AnonymBruker Skrevet 10. februar #1 Skrevet 10. februar Vi skal flytte til stavanger ila året og lurer på hvor vi skal se på bolig. Har 2 barn, 1 og 5 år. Ønsker ett rolig området, gjerne med tur og bademuligheter. Maks 30 minutter å gå til sentrum. Eventuelt gode bussforbindelser også på søndag. Hageflekk. God barnehage og skolekrets. Enebolig, tomannsbolig eller rekkehus, ikke blokk. Trygt å ferdes uten all ungdomskriminaliteten jeg har lest om på tasta/sentrum.. Maks 8.5 millioner. Andre ting jeg blr ta i betraktning? Finnes dette?😊 Anonymkode: 91a50...4ac
AnonymBruker Skrevet 11. februar #2 Skrevet 11. februar Hvis du skal ha maks 30 min å gå til sentrum er det jo bare å se innenfor den radiusen: Bjergsted, Tasta, Eiganes, Våland, Storhaug. Storhaug rundt Lervig eller Goddalen er nok best bet hvis det er viktig med bademuligheter, der er det jo veldig fint og flere nyere rekkehus som legges ut for salg. Det er trygt å ferdes overalt i Stavanger. Anonymkode: 70dab...881 3
AnonymBruker Skrevet 11. februar #3 Skrevet 11. februar Jeg ville tenkt litt på hvor dere skal jobbe. Er greit å slippe å kjøre gjennom all kø hver dag om man har mulighet til å slippe. Det er trygt over alt. På tasta er det nå mange ungdom, dermed blir det mer ugang. Men det er ikke noe jeg hadde ofret en tanke. Når dine barn begynner å ferdes fritt er de som nå er ramp 25-30år gamle, og det er andre bydeler som har en opphopning av ungdom 😅. Anonymkode: 4fcfb...466 2
AnonymBruker Skrevet 27. februar #5 Skrevet 27. februar Anbefaler sterkt Våland. God barneskole (Våland skole). Ungdomsskolen er stor og er kjent for å være krevende (Kannik ungdomsskole). Vi er godt fornøyd med begge. Gangavstand til sentrum. Kort vei til Vålandskogen og Mosvannet - flotte turområder. Flere matbutikker i gangavstand. Oppleves stille og rolig, til tross for nærhet til byen. Nærmeste bademuligheter er Godalen, på Storhaugsiden. Anonymkode: cfcb7...568
AnonymBruker Skrevet 27. februar #6 Skrevet 27. februar Storhaug er et fint område, men veldig populært. Anonymkode: b1231...bb1
AnonymBruker Skrevet 27. februar #7 Skrevet 27. februar AnonymBruker skrev (På 10.2.2026 den 9.09): Vi skal flytte til stavanger ila året og lurer på hvor vi skal se på bolig. Har 2 barn, 1 og 5 år. Ønsker ett rolig området, gjerne med tur og bademuligheter. Maks 30 minutter å gå til sentrum. Eventuelt gode bussforbindelser også på søndag. Hageflekk. God barnehage og skolekrets. Enebolig, tomannsbolig eller rekkehus, ikke blokk. Trygt å ferdes uten all ungdomskriminaliteten jeg har lest om på tasta/sentrum.. Maks 8.5 millioner. Andre ting jeg blr ta i betraktning? Finnes dette?😊 Anonymkode: 91a50...4ac Tjensvoll er fint område. Der har de barneskole du finner stort sett bussholdeplass mange plasser og busser går ofte. Det er heller ikke langt til Mosvangen camping der finner du Gamlingen som har utendørsbasseng. Veldig populært, og stort vann som er populært å gå tur rundt, ca 3 km. Fint for ungene der. Det skal finnes flere barnehager i nærområdet. Ser en annen anbefalte Våland, det er faktisk ikke langt fra Tjensvoll men nærmere sentrum. Ungdomskriminaliteten finner du nesten i alle bydeler i ulik grad. Akkurat nå er problemet i selve sentrum Bystasjonen der bussene går fra. Det har blitt samlepunkt for flere gjenger. Det er jo mye og ta seg til i byen og kort vei til det meste, har jo litt med hva dere ønsker. Ikke langt fra Tjensvoll har du Ullandhaug der er det og fint turområde som er mye skog, veldig populært. De mest populære strendene er vel Vaulen badeplass og Sola stranden som ligger ved flyplassen. Fint å gå på Solastranden. Anonymkode: 2b1d7...c03
AnonymBruker Skrevet 1. mars #8 Skrevet 1. mars Storhaug, er den beste plassen å bo, en veldig sosial bydel og man har litt av alt der fattig, rik og oss i midten. Det beste er jo sjøen som er overalt. Vanskelig å få seg bolig da det er veldig populært. Tror hvis jeg ikke allerede eide bolig her så måtte det kanskje blitt hundvåg faktisk, rett og slett for jeg setter pris på å bo nær sjøen og det er ingen andre bydeler jeg liker som har samme nærhet til sjø. Ungdomskriminalitet og slikt vil jo alltid være i konstant endring, slik er det overalt. Er jo like mye hendelser på Bryne som på Tasta er bare ikke alt som havner i avisen. Barna dine er så små og at du vet jo ikke nå hvilken bydel som vil være mest belastet når de er store da det er i konstant endring. For å si det slik, hadde noen sagt i 1999 at jeg skulle bo og trives på Storhaug så hadde jeg aldri trodd de for det var getto med stor G. Anonymkode: bd075...d7b
AnonymBruker Skrevet 5. mars #9 Skrevet 5. mars Rundt Madla/Hafrsfjord er bra område med bra barnehager, skoler og gode turmuligheter.Ligger nærme Amfi Madla, hvor du har alt du trenger å kjøpe, tannleger, lege osv Og enkelt å komme seg inn til sentrum,Forus og flyplassen. Men det er et ganske dyrt område, alternativ i nærheten er Tjensvoll eller Revheim/Sunde. Anonymkode: 7d46f...75f
RedBull91 Skrevet 5. mars #10 Skrevet 5. mars AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Rundt Madla/Hafrsfjord er bra område med bra barnehager, skoler og gode turmuligheter.Ligger nærme Amfi Madla, hvor du har alt du trenger å kjøpe, tannleger, lege osv Og enkelt å komme seg inn til sentrum,Forus og flyplassen. Men det er et ganske dyrt område, alternativ i nærheten er Tjensvoll eller Revheim/Sunde. Anonymkode: 7d46f...75f Er enig i alt du skriver, bortsett fra Tjensvoll, Revheim/Sunde. Her er det mye kommunale boliger.
AnonymBruker Skrevet 5. mars #11 Skrevet 5. mars Et tips om du ikke på død og liv må bo i Stavanger er å se til Sandnes. Kan bo i nærheten av buss eller tog, fine barnehager og skoler, masse turområder, ingen eiendomsskatt og lavere boligpriser Anonymkode: 74340...af0
AnonymBruker Skrevet 5. mars #12 Skrevet 5. mars AnonymBruker skrev (6 timer siden): Rundt Madla/Hafrsfjord er bra område med bra barnehager, skoler og gode turmuligheter.Ligger nærme Amfi Madla, hvor du har alt du trenger å kjøpe, tannleger, lege osv Og enkelt å komme seg inn til sentrum,Forus og flyplassen. Men det er et ganske dyrt område, alternativ i nærheten er Tjensvoll eller Revheim/Sunde. Anonymkode: 7d46f...75f Tja. Bra skoler? https://www.aftenbladet.no/lokalt/i/V6lO81/slitne-skoler-i-stavanger-trenger-680-millioner-kroner Lærere slutter fordi de blir syke av å jobbe der. Så vær forsiktig med hvor på Madla du bosetter deg. Det er en dyr bydel også. Anonymkode: 05540...d3d
AnonymBruker Skrevet 6. mars #13 Skrevet 6. mars AnonymBruker skrev (På 5.3.2026 den 15.33): Tja. Bra skoler? https://www.aftenbladet.no/lokalt/i/V6lO81/slitne-skoler-i-stavanger-trenger-680-millioner-kroner Lærere slutter fordi de blir syke av å jobbe der. Så vær forsiktig med hvor på Madla du bosetter deg. Det er en dyr bydel også. Anonymkode: 05540...d3d De har satt av masse penger til å fikse Madlavoll i år, så det blir nok bra! Jeg anbefaler også Madla og Tjensvoll, veldig fint og barnevennlig. I tillegg er det også veldig fint på Tasta, Hinna og Gausel. Anonymkode: 70dab...881
AnonymBruker Skrevet 6. mars #14 Skrevet 6. mars Anbefaler Våland eller vestre siden av Storhaug Anonymkode: 00b44...f73
AnonymBruker Skrevet 6. mars #15 Skrevet 6. mars Bryne har blitt såpass stort at du like greit kan flytte dit. Fin by og ikke langt til Stavanger. Anonymkode: 38e36...e21
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå