mye raskere å få varm grill. Da er det så fort gjort å fyre opp grill etter jobb ol. Men når vi er utpå er det kullgrill som gjelder og ikke noen engangsgrill.
Gjest Elfrida Skrevet 7. april 2006 #15 Skrevet 7. april 2006 Vi har gass hjemme, for det er ikke lov å ha kullgrill i borettslaget. I tillegg er det uendelig mye kjappere når man skal grille en kotelett en tirsdagsettermiddag. Men ingenting slår kullgrill, og det har vi på hytta heldigvis.
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 7. april 2006 #16 Skrevet 7. april 2006 Så artig at det er så mange som foretrekker kull! Jeg har tenkt som LoisLane, at "alle" har gassgrill... ← Jeg også, derfor ble jeg så glad over å se at det fortsatt er mange som har god smak!!
Veronal Skrevet 7. april 2006 #17 Skrevet 7. april 2006 Kull helt klart. Minimalt med ventetid ettersom vi bruker skorsteinsklargjøring av kull. Spiser ikke så mye grillmat at gassgrill lar seg forsvare. Skorsteinsklargjøring Ler meg forøvrig i hjel av hustander med gassgrill som stort sett bare griller pølser. Har de sååååå dårlig tid?
Gjest 2324 Skrevet 7. april 2006 #18 Skrevet 7. april 2006 Vi har ikke grill men skulle vi kjøpt hadde jeg uten tvil valgt gass..
Gjest gjest1 Skrevet 7. april 2006 #19 Skrevet 7. april 2006 Vi har kullgrill nå, men neste grill vi kjøper kommer til å være gass. Er mye enklere å regulere temperatur med gassgrill og dermed få et bedre resultat. Vi griller ofte større biter kjøtt enn koteletter. Vi griller flere ganger i uka i grillsesongen, og er allerede godt i gang med årets sesong, så for oss vil gassgrill være lett å forsvare både i forhold til hvor mye den blir brukt og pris.
Gjest Gjest Skrevet 7. april 2006 #20 Skrevet 7. april 2006 KULL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Elsker den lukta og smaken da.. det betyr like mye som maten nesten det MEn skal man bare lage kjapp middag etter jobb, og ikke noe mer ut av det, så er jo gass en fordel, man kan jo ikke akkurat ta med komfyren ut
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå