Gå til innhold

Mor som er sur pga morsdag

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hadde informert henne om at jeg synes sånne dager er teite og har tenkt meg å ignorere dem i all fremtid. 

Anonymkode: bf3bb...c46

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun er fornærmet over å ikke få en gratulasjon, men evnet ikke å vise moderlige følelser når du ikke bare brakk en kroppsdel, men fikk dårlige nyheter i tillegg. Jeg tror jeg hadde glefset noe i den duren når hun kom med klagen sin... Men ute fra beskrivelse over hvor "ute" av det hun er er hun nok ikke kapabel til det

Ikke at jeg alltid tør å kvesse klørne når det er berettiget - min egen mor har for 2. År på rad ikke gratulert mine barn med dagen. Jeg inviterte henne på selskap , men ikke en lyd. Jeg var fly forbanna på henne i hele fjor,  men på hennes bursdag ringte jeg likevel for å gratulere.  Bestemte meg for å "la det fare" på høsten,  i den tro at det ble et engangstilfelle i fjor.  Men nei da... jeg skrev en kort hilsen på Facebook nå på søndag,  mer enn hun fortjente,  men jeg vil være bedre enn henne. Min mor er oppegående som bare det,  men fryktelig selvopptatt / prioriterer seg selv og sin nye flamme og familien hans.

• Liker 1
Skrevet

Den internasjonale datter-dagen er den 28. September, feiret 4de søndagen i september, og når jeg får en hilsen den dagen, så skal jeg huske morsdagen. 

Min mor er over 75 og av den generasjonen som mente at barn var til for å tjene foreldrene, mens jeg nå er i min era der jeg matcher energien jeg møter. 

Tenker du hadde mer enn nok å forholde deg til i helgen og det er sånt man normalt forstår. 

God bedring med foten din og til din svigerfar! Xx

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Morsdag/farsdag er selve lakmus-testen på hva slags forelder du er. Det høres ut som din mor er en stor egoist, på grensa til å bli fullstendig invalidisert og pleietrengende. Hun skal selvfølgelig behandles godt og med respekt, men ut i fra det jeg leser kan jeg ikke se at hun fortjener noe spesielt på morsdagen. Det virker som du er en som har stilt opp hele veien, mens hun svarer med utakknemlighet og mer krav. Litt typisk for en person i hennes situasjon. 
For å bevare husfreden så hadde jeg kanskje sendt en sms med en gratulasjon, bare for å ha mitt på det tørre, men jeg forstår godt at du ikke gjorde det også, ts! Dette kjenner vi på hver og en av oss, hvor mye vi er villig til å gi på disse dagene. 

Anonymkode: 9e292...33e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...