AnonymBruker Skrevet 7. februar #1 Skrevet 7. februar Jeg har veldig lyst til å ta med barna mine på 5 og 7 til Thailand. Problemet er at eldste er er livredd for sprøyter. Så det er ikke sikkert at hun får tatt de anbefalte vaksinene. Har tenkt til å bo på et femstjerners hotell og for det meste være der. For eksempel i Phuket. Noen tanker? Anonymkode: fde93...ab7 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar #2 Skrevet 7. februar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har veldig lyst til å ta med barna mine på 5 og 7 til Thailand. Problemet er at eldste er er livredd for sprøyter. Så det er ikke sikkert at hun får tatt de anbefalte vaksinene. Har tenkt til å bo på et femstjerners hotell og for det meste være der. For eksempel i Phuket. Noen tanker? Anonymkode: fde93...ab7 Man behøver absolutt ikke ta reisevaksiner til Thailand. Det er som et hvilket som helst «syden» sted. Anonymkode: f8ca0...534 2 1
TomKrus Skrevet 7. februar #3 Skrevet 7. februar AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg har veldig lyst til å ta med barna mine på 5 og 7 til Thailand. Problemet er at eldste er er livredd for sprøyter. Så det er ikke sikkert at hun får tatt de anbefalte vaksinene. Har tenkt til å bo på et femstjerners hotell og for det meste være der. For eksempel i Phuket. Noen tanker? Anonymkode: fde93...ab7 Vaksiner for ulike typer land du her snakker om gjelder om du skal leve der over lang tid, ikke som turist i noen uker. Hadde ikke tatt vaksiner for Thailandtur for noen uker. Skal man leve der over tid ? Det er en helt annen sak. Bare ha en solid reiseforsikring noe du bør ha uansett reise. 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar #4 Skrevet 7. februar Litt rart å dra helt til Thailand for å tilbringe dagene på hotellet. Da kan du nesten like godt dra et sted som er mye nærmere. Uansett, anbefalte vaksiner er anbefalt av en grunn. Kan like gjerne bli smittet på hotellet som noe annet sted, fordi de som jobber på hotellet og de andre gjestene gjerne kan ta med seg smitten inn på hotellet. Jeg ville nok gått for sprøytene tross frykten. De som setter vaksinene er som regel godt vant til sprøyteskrekk og vet ofte hva som kan berolige pasienten. Uansett trenger barna å lære at det går bra med et sprøytestikk, fordi det vil det bli en del av gjennom livet uansett. Anonymkode: 2d562...fb7 13 4
AnonymBruker Skrevet 7. februar #5 Skrevet 7. februar AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Man behøver absolutt ikke ta reisevaksiner til Thailand. Det er som et hvilket som helst «syden» sted. Anonymkode: f8ca0...534 Det kommer helt an på hvor i Thailand en skal. En venninne reiste ut i jungelen der for et dyrereservat og måtte ta blant annet medisin mot malaria på forhånd og en del annet morro Anonymkode: 710e3...8bb 3 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar #6 Skrevet 7. februar Det er helt andre bakterier og mikrober i Thailand. Ville aldri reist uten vaksiner. Det vedkommende over skriver om at Thailand er Syden er selvsagt gyldig, INNTIL man blir stukket av feil mygg eller blir smittet av noe som ikke er vanlig hjemme. Jeg har vært i Thailand mange ganger og aldri blitt syk annet enn magevirus, men jeg tar alltid alle vaksiner. Anonymkode: 0b927...081 8 1 1
Ms. Steele Skrevet 7. februar #7 Skrevet 7. februar 2. klassingen skal vel vaksineres på skolen uansett, så da er det jo bare hepatitt A igjen. 7
AnonymBruker Skrevet 7. februar #8 Skrevet 7. februar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er helt andre bakterier og mikrober i Thailand. Ville aldri reist uten vaksiner. Det vedkommende over skriver om at Thailand er Syden er selvsagt gyldig, INNTIL man blir stukket av feil mygg eller blir smittet av noe som ikke er vanlig hjemme. Jeg har vært i Thailand mange ganger og aldri blitt syk annet enn magevirus, men jeg tar alltid alle vaksiner. Anonymkode: 0b927...081 Jeg ville forresten benyttet anledningen til å eksponere barnet for vaksiner/ sprøyter, her er gevinsten stor, og kanskje mulig å gjøre det til en god opplevelse. Øv på avspenning på forhånd. Anonymkode: 0b927...081 10 2
Maleficenta Skrevet 7. februar #9 Skrevet 7. februar (endret) AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg har veldig lyst til å ta med barna mine på 5 og 7 til Thailand. Problemet er at eldste er er livredd for sprøyter. Så det er ikke sikkert at hun får tatt de anbefalte vaksinene. Har tenkt til å bo på et femstjerners hotell og for det meste være der. For eksempel i Phuket. Noen tanker? Anonymkode: fde93...ab7 Barn pleier å være redd for slikt. Da tryggere du og lover premie så ordner det seg. Syns det er slapt å bare barnet er redd for sprøyter så da skal det gå slippe.... Endret 7. februar av Maleficenta 2 1 2
AnonymBruker Skrevet 7. februar #10 Skrevet 7. februar Ms. Steele skrev (3 minutter siden): 2. klassingen skal vel vaksineres på skolen uansett, så da er det jo bare hepatitt A igjen. Ja, hun klarte å ta vaksinen på skolen, men tre ekstra timer hos helsesykepleier. Så godt å høre at det da bare et hepatitt a igjen. 🥰 Anonymkode: fde93...ab7 1 2
AnonymBruker Skrevet 7. februar #11 Skrevet 7. februar Maleficenta skrev (2 minutter siden): Barn pleier å være redd for slikt. Da tryggere du og lover premie så ordner det seg. Syns det er slapt å bare barnet er redd for sprøyter så da skal det gå slippe.... Mitt barn var det eneste på trinnet som ikke klartr å ta vaksinen i 2. klasser. Til tross for lovnader om Labubu som hun ønsket seg veldig! Har heldigvis en fantastisk helseskyepleier som satt opp tre timer med eksponering. Hun fikk da drt til til slutt. Har også prøvd blodprøver hos fastlegen sikkert 10 ganger uten suksess. Så det er ikke noe med å være slapp å gjøre. Anonymkode: fde93...ab7 1
Ms. Steele Skrevet 7. februar #12 Skrevet 7. februar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, hun klarte å ta vaksinen på skolen, men tre ekstra timer hos helsesykepleier. Så godt å høre at det da bare et hepatitt a igjen. 🥰 Anonymkode: fde93...ab7 Datteren min var også hysterisk på den alderen, og vi måtte tilbake flere ganger før hun til slutt tok den. Vi har nylig tatt Hepatitt A vaksine nå fordi vi også skal til Thailand og datteren min sa (som nå er veldig mye eldre) at den ikke var så vond som de andre vaksinene har vært. Jeg ville ikke dratt uten vaksiner altså. Kjipt å utsette barnet for potensiell sykdom selv om dere er mest på et bra hotell. 1 2
AnonymBruker Skrevet 7. februar #13 Skrevet 7. februar En jeg kjenner reiste mye til til Thailand på 90-tallet, hun tok aldri vaksiner og ble aldri syk der nede. Anonymkode: 8e28e...574 1 2
AnonymBruker Skrevet 7. februar #14 Skrevet 7. februar Jeg har vært langt mer eksotiske steder enn Thailand og aldri tatt noe utover babyvaksinene. Ikke gulfeber, ikke malariatabletter, og bruker ikke en gang myggspray. Har aldri hatt influensa eller covid eller noe. Hodepine første dagene i nytt klima er det verste som har rammet meg. Anonymkode: 5ca2f...03d 3
AnonymBruker Skrevet 7. februar #15 Skrevet 7. februar Ms. Steele skrev (1 time siden): Datteren min var også hysterisk på den alderen, og vi måtte tilbake flere ganger før hun til slutt tok den. Vi har nylig tatt Hepatitt A vaksine nå fordi vi også skal til Thailand og datteren min sa (som nå er veldig mye eldre) at den ikke var så vond som de andre vaksinene har vært. Jeg ville ikke dratt uten vaksiner altså. Kjipt å utsette barnet for potensiell sykdom selv om dere er mest på et bra hotell. Åhhh, så utrolig godt å høre! 🥰🥰 Anonymkode: fde93...ab7
AnonymBruker Skrevet 7. februar #16 Skrevet 7. februar Ms. Steele skrev (2 timer siden): Datteren min var også hysterisk på den alderen, og vi måtte tilbake flere ganger før hun til slutt tok den. Vi har nylig tatt Hepatitt A vaksine nå fordi vi også skal til Thailand og datteren min sa (som nå er veldig mye eldre) at den ikke var så vond som de andre vaksinene har vært. Jeg ville ikke dratt uten vaksiner altså. Kjipt å utsette barnet for potensiell sykdom selv om dere er mest på et bra hotell. Tok hun nå bare Hepatitt A vaksinen? Anonymkode: fde93...ab7
AnonymBruker Skrevet 7. februar #17 Skrevet 7. februar Hadde glatt dratt uten. Vi har reist mye, aldri tatt noen vaksiner. Anonymkode: f6ba8...230 1 2
AnonymBruker Skrevet 7. februar #18 Skrevet 7. februar Kunne reist uten, men ville forsøkt hardt å få satt hep A. Vi satte en vaksine på barn med sprøytefobi i søvne, med Emla. Var avtalt med barnet, men ikke når det kom til å skje. Anonymkode: dc47b...c78 2
AnonymBruker Skrevet 7. februar #19 Skrevet 7. februar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kunne reist uten, men ville forsøkt hardt å få satt hep A. Vi satte en vaksine på barn med sprøytefobi i søvne, med Emla. Var avtalt med barnet, men ikke når det kom til å skje. Anonymkode: dc47b...c78 Så bra innspill! Har aldri tenkt tanken selv. Jeg har helsepersonell i nær familie jeg kan spørre om å sette den. Satt du den selv? Våknet barnet? Hun våknet ikke da du tok av Embla plaster? Anonymkode: fde93...ab7
AnonymBruker Skrevet 7. februar #20 Skrevet 7. februar For meg er vaksiner som forsikring. Jeg tar ikke de fordi sjansen er stor, men fordi konsekvensen er stor. Dere skal for det meste være på hotellet. For det meste... Hepatitt A for eksempel, er ikke smitte som ser hotellgrensene og tenker "shit, det er off-limit!". Anonymkode: 55d04...f3f 4 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå