Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Føler meg så alene og redd. 😟 Lurer på om det er noen andre som ikke har lyktes med IVF?

Hvor gammel var du, hvor mange forsøk hadde dere? Hadde dere mange innsett? Hva var årsaken?

6 blastocyster har feilet via det offentlige. Jeg har en blasto igjen. Vurderer en runde privat, men usikker på om det er noe vits. 

Vil bare høre historier.

Anonymkode: bc716...b30

• Hjerte 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi har enn så lenge ikke lyktes. Har hatt fire innsett til nå, tre blacto og en 2 dagers. Den på 2 dager ble faktisk et foster, men jeg mistet i uke 8, MA. 

Vi skal snart ha innsett nr 5, og har også ett embryo til på frys. Hvis disse ikke lykkes har vi bestemt oss for å gå for donoer (problemet hos oss er mannlig faktor). 

Mange klemmer til deg ❤️❤️

Anonymkode: bc13b...c64

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Føler meg så alene og redd. 😟 Lurer på om det er noen andre som ikke har lyktes med IVF?

Hvor gammel var du, hvor mange forsøk hadde dere? Hadde dere mange innsett? Hva var årsaken?

6 blastocyster har feilet via det offentlige. Jeg har en blasto igjen. Vurderer en runde privat, men usikker på om det er noe vits. 

Vil bare høre historier.

Er i samme situasjon som deg. Har ingen gode råd å komme med enda, men vil bare vise at du ikkje er aleine😊

Har hatt innsett av 5 tilsynelatende gode blastocyster, uten å ha blitt gravid. Vi har ingen klare feil på hvorfor vi ikke blir gravid, men må gjennom ivf ettersom jeg har fjernet egglederne tidligere i livet pga sykdom. Er 33 år. 

Har du blitt gravid på noen av forsøkene? 

Anonymkode: 61102...43f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk gjennom alle offentlige forsøk og ett privat uten å lykkes 💔 Du er ikke alene ❤️

Anonymkode: 56a7c...954

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg gikk gjennom alle offentlige forsøk og ett privat uten å lykkes 💔 Du er ikke alene ❤️

Var fra alder 26 til 32, tror jeg. Hadde litt pauser mellom da jeg opplevde det så belastende. Det regnes jo i det offentlige som ett forsøk om man både har et uttak og minst ett egg å sette inn. Vi hadde fem uttak i det offentlige, satt inn tre ganger. Privat ble ett uttak og kun ett embryo å sette inn. Fikk aldri en eneste positiv test. 

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde mange ivf men lyktes til slutt. 4 ivf før vi fikk førstemann. Så hadde vi søskenforsøk som tok totalt 6 ivf pluss to fryseforsøk pluss 3 donorinseminasjoner midt inni der, før vi fikk tvillinger til slutt.

Dere må kjenne på hva som er deres grense/hvor mye dere tåler. Det er en del som ikke klarer det på 3 forsøk. Kommer også an på hva som er årsaken til at dere ikke har klart det til nå - hva oddsene deres videre er? Om dere går privat og tar flere forsøk, hadde nok jeg prøvd å bruke en klinikk/lege som så godt over alt på nytt, vurdert et annet regime på medisiner, hadde kanskje også vurdert klinikker i utlandet hvis det er noe for dere - altså helt avhengig av hva slags teknikker og ekspertise som er aktuelt å prøve videre.

Anonymkode: bb57d...c6f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er i samme situasjon som deg. Har ingen gode råd å komme med enda, men vil bare vise at du ikkje er aleine😊

Har hatt innsett av 5 tilsynelatende gode blastocyster, uten å ha blitt gravid. Vi har ingen klare feil på hvorfor vi ikke blir gravid, men må gjennom ivf ettersom jeg har fjernet egglederne tidligere i livet pga sykdom. Er 33 år. 

Har du blitt gravid på noen av forsøkene? 

Uff så leit å høre. :(

Jeg ble gravid på 3 av innsettene. Jeg har også vært gravid flere ganger under naturlige forsøk, men alle har endt i kjemisk. Uforklarlig. Men nå har vi holdt på så lenge at jeg har blitt gammel. Holdt på i 4 år, er 38 nå. Har lav amh.

Var fra alder 26 til 32, tror jeg. Hadde litt pauser mellom da jeg opplevde det så belastende. Det regnes jo i det offentlige som ett forsøk om man både har et uttak og minst ett egg å sette inn. Vi hadde fem uttak i det offentlige, satt inn tre ganger. Privat ble ett uttak og kun ett embryo å sette inn. Fikk aldri en eneste positiv test. 

Skikkelig kjipt å høre, men takk for at du deler. Ja jeg måtte også ha lange pauser pga belastningen. Vet du noe om årsaken bak? 

Vi hadde mange ivf men lyktes til slutt. 4 ivf før vi fikk førstemann. Så hadde vi søskenforsøk som tok totalt 6 ivf pluss to fryseforsøk pluss 3 donorinseminasjoner midt inni der, før vi fikk tvillinger til slutt.

Dere må kjenne på hva som er deres grense/hvor mye dere tåler. Det er en del som ikke klarer det på 3 forsøk. Kommer også an på hva som er årsaken til at dere ikke har klart det til nå - hva oddsene deres videre er? Om dere går privat og tar flere forsøk, hadde nok jeg prøvd å bruke en klinikk/lege som så godt over alt på nytt, vurdert et annet regime på medisiner, hadde kanskje også vurdert klinikker i utlandet hvis det er noe for dere - altså helt avhengig av hva slags teknikker og ekspertise som er aktuelt å prøve videre.

Anonymkode: bb57d...c6f

Takk for at du du deler. Kan jeg spørre hvor gammel du var ved søskenforsøket? Jeg tror alderen min kommer i veien nå. (38).

Årsaken er uforklarlig. Og jeg er usikker på om en utenlandstur egentlig er aktuell. Jeg lager for få embryoer til at PGT-A er noe vits, og jeg har blitt utredet, biopsert, scannet, operert og testet flere ganger. Så har jeg egentlig hatt god tillitt til min klinikk i Norge (st.olavs). Vurderer kanskje et privat forsøk til, og har fått inntrykk av at legen er åpen for å prøve ulike protokoller. Veldig usikker.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.2.2026 den 14.35):

Vil bare høre historier.

Hadde 7 innsett før det ble en baby her. 

Jeg tenker at dere må se på hva de tror årsaken til at dere ikke har lykkes er. Hva sier legene? Hvilke kvalitet har det vært på blastoene? Kan det være forhold i livmor? Kan det være genetisk betinget hos deg eller blasto? 

Suksessraten er ikke høyere privat enn offentlig, men man har litt andre muligheter privat og særlig om man reiser til Danmark feks... 

Kjenner flere som har vært igjennom 3 uttak offentlig, 4 uttak privat og utallige flere innsett før de lykkes. Det er uten tvil beintøft ❤️ 

Anonymkode: 821e7...780

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg tenker at dere må se på hva de tror årsaken til at dere ikke har lykkes er. Hva sier legene? Hvilke kvalitet har det vært på blastoene? Kan det være forhold i livmor? Kan det være genetisk betinget hos deg eller blasto? 

Suksessraten er ikke høyere privat enn offentlig, men man har litt andre muligheter privat og særlig om man reiser til Danmark feks... 

Kjenner flere som har vært igjennom 3 uttak offentlig, 4 uttak privat og utallige flere innsett før de lykkes. Det er uten tvil beintøft ❤️ 

Var du gravid på noen av innsettene før dere lykkes? Og hadde du alle innsett ved samme klinikk?
ikke ts😊

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde tre innsett tilbake i 2007. Det ble alt for belastende så jeg ga meg. Ingen av innsetta festa seg. Jeg vet ikke hvorfor. Jeg spurte ikke. 

Jeg er 49 år nå, og i menopause. Jeg fikk aldri barn. 

Jeg slo meg til ro etter ett års tid med at jeg ville forbli barnløs. Jeg lever et godt liv nå, sammen med min mann. 

Anonymkode: bed32...a6b

• Hjerte 7
AnonymBruker
Skrevet

To kollegaer som aldri fikk suksess med IVF. Adopterte/norsk-adopterte. Veldig fornøyde med livet:)

Anonymkode: b18ee...361

AnonymBruker
Skrevet

Har ei venninne som hadde alle offentlige forsøk uten hell, privat valgte de å skrape i livmorsllimhinnen for at egget skulle kunne feste seg lettere, og da fungerte det. 

Anonymkode: 7d6dc...7ca

Skrevet

Vi hadde mange innsett i det offentlige. Tror det var rundt 7 stk(!). Alle blastocyst. Ble aldri gravid. Korona kom, og de sengte det offentlige tilbudet. Gikk derfor privat. Gravid på andre innsett der! Og gravid på første forsøk privat med søsken for et par år siden. 

AnonymBruker
Skrevet

Mange år siden nå, og ICSI, men vi lyktes ikke.  Det vil si, jeg ble gravid en gang, men mistet etter 11 uker.  Nå ga vi oss etter de 3 offentlige forsøkene, det hele ble for belastende.  Dette foregikk i perioden da jeg var 29-31.  Hadde akkurat fylt 30 da jeg ble gravid.  

Prøvde et par år på egen hånd både før og etter assistert befruktning, siden det egentlig ikke var så voldsomt mye "galt", men uten hell.  Nå har det jo vært en ravende utvikling på de snart 25 årene siden vi ble utredet, så det er godt mulig de hadde funnet "feilen" i dag.

Anonymkode: e7a74...433

AnonymBruker
Skrevet

Statistikken på IVF er jo dessverre ikke på plussiden.

Det private er heller ikke bedre rent statistisk. 

Anonymkode: 3a87c...67b

AnonymBruker
Skrevet

Vi (jeg og min ekskone) ga vel opp etter rundt 5 forsøk mener jeg å huske. Både IVF og ICSI. Hun var rundt 35 den gang.

Kun privat, fordi de virket proffere og hadde ingen ventetid, og den aktuelle klinikken hadde en av nordens beste fagmiljøer.

Anonymkode: 27d1b...325

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Statistikken er egentlig fin. 60-70% av par som gjennomgår IVF blir gravide på 3 forsøk/uttak. Det er gjennomgående i hele Skandinavia. Statistikken for sånne som meg er derimot dårligere (nå 38 år, lager få embryoer hver syklus).

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Vi (jeg og min ekskone) ga vel opp etter rundt 5 forsøk mener jeg å huske. Både IVF og ICSI. Hun var rundt 35 den gang.

Kun privat, fordi de virket proffere og hadde ingen ventetid, og den aktuelle klinikken hadde en av nordens beste fagmiljøer.

Anonymkode: 27d1b...325

Vet du hvorfor det ikke gikk? Hvor mange embryoer fikk dere satt inn? Ble hun noen gang gravii? Leit å høre at det ikke gikk for dere. Det er en sorg.

AnonymBruker
Skrevet

Ja. 7 uttak og 13 innsett. Brukte opp alle forsøk offentlig og kjøpte 2 x 3-pk privat. Brukte over en halv million totalt over flere år.

Vi gikk derfor for spermdonor og fikk barn på første forsøk.

Anonymkode: 65534...46a

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Stemmer ikke. 2 av 3 blir gravide innen 3 uttak m tilhørende innsett.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Vil tro statistikken ser verre ut privat fordi de som ikke blir gravide offentlig havner der, så det er tøffere cases.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...