AnonymBruker Skrevet 8. februar #1 Skrevet 8. februar Kompisen min ble tatt i å kjøre 123 i 80 sonen. Dette skjedde halv 4 på en tirsdag. Han var også ruset på amfetamin. Han hadde ei lita pie med i bilen, onkelbarnet sitt. Han Ble også stoppet i fjor for å kjøre for fort, da mistet han nesten lappen, men fikk 3 prikker og høy bot istede. Han tjener veldig godt for han jobber på sjøen. Kan han få fengselsstraff? Tar det lang tid å få svar på dette? Får han ekstra straff, pga barnet i bilen? Får han ekstra straff pga at det ikke er lenge siden sist fartsbot? Tar det lang tid før han får svar fra politiet? Tar politiet utvidet rus-test? Mtp at han var påvirket av amfetamin. Blir det er "større" problem om de kan se bruk av rus over lengre tid? Kan de se "rus" over lengere tid? Anonymkode: 8f1ba...60b
AnonymBruker Skrevet 8. februar #2 Skrevet 8. februar Høres mer ut som du er denne kompisen. Anonymkode: 3b97f...1c4 1 8
Holar Skrevet 8. februar #3 Skrevet 8. februar Høres ut som at kompisen din ikke bør ha lov til å kjøre bil. Ble han tatt for rus? Det kan også være at han vil få problemer med jobben pga rus og misbruk av narkotiske stoffer. 1 5
AnonymBruker Skrevet 8. februar #4 Skrevet 8. februar Holar skrev (1 minutt siden): Høres ut som at kompisen din ikke bør ha lov til å kjøre bil. Ble han tatt for rus? Det kan også være at han vil få problemer med jobben pga rus og misbruk av narkotiske stoffer. Ja, politiet tok han i rus ja. Nei, han skulle ikke ha hatt setvikatet Anonymkode: 8f1ba...60b
AnonymBruker Skrevet 8. februar #5 Skrevet 8. februar Blir nok fengselsstraff. Ekstra straff på grunn av tidligere kjøring. Mister nok jobben på nordsjøen på grunn av rus. Hvilke tester som er tatt vet han. Anonymkode: d0d9f...51a 1 3
AnonymBruker Skrevet 8. februar #6 Skrevet 8. februar AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Blir nok fengselsstraff. Ekstra straff på grunn av tidligere kjøring. Mister nok jobben på nordsjøen på grunn av rus. Hvilke tester som er tatt vet han. Anonymkode: d0d9f...51a Han sier at de tok blodprøver bare. Men det tar tre uker før de får svar, sa politiet til han. Det var visst for å teste etter rusmidler. Anonymkode: 8f1ba...60b
AnonymBruker Skrevet 8. februar #7 Skrevet 8. februar TS her Den blodprøven han har tatt, kan den vise at han jevnlig har brukt amfetamin over lengre tid? Eller viser den kun noen uker? Anonymkode: 8f1ba...60b
TBL12 Skrevet 8. februar #8 Skrevet 8. februar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): TS her Den blodprøven han har tatt, kan den vise at han jevnlig har brukt amfetamin over lengre tid? Eller viser den kun noen uker? Anonymkode: 8f1ba...60b "Hvor lenge rusmiddelbruk kan påvises i tester kan variere mye fra person til person. Hvor mye du bruker vil også påvirke hvor lenge det kan påvises. Amfetamin/metamfetamin: I blod: 1-2 døgn. I urin: 2-10 døgn." "Inntak av 50 mg. amfetamin vil tilsvare en promille på over 0,2 i 16-28 timer etter inntak." https://rusinfo.no/aktuelt/fakta-om-narkotikatesting/veiledende-pavisningstider-i-blod-og-urin/ https://rusinfo.no/fakta-om-rusmidler/fakta-om-amfetamin/sier-loven-amfetamin-metamfetamin/ 2
AnonymBruker Skrevet 8. februar #9 Skrevet 8. februar Bv burde og blir også mest sannsynlig blandet inn pga ruskjøring + barn i bil. Husk det er konsekvenser for handlinger slutt å lek med andre sine liv! Anonymkode: e46df...335 3
AnonymBruker Skrevet 8. februar #10 Skrevet 8. februar Hadde broren min kjørt for fort, ruset, med mitt barn i bilen hadde politiet vært hans minste bekymring. Anonymkode: e1701...eb9 5 1 6
AnonymBruker Skrevet 8. februar #11 Skrevet 8. februar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Bv burde og blir også mest sannsynlig blandet inn pga ruskjøring + barn i bil. Husk det er konsekvenser for handlinger slutt å lek med andre sine liv! Anonymkode: e46df...335 Det er heldigvis ikke hans barn. Anonymkode: 8f1ba...60b
AnonymBruker Skrevet 8. februar #12 Skrevet 8. februar Kan denne tråden anmeldes @admin? Til barnevernet også. Siden Ts bruker amfetamin når han har barn med seg. Og kjører ruspåvirket! Anonymkode: 8a0ca...394 2
AnonymBruker Skrevet 8. februar #13 Skrevet 8. februar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kan denne tråden anmeldes @admin? Til barnevernet også. Siden Ts bruker amfetamin når han har barn med seg. Og kjører ruspåvirket! Anonymkode: 8a0ca...394 Dette er fortsatt ikke meg. Men, min kompis. Anonymkode: 8f1ba...60b 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar #14 Skrevet 8. februar AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Kan denne tråden anmeldes @admin? Til barnevernet også. Siden Ts bruker amfetamin når han har barn med seg. Og kjører ruspåvirket! Anonymkode: 8a0ca...394 Saken er i høyeste grad anmeldt når han ble stoppet av politiet. Anonymkode: d0d9f...51a 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar #15 Skrevet 8. februar Ts her. Dere må skjønne at jeg ikke skriver alt som er fakta i denne saken. Ikke vet jeg alt eller, mtp at dette er en person jeg kjenner/vet om. Altså IKKE meg. "Barnet" er ikke relevant i historien. "Barnet" representerer et individ som er "hjelpetrengende" . Dette var for å få vite om politiet tar dette i "medregning" Jeg spurte AI før jeg la ut spørsmålet, og da sa AI at jeg kunne bruke "et barn" i denne situasjonen, for det blir på en måte det samme. Men tydeligvis ikke. Anonymkode: 8f1ba...60b 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar #16 Skrevet 8. februar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Saken er i høyeste grad anmeldt når han ble stoppet av politiet. Anonymkode: d0d9f...51a Ja den er det AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Hadde broren min kjørt for fort, ruset, med mitt barn i bilen hadde politiet vært hans minste bekymring. Anonymkode: e1701...eb9 Det er ikke min bror, og heller ikke mitt barn. Anonymkode: 8f1ba...60b
AnonymBruker Skrevet 8. februar #17 Skrevet 8. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): Kan han få fengselsstraff? Ja, mest sannsynlig blir det fengsel. Tar det lang tid å få svar på dette? Det går fort et noen måneder til saken er ferdig. Får han ekstra straff, pga barnet i bilen? Ja, når barn er involvert regnes det som skjerpende omstendigheter. Får han ekstra straff pga at det ikke er lenge siden sist fartsbot? Ja, gjentagende lovbrudd tyder på at han ikke har lært. Tar det lang tid før han får svar fra politiet? Som politiet selv hadde svart: 3 uker. Tar politiet utvidet rus-test? Mtp at han var påvirket av amfetamin. Ja. Blir det er "større" problem om de kan se bruk av rus over lengre tid? Ja. Kan de se "rus" over lengere tid? Ja. Anonymkode: 8f1ba...60b Han burde også være klar over at det er stor sannsynlighet for at jobben ryker, det er nulltoleranse for rus til sjøs, selv om det skjedde i fritiden. Mister han helseattesten mister han jobben og legen vil trekke tilbake attesten ved rusproblem. Politiet varsler sjøfartsdirektoratet som vil kreve ny helseattest og rusprøver, direktoratet vil trekke tilbake alt av tillatelser og sertifikater. Anonymkode: 334e0...e55 2
skeiv-ostepop Skrevet 8. februar #18 Skrevet 8. februar Det blir alltid rot og vanskelig å forstå tråder hvor du ts ikke er åpen om hvorfor du lurer og vrir på fakta du lurer på om påvirker saken. Det vil for eks være forskjell på om det er en 8 åring vedkommende har hatt med seg, eller en myndig passasjer. Du må ikke alltid stole på ChatGPT. I tillegg er det relevant å vite hva du egentlig lurer på når du ikke er sjåføren som er stoppet og ikke er en av foreldrene til passasjeren. For stemmer det du sier her (du er ikke sjåføren og har ingen relasjon til passasjeren) så fremstår det som bygdedyret som spør og det er ikke akkurat positivt. 1 2
AnonymBruker Skrevet 8. februar #19 Skrevet 8. februar Foreldrene til barnet burde straffes for å la en sånn type passe ungen dems. Faen for en jævla idiot. Kjenner at jeg blir fly forbanna Anonymkode: 8eba8...9b2
AnonymBruker Skrevet 8. februar #20 Skrevet 8. februar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Han burde også være klar over at det er stor sannsynlighet for at jobben ryker, det er nulltoleranse for rus til sjøs, selv om det skjedde i fritiden. Mister han helseattesten mister han jobben og legen vil trekke tilbake attesten ved rusproblem. Politiet varsler sjøfartsdirektoratet som vil kreve ny helseattest og rusprøver, direktoratet vil trekke tilbake alt av tillatelser og sertifikater. Anonymkode: 334e0...e55 Tusen takk for et bra svar Anonymkode: 8f1ba...60b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå