Gå til innhold

Jacuzzi på vinterhytta - yay or nay?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vurderer å skaffe oss jacuzzi på hytta. Har besøkt venner med jacuzzi på hytta, det var kjempefint å sitte under den klare stjernehimmelen og i vinterkulda. Barna var også begeistret. Har satt oss inn i renhold og at det praktisk lar seg gjøre, men lurer på: Vil den bli brukt? Blir det mer jobb enn glede? Har sett på ulike løsninger. Estimert pris er ca. 150.000 for installasjon av den typen vi vil ha (driftskostnadene kommer i tillegg - dvs strøm og renholdsutstyr).

Noen med erfaring?

Anonymkode: 55af4...9d6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor ofte er dere på hytta? 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Vi er på hytta 40-50 dager i året (stort sett hver jul, vinterferie, påske, annenhver helg i vintersesongen, litt i sommer- og høstfereien, en helg i ny og ne sommerhalvåret). 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi er på hytta 40-50 dager i året (stort sett hver jul, vinterferie, påske, annenhver helg i vintersesongen, litt i sommer- og høstfereien, en helg i ny og ne sommerhalvåret). 

Ja, så absolutt verdt det. Men slike fastmonterte er ett styr å rengjøre, finne deler og reparere etter noen år. Kjøp heller topp modellen til Mspa , 10 til 20.000. Bytt den ut ved behov, noen varer årevis og er like bra å bruke som de fastmonterte.

Anonymkode: a715d...4c1

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ja, så absolutt verdt det. Men slike fastmonterte er ett styr å rengjøre, finne deler og reparere etter noen år. Kjøp heller topp modellen til Mspa , 10 til 20.000. Bytt den ut ved behov, noen varer årevis og er like bra å bruke som de fastmonterte.

Tenker du løpende renhold? Har forstått det slik at vi kun regelmessig legger rensestav el l i et filter, måler ph og har i klorblanding. Dagens renseanlegg skal være veldig effektive. 
Eller er det renhold ved bytte av vann du tenker på?

Takk for tips om Mspa. Ser de har ulike modeller. Har du erfaring med den Aero plustil 24.000 sammenliknet med den til 10.000?  Vi vil plassere på et litt værutsatt sted, dvs at det må kunne stå i stormen. 

AnonymBruker
Skrevet

Alt praktisk til side: er det litt småharry med en slik? Yea or Nay?

Anonymkode: 01e90...39f

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg hadde ikke brukt den, så det ville vært bortkastet. Hvis man synes det er stas og gidder vedlikeholdet, hvorfor ikke?

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er harry. 

Anonymkode: c70c0...eaf

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jaquzzi er dødsdigg. Ikke harry i mine øyner!

Anonymkode: aef8b...98f

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Tenker du løpende renhold? Har forstått det slik at vi kun regelmessig legger rensestav el l i et filter, måler ph og har i klorblanding. Dagens renseanlegg skal være veldig effektive. 
Eller er det renhold ved bytte av vann du tenker på?

Takk for tips om Mspa. Ser de har ulike modeller. Har du erfaring med den Aero plustil 24.000 sammenliknet med den til 10.000?  Vi vil plassere på et litt værutsatt sted, dvs at det må kunne stå i stormen. 

De jeg vet som har hatt slike som står ute, så samler det seg skitt inni rør systemene etter noen år. Alle har byttet de ut ned mspa eller lignende. Har selv ett i frame serien, veldig fornøyd. Har byttet noen deler, men de er veldig gode på reklamasjon, ikke betalt noe for ny deler.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.2.2026 den 8.20):

AnonymBruker skrev (På 9.2.2026 den 8.24):

Ja, det er harry. 

Anonymkode: c70c0...eaf

Men om noen synes det er harry, spiller vel ingen rolle om man liker boblebad 🙂
Også typisk at folk som ikke er i posisjon til å skaffe seg noe, kaller det harry for å trøste seg selv. 

• Liker 10
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det kan være en ide å teste med feks mspa først for å se hvor mye det blir brukt _på sikt_. Vi elsker jacuzzi og la opp egen kurs for det da vi bygde hus, men startet med mspa. Etter 1,5 år så bruker vi den veeeesentlig mindre enn i starten, og jeg er veldig glad for at vi ikke har brukt 150k på det nå 😅 

Og ja det er digg å ha under åpen himmel, men det er enda bedre å kunne bruke den under tak, i regn og snø. Det er også noe å tenke på når der legger seg mye snø på og rundt.

Anonymkode: 483f3...5bf

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.2.2026 den 8.20):

Det hadde jeg ikke brydd meg noe om. Hadde jeg hatt hytte og brukt den som deg ville jeg definitivt hatt det 😊

Anonymkode: 1a4bb...0a3

• Liker 1
Skrevet

Det er harry for folk som ikke har råd til det, er det ikke slik man sier om dyre ting som ikke trengs. 

Vi har det på hytta, er der rundt 15 helger pluss ferier. Den brukes kanskje 5 timer i året, så kostbar underholdning.
Vi satte den opp litt fordi verdivurderingen på eiendommen ble høyere enn kostnaden og det er nice to have. 

• Liker 1
Skrevet
On 2/9/2026 at 8:20 AM, AnonymBruker said:

Nei, kjør på. Er jo deilig! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Eric_B skrev (På 10.2.2026 den 19.21):

Det er harry for folk som ikke har råd til det, er det ikke slik man sier om dyre ting som ikke trengs. 

Vi har det på hytta, er der rundt 15 helger pluss ferier. Den brukes kanskje 5 timer i året, så kostbar underholdning.
Vi satte den opp litt fordi verdivurderingen på eiendommen ble høyere enn kostnaden og det er nice to have. 

Hørte med megler, han sa at det ikke påvirket verdien så mye - noen kjøpere vil ha, andre ikke.

jeg er jo redd for at den vil bli for lite brukt, men selv vil jeg bruke den regelmessig. Etter at jeg begynte å tenke på det, føles det nesten som noe mangler på hytta enda vi har hatt den i ti år 😅

Men jeg tenker at det er vi vil bruke med venner på besøk (slik våre venner har det), og at det er noe barna vil bruke og særlig når de begynner å ta med seg venner dit. At det vil gå i faser. 

AnonymBruker
Skrevet

Nay. Ofte når det gjøres stikkprøver av slike jacuzzi så ligger de alltid på topp i antall tarmbakterier. Av en åpenbar grunn virker det som alle badeinstallasjoner med bobler i øker risikoen for at folk slipper en fjert..

Anonymkode: 0254c...80f

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Nay. Ofte når det gjøres stikkprøver av slike jacuzzi så ligger de alltid på topp i antall tarmbakterier. Av en åpenbar grunn virker det som alle badeinstallasjoner med bobler i øker risikoen for at folk slipper en fjert..

Anonymkode: 0254c...80f

Det har mer med renholdet å gjøre enn noe annet. Enkelte hopper rett i boblebadet uten å dusje, spesielt hjemme.
Det er lett å påvirke på hytta.

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hørte med megler, han sa at det ikke påvirket verdien så mye - noen kjøpere vil ha, andre ikke.

jeg er jo redd for at den vil bli for lite brukt, men selv vil jeg bruke den regelmessig. Etter at jeg begynte å tenke på det, føles det nesten som noe mangler på hytta enda vi har hatt den i ti år 😅

Men jeg tenker at det er vi vil bruke med venner på besøk (slik våre venner har det), og at det er noe barna vil bruke og særlig når de begynner å ta med seg venner dit. At det vil gå i faser. 

Hvis du kjenner på at du liker det og vil ha det, så er det bare å kjøre på. Hva andre syns teller lite når du vet hva du vil ha.

• Liker 3
Gjest M0NSTER
Skrevet

Boblebad er gimmick synes jeg. Var gøy å sitte i boblebad i kald luft en gang. Etter det var det bare kjedelig.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er harry.  Men har hatt det selv tidligere… 

Anonymkode: c6c41...f38

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...