AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 15:49 #1 Skrevet lørdag kl. 15:49 Er det ikke lov å diskutere kropp her eller? Håper admin kan godta dette, min andre ble slettet. Jeg har verken anoreksia/bulimi. Har veid rundt 65kg - 168 høy, nå på to uker har jeg gått ned 4-5kg. Spiser bare mindre og ikke lyst på mat. Kan jeg være deprimert? Ingen stor grunn isåfall men har litt uhell i kjærlighetslivet samt en jobb jeg mistrives i. Ble skilt fra mannen for 4år siden og ikke funnet lykken etterpå igjen. Jeg kan gråte av ca ingenting, alt er vemodig. Er 37år Vil gjerne få litt tips💛 Anonymkode: f91eb...302 2
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 15:58 #2 Skrevet lørdag kl. 15:58 Ja, det kan være depresjon. Tips nummer en er en time hos fastlegen. Anonymkode: 513ef...06a 3
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 15:59 #3 Skrevet lørdag kl. 15:59 Helt generelt så Kvinner gråter veldig lett for veldig lite. Om du tror du er deprimert så må du ta turen til fastlegen din. Anonymkode: 014cd...5de
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 16:02 #4 Skrevet lørdag kl. 16:02 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, det kan være depresjon. Tips nummer en er en time hos fastlegen. Anonymkode: 513ef...06a Takk for svar. Grunnen til at jeg ikke går til lege er fordi etter bruddet fikk jeg bare antidepressiva og kunne få tilgang til beroligende siden jeg var i "sjokk", livet med flere barn i bildet ble stor påkjenning. Så hun vil vel bare gi meg det samme? Jeg tok ikke det den gang, er ikke interessert i å ta det. Anonymkode: f91eb...302 1 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 16:04 #5 Skrevet lørdag kl. 16:04 Eller jeg har vært forelsket etterpå, helt klart men ble såret igjen. Dater en jeg liker godt nå, å er veldig redd for å miste han. Mulig dette kan være årsaken? Anonymkode: f91eb...302 2
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 16:04 #6 Skrevet lørdag kl. 16:04 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Helt generelt så Kvinner gråter veldig lett for veldig lite. Om du tror du er deprimert så må du ta turen til fastlegen din. Anonymkode: 014cd...5de Jøss det var jo et supernyttig svar Anonymkode: 364ae...366 6 2
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 16:06 #7 Skrevet lørdag kl. 16:06 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Eller jeg har vært forelsket etterpå, helt klart men ble såret igjen. Dater en jeg liker godt nå, å er veldig redd for å miste han. Mulig dette kan være årsaken? Anonymkode: f91eb...302 Begynner man å gråte av ingenting av det, synes du? Om du tenker det er depresjon og du ikke vil ha medisiner eller snakke med legen om behandling så står du igjen med å behandle deg selv. Vil ikke anbefale det, men om du google depresjon så vil du finne en lang liste over ting som kan hjelpe deg. Det er beintøft, men hvis du er bestemt på at du ikke vil ha helsehjelp, så har du ikke så mange alternativer. Jeg synes likevel at du bør til lege for å være sikker på at det faktisk er depresjon du har. Anonymkode: 513ef...06a
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 16:09 #8 Skrevet lørdag kl. 16:09 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Takk for svar. Grunnen til at jeg ikke går til lege er fordi etter bruddet fikk jeg bare antidepressiva og kunne få tilgang til beroligende siden jeg var i "sjokk", livet med flere barn i bildet ble stor påkjenning. Så hun vil vel bare gi meg det samme? Jeg tok ikke det den gang, er ikke interessert i å ta det. Anonymkode: f91eb...302 Det er veldig rart å be om råd og så motsette deg helsehjelp. Kom deg til lege. Internett er ikke erststning for helsevesenet. Anonymkode: 412e3...c29 2
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 16:12 #9 Skrevet lørdag kl. 16:12 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Begynner man å gråte av ingenting av det, synes du? Om du tenker det er depresjon og du ikke vil ha medisiner eller snakke med legen om behandling så står du igjen med å behandle deg selv. Vil ikke anbefale det, men om du google depresjon så vil du finne en lang liste over ting som kan hjelpe deg. Det er beintøft, men hvis du er bestemt på at du ikke vil ha helsehjelp, så har du ikke så mange alternativer. Jeg synes likevel at du bør til lege for å være sikker på at det faktisk er depresjon du har. Anonymkode: 513ef...06a Ja jeg har ikke bearbeidet flere ting som har skjedd i livet. Jeg tror det er på tide at jeg går til psykolog, men er jo så dyrt. Jeg er nok ikke depremert pga denne fyren nå, men tror jeg har fått en reaksjon nå - i etterkant av alt. Jeg har vært flink til å bare skyve bort ting. Så rart med den matlysten. Har venner og generelt ikke ensom. Anonymkode: f91eb...302
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 16:14 #10 Skrevet lørdag kl. 16:14 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja jeg har ikke bearbeidet flere ting som har skjedd i livet. Jeg tror det er på tide at jeg går til psykolog, men er jo så dyrt. Jeg er nok ikke depremert pga denne fyren nå, men tror jeg har fått en reaksjon nå - i etterkant av alt. Jeg har vært flink til å bare skyve bort ting. Så rart med den matlysten. Har venner og generelt ikke ensom. Anonymkode: f91eb...302 Du kan få psykisk helsehjelp både via fastlege og kommune, så det behøver ikke koste mer enn egenandel/gratis. Anonymkode: 513ef...06a
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 16:14 #11 Skrevet lørdag kl. 16:14 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er veldig rart å be om råd og så motsette deg helsehjelp. Kom deg til lege. Internett er ikke erststning for helsevesenet. Anonymkode: 412e3...c29 Ja jeg vil gjerne snakke med psykolig. Jeg er bare null interessert i antidepressiva. Tar kun paracet og ibux om jeg må av tabletter Anonymkode: f91eb...302 2
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 16:22 #12 Skrevet lørdag kl. 16:22 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Så rart med den matlysten. Anonymkode: f91eb...302 https://www.ung.no/oss/3gdO5sBLUqux2OFGy2tbyw Det er ikke så rart eller uvanlig. Sitat Depresjon kan føre til lav matlyst slik at man går ned i vekt. Dette kan føre til at man blir mer deprimert. Lite mat over tid kan føre til spiseforstyrrelse. Det er viktig at du får hjelp både til å spise mat regelmessig og til å finne ut hvilken hjelp du skal ha for depresjon. Samtaleterapi er vanlig og noen får i tillegg antidepressiva. Anonymkode: 513ef...06a
Pinkee Skrevet lørdag kl. 16:34 #13 Skrevet lørdag kl. 16:34 Alder? Kan det være premenopause? Den kan gi mange rare utslag. Har du prøvd med å spise noe veldig kjappe karbohydrater,sett om matlysten kommer når blodsukkeret faller? 2
29_j Skrevet lørdag kl. 16:41 #14 Skrevet lørdag kl. 16:41 (endret) Pinkee skrev (6 minutter siden): Alder? Kan det være premenopause? Den kan gi mange rare utslag. Har du prøvd med å spise noe veldig kjappe karbohydrater,sett om matlysten kommer når blodsukkeret faller? . Endret lørdag kl. 16:41 av 29_j
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 16:42 #15 Skrevet lørdag kl. 16:42 Pinkee skrev (7 minutter siden): Alder? Kan det være premenopause? Den kan gi mange rare utslag. Har du prøvd med å spise noe veldig kjappe karbohydrater,sett om matlysten kommer når blodsukkeret faller? Aner ikke. Er 38 straks. Anonymkode: f91eb...302
Pinkee Skrevet lørdag kl. 16:43 #16 Skrevet lørdag kl. 16:43 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Aner ikke. Er 38 straks. Anonymkode: f91eb...302 Ok, da er du i rette alderen. Så hvis du ikke har lyst til at det er depresjon, så tenk hormoner. Snakk med fastlegen, og eventuelt en gynekolog 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 16:47 #17 Skrevet lørdag kl. 16:47 Pinkee skrev (2 minutter siden): Ok, da er du i rette alderen. Så hvis du ikke har lyst til at det er depresjon, så tenk hormoner. Snakk med fastlegen, og eventuelt en gynekolog Men jeg har hormonspiral og har sexlyst så det holder!😅 men kan ta dette med og høre uansett. Anonymkode: f91eb...302 1
Jytte Skrevet lørdag kl. 17:04 #18 Skrevet lørdag kl. 17:04 B-vitaminer, mangel på det kan føre til liten matlyst.
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 17:09 #19 Skrevet lørdag kl. 17:09 Du har lagt merke til dette selv da, så du kan jo være voksen å innse at du spiser for lite og spise mer, evt mer kaloriholdig mat. "ikke lyst på" er en ganske barnslig ansvarsfraskrivelse. Jeg har ikke lyst til å gå på jobb hver dag, eller vaske badet, eller støvsuge, men jeg gjør det jo fordi jeg vet at det er godt for meg. Anonymkode: 3376c...851
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 18:35 #20 Skrevet lørdag kl. 18:35 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du har lagt merke til dette selv da, så du kan jo være voksen å innse at du spiser for lite og spise mer, evt mer kaloriholdig mat. "ikke lyst på" er en ganske barnslig ansvarsfraskrivelse. Jeg har ikke lyst til å gå på jobb hver dag, eller vaske badet, eller støvsuge, men jeg gjør det jo fordi jeg vet at det er godt for meg. Anonymkode: 3376c...851 Ok, men det jeg prøver å si her er at jeg har null matlyst. Har ikke noe med at jeg ikke gidder å spise. Anonymkode: f91eb...302
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå