Gjest gjest 0 Skrevet 6. april 2006 #61 Skrevet 6. april 2006 Hvis du søker opp order faen i wikipedia vil du få opp at det er et banneord http://no.wikipedia.org/wiki/Faen Og som jeg tidligere sa så får du opp prostitusjon når du søker på hore. søker du på neger får du opp dette: "Neger (fra latin niger, sort) er betegnelsen på mange forskjellige folkeslag som har det til felles at de har sort eller brun hud. Opprinnelig ble neger brukt om de aller mørkeste, som vikingene kalte blåmenn. De fleste lever i Afrika sør for Sahara, men som følge av slavehandelen lever også mange i Amerika."
Gjest Gamle Alex Skrevet 6. april 2006 #62 Skrevet 6. april 2006 Fordi det gir det hele en ny dimensjon: det er større sannsynlighet for at det er snakk om trafficing. ← Men hvorfor kalle de negerhorer, kunne man ikke brukt noe annet ?
Gjest Sukkerert Skrevet 6. april 2006 #63 Skrevet 6. april 2006 Dette har ingenting med å spille dum. Jeg prøver å åpne horisonten deres litt og legge vekk alle fordommer som dere har. For meg er ingen av ordene negative fordi jeg ikke bruker de negativt. Hadde alle klart det ville det heller ikke vært et skjellsord. ← Mener du at vi ikke skal ta hensyn til svarte som ber om at ordet "neger" ikke blir brukt fordi det bærer med seg negative konnotasjoner?
Gjest gjest1 Skrevet 6. april 2006 #64 Skrevet 6. april 2006 Burde ikke delingshungeren snart nå nye høyder? Slik at tråden deles til enda en avsporing; er ordene "neger", "hore", "Thai" osv negativt ladet?
Gjest Gamle Alex Skrevet 6. april 2006 #65 Skrevet 6. april 2006 Dette var da veldig så frekt! Tenk hvis en neger leser innlegget ditt nå, tror du h*n blir så glad for å høre at navnet på rasen h*ns er negativ? Jeg tror de tar mer på vei for slike bemerkninger for å si det sånn. ← Hva hvis jeg er mørk i huden og tar på vei av dette da
Gjest gjest 0 Skrevet 6. april 2006 #66 Skrevet 6. april 2006 Men hvorfor kalle de negerhorer, kunne man ikke brukt noe annet ? ← Jo det kunne trådstarter helt sikkert gjort, men man regner vel ikke med å bli høvla over av en stor gjeng fordi man bruker et ord som noen mener er stygt når man ønsker å diskutere den økende problematikken....
Gjest gjest 0 Skrevet 6. april 2006 #67 Skrevet 6. april 2006 Hvis du var mørk i huden og tok deg nær av noe så får man helelr si ifra om det. Jeg har iallefall forklart at jeg ikke legger noen negativ ladning i det. Jeg synes det er på tide å legge vekk den negative ladningen slik at ordet neger blir likestilt med alt annet.
Gjest Sukkerert Skrevet 6. april 2006 #68 Skrevet 6. april 2006 Merker meg at du ikke svarer på spm mitt, Vampyra.
Gjest gjest 0 Skrevet 6. april 2006 #69 Skrevet 6. april 2006 Hvis du var mørk i huden og tok deg nær av noe så får man helelr si ifra om det. Jeg har iallefall forklart at jeg ikke legger noen negativ ladning i det. Jeg synes det er på tide å legge vekk den negative ladningen slik at ordet neger blir likestilt med alt annet. ← Er ikke dette svar nok?
Gjest Gamle Alex Skrevet 6. april 2006 #70 Skrevet 6. april 2006 Hva hvis jeg er mørk i huden og tar på vei av dette da ← Hvis du var mørk i huden og tok deg nær av noe så får man helelr si ifra om det. Jeg har iallefall forklart at jeg ikke legger noen negativ ladning i det. Jeg synes det er på tide å legge vekk den negative ladningen slik at ordet neger blir likestilt med alt annet. ← Ja hva sier du nå
Gjest Sukkerert Skrevet 6. april 2006 #72 Skrevet 6. april 2006 Er ikke dette svar nok? ← Men et stort antall svarte har sagt fra.
Gjest gjest 0 Skrevet 6. april 2006 #73 Skrevet 6. april 2006 Ja men et stort antall svarte bruker det ordet om seg selv også.
Gjest Gamle Alex Skrevet 6. april 2006 #75 Skrevet 6. april 2006 Hvis jeg er mørk i huden og tar meg nær av dine utsagn, legger det en demper på ordbruken?
Gjest gjest1 Skrevet 6. april 2006 #76 Skrevet 6. april 2006 Hva hvis jeg er mørk i huden og tar på vei av dette da ← Ja, da får du si fra
Gjest Gamle Alex Skrevet 6. april 2006 #77 Skrevet 6. april 2006 Ja men et stort antall svarte bruker det ordet om seg selv også. ← Ja det er den samme unnskyldingen andre som bruker order sier. Dosen't make it right tough
Gjest gjest 0 Skrevet 6. april 2006 #78 Skrevet 6. april 2006 Grunnen til at jeg kverulerer med dette er at jeg synes det er på tide at man legger vekk gamle fordommer, og går videre. Jeg forstår at man ikke kan glemme fortiden, men skal man holde på slik kan man snart ikke bruke noen ord. Tysker, og Hitler var en periode et skjellsord, hva skal man gjøre med det da? Kan ikke jeg kalle en tysk mann for tysker og fordi mange husker det som skjedde under krigen? Jeg synes det er på høy tid man får en skikkelig debatt rundt nettopp dette. Det er de som tilegner ordene negativ retning som gjør de til et skjellsord.
Gjest Gamle Alex Skrevet 6. april 2006 #79 Skrevet 6. april 2006 Ja, da får du si fra ← og det synes du ikke jeg har gjort
Gjest Gamle Alex Skrevet 6. april 2006 #80 Skrevet 6. april 2006 Grunnen til at jeg kverulerer med dette er at jeg synes det er på tide at man legger vekk gamle fordommer, og går videre. Jeg forstår at man ikke kan glemme fortiden, men skal man holde på slik kan man snart ikke bruke noen ord. Tysker, og Hitler var en periode et skjellsord, hva skal man gjøre med det da? Kan ikke jeg kalle en tysk mann for tysker og fordi mange husker det som skjedde under krigen? Jeg synes det er på høy tid man får en skikkelig debatt rundt nettopp dette. Det er de som tilegner ordene negativ retning som gjør de til et skjellsord. ← Ja når man blir kalt jævla neger , gjør at man får en negativ holdning til det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå