AnonymBruker Skrevet 9. februar #1 Skrevet 9. februar Nettopp funnet ut at min datter på 12 er kjæreste med en gutt på 15 og ikke helt sikker på hva jeg synes om det?! Noen som har noen tanker - erfaringer? Anonymkode: 70655...3f7
AnonymBruker Skrevet 9. februar #2 Skrevet 9. februar Uhm. Jeg tenker "nei" egentlig.. spørsmålet er jo hva man får gjort for å stoppe det. Hva får en 15 åring ut av dette forholdet liksom? Anonymkode: d1cff...795 12
AnonymBruker Skrevet 9. februar #3 Skrevet 9. februar Prevensjon er et absolutt must. Mest sikkert med p-sprøyte i denne alderen Anonymkode: 23da6...cf2 4
Juliv Skrevet 9. februar #4 Skrevet 9. februar Nei, dette er ikke greit. 12 og 15 år er et klart utviklingssprang, og maktubalansen er reell. Foreldre har ansvar for å sette grenser, og når de går på to forskjellige skoler, kan man faktisk stoppe det. Dette handler ikke om å straffe det handler om beskytte. 9 11
TinaChristina Skrevet 9. februar #5 Skrevet 9. februar En 15 åring har begynt å tenke seksuelt og det er vel det som mest står i hodet på gutter på 15. En 12 åring er absolutt ikke der. Og neste år blir han 16, over den seksuelle lavalder, og hun under. Ikke vær naiv. Beskytt jenta mot å bli presset til noe hun egentlig ikke vil. 18 10
AnonymBruker Skrevet 9. februar #6 Skrevet 9. februar Altsa jeg lekte omtrent med barbier enda da jeg var 12 og hadde ikke mensen eller noe mye seksualitet enda. Men barn er vel ulike (for ja, hun er et BARN) Så dette ville jeg vært svææææært skeptisk på. Han på 15 blir jo etter hvert 16 og da er dette forholdet ulovlig! Men sørg for prevensjon! Anonymkode: 17c49...c6b 6
AnonymBruker Skrevet 9. februar #7 Skrevet 9. februar Det er selvfølgelig nei! Anonymkode: c4ce2...d20 4
AnonymBruker Skrevet 9. februar #8 Skrevet 9. februar AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Uhm. Jeg tenker "nei" egentlig.. spørsmålet er jo hva man får gjort for å stoppe det. Hva får en 15 åring ut av dette forholdet liksom? Anonymkode: d1cff...795 Er vel sent utvikla. Anonymkode: 87317...b5b 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar #9 Skrevet 9. februar Som mor til en 15 år gammel gutt har jeg vanskelig for å tro at denne 15 åringen som er sammen med ei på 12 er helt normal. De fleste 15 åringer er veldig opptatt av dette med årskull og alder, her er det liksom helt sprøtt om en 010 (som de sier 😂) er sammen med en 011 liksom. Jeg ville av den grunn vært på vakt og funnet ut hva slags type gutt dette er Anonymkode: 3105b...b22 17 9
AnonymBruker Skrevet 9. februar #10 Skrevet 9. februar TinaChristina skrev (54 minutter siden): En 15 åring har begynt å tenke seksuelt og det er vel det som mest står i hodet på gutter på 15. En 12 åring er absolutt ikke der. Og neste år blir han 16, over den seksuelle lavalder, og hun under. Ikke vær naiv. Beskytt jenta mot å bli presset til noe hun egentlig ikke vil. 12-åringer tenker absolutt seksuelt, men forholdet er uansett upassende. En går på barneskolen, den andre skal snart begynne videregående. Det blir for stor forskjell. Anonymkode: 3b95e...c9e 3
AnonymBruker Skrevet 9. februar #11 Skrevet 9. februar Nei dette er overhodet ikke greit. Anonymkode: c80be...307 4
AnonymBruker Skrevet 9. februar #12 Skrevet 9. februar Ikke sikker på hva du synes?? Herregud det er jo totalt upassende, ingen normale 15-åringer blir sammen med 12-åringer. Pass på datteren din! Anonymkode: a4530...8f6 8
AnonymBruker Skrevet 9. februar #13 Skrevet 9. februar AnonymBruker skrev (3 timer siden): Som mor til en 15 år gammel gutt har jeg vanskelig for å tro at denne 15 åringen som er sammen med ei på 12 er helt normal. De fleste 15 åringer er veldig opptatt av dette med årskull og alder, her er det liksom helt sprøtt om en 010 (som de sier 😂) er sammen med en 011 liksom. Jeg ville av den grunn vært på vakt og funnet ut hva slags type gutt dette er Anonymkode: 3105b...b22 Herlighet for en ting å skrive Anonymkode: fddc4...0a4
AnonymBruker Skrevet 9. februar #14 Skrevet 9. februar AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Herlighet for en ting å skrive Anonymkode: fddc4...0a4 Det er jo absolutt et poeng. Anonymkode: cd379...d07 8 6
AnonymBruker Skrevet 9. februar #15 Skrevet 9. februar Hadde vært helt uaktuelt her. Anonymkode: cd379...d07 5
AnonymBruker Skrevet 9. februar #17 Skrevet 9. februar Et stort NEI herifra.Jeg var 14 da jeg ble sammen med en gutt på 17 og selv om vi holdt sammen i 30 år så vil jeg ikke anbefale det til noen. Anonymkode: 80657...6ab 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar #18 Skrevet 9. februar Usikre jenter debuterer ofte altfor tidlig. Jeg vet om flere som tok sin første abort før de fylte 15 år, felles for dem er at de kommer fra veldig kompliserte familieforhold og dermed brukte sex som et middel for bekreftelse. Anonymkode: 92dc3...4b5 4 1
TinaChristina Skrevet 9. februar #19 Skrevet 9. februar AnonymBruker skrev (3 timer siden): 12-åringer tenker absolutt seksuelt, men forholdet er uansett upassende. En går på barneskolen, den andre skal snart begynne videregående. Det blir for stor forskjell. Anonymkode: 3b95e...c9e Jeg sa ikke at en 12 åring ikke tenker seksuelt, men at en 12 åring ikke er der en 15 åring er seksuelt. 2
AnonymBruker Skrevet 9. februar #20 Skrevet 9. februar Føles litt rart. Men om et par år er det ingen som reagerer på alderen dems. Gikk selv men som ble sammen med sin nå værende kone når ho var 13 og han 16. Nå er de 47 og 50 år gamle, gift, 2 voksene barn 23 og 24 år, og 1 barnebarn Anonymkode: 7fe03...271 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå