Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå har jeg vært hos tannlege 2 ganger for en sjekk. Det er snakk om 2 forskjellige tannleger også, men de finner ikke noe galt. De forstår at jeg synes det er ubehagelig med den smaken, men de får ikke gjort noe.

Smaken kommer flere ganger i døgnet, selv 5-10 min etter tannpuss og tannskyll. Jeg bruker både mellomromsbørster og tannpirker. Tanntråd innimellom, men den fanger aldri opp noe matrester.

Har noe her opplevd dette og har noe tips til å bli kvitt smaken?

Anonymkode: 65466...319

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen?

AnonymBruker
Skrevet

Kan komme fra magen kanskje 🤔 Har du mageproblemer? 

Anonymkode: facad...d7a

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Mandelsteiner? De kan jo smake, og lukte, død og fordervelse🤮

Anonymkode: e84eb...a41

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Bihulebetennelse? Det også smaker helt jævli. Ellers støtter jeg mandelstener som ab over her nevner. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Tungeskraper? 

Ellers er mine råd å drikke nok vann, unngå sukker og spis frukt/ fiber

Anonymkode: 8843e...693

AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som at du skulle spurt lege i stedet for tannlege. Jeg tenker også umiddelbart mandler eller bihuler. 

Anonymkode: eb18f...169

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mandelsteiner, magebroblener bihuler

Anonymkode: 37f02...3ba

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Mandelsteiner, magebroblener bihuler

Anonymkode: 37f02...3ba

Dette! 

Jeg har slitt med alle tre og alle tre har gitt grusom lukt🤮

Anonymkode: 873b0...dca

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fjernet mandlene for flere år siden. Har ingen plager med bihulene eller maven. Jeg skraper tungen og børster som en gal, allikevel kommer lukten etter kort tid. Det rare er at plutselig er lukten og smaken borte for så å komme tilbake senere. Flere ganger om dagen.

Jeg skal bestille time til lege likevel, så blir det iallfall sjekket der også.

Takk for svar 😊

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg har fjernet mandlene for flere år siden. Har ingen plager med bihulene eller maven. Jeg skraper tungen og børster som en gal, allikevel kommer lukten etter kort tid. Det rare er at plutselig er lukten og smaken borte for så å komme tilbake senere. Flere ganger om dagen.

Takk for svar 😊

Man kan få mandelpropper selv etter man har operert. Det fikk jeg. Skjønte ingenting helt til jeg lyste inn i munnen min og så en gigantisk hvit klump titte frem. Det var befrielse å få den ut, for ånden min stanket død i flere dager 

Anonymkode: 6afd1...a65

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Takk for svar 😊

Jeg fikk råtten smak i munnen som kom og gikk rett før jeg måtte ha rotfylling, men siden du har vært til tannlegen så er det nok ikke det🤔

Anonymkode: 48563...024

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Takk for svar 😊

Kan du ha lommer der hvor mandlene var, og det samler seg nedi dem? Ta en titt med lommelykt og speil 😊

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Sniff76 skrev (4 timer siden):

Kan du ha lommer der hvor mandlene var, og det samler seg nedi dem? Ta en titt med lommelykt og speil 😊

Det er også mulig å ha lommer som fyller seg med puss både i luftrøret og spiserøret.

Snakk med legen, og evt få henvisning så noen kan ta en ordentlig titt nedi der med kamera.

Anonymkode: 28992...ce3

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...