Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hva hadde du brukt pengene på?

Jeg: har huslån, en bil, og barn, elsker å reise, men har 100% jobb, så ikke veldig fleksibel. Har fond, men lite der. Er gift og eier alt 50/50

Kjenner at jeg ville kjøpt en bil til, og ellers reist for pengene, men det er kanskje veldig lite fornuftig? Hadde sikkert satt litt på en buffer da, for å være litt fornuftig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde nok brukt mye av det på å betale ned studielånet ja... Det er den eneste gjelda jeg har, og jeg gleder meg så til å bli ferdig med å betale på det! 😄 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo en hyggelig sum men ikke nok til å gjøre kjempeforskjell på bolig osv så hadde blitt feriebudsjett for noen somre framover.  

Anonymkode: aff3c...c2c

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Siden dette er arv, ville jeg nok satt dem i separat fond og spart dem i tilfelle samlivsbrudd eller som egenkapital til barna. 

Arv er til investering, ikke til forbruk. 

Anonymkode: fa5c8...8d8

• Liker 4
  • Nyttig 9
Skrevet

Jeg ville brukt penger på privat helsehjelp. 

Så spytta inn litt på huslånet og tatt barna med på en fin ferie.

AnonymBruker
Skrevet

Hva er boliglånet ditt på? Det er det første jeg tenker på. Jeg fikk selv en sum for en del måneder siden, men det var en del mer enn boliglånet mitt. Jeg betalte ned det først, har investert en del og vi skal nok reise litt! :) Men for min del, så tenker jeg sånne ting som ferie.. det er fornøyelse og har man ikke råd til å ta det fra det man tjener, så burde man ikke dra! 

Anonymkode: 2e12d...35a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Bare betalt ned på rammelånet.

Anonymkode: 147bb...5b5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Spar de. Om du har lån på bilen, betal det ned. 

Anonymkode: 4564d...75b

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
jegerikkesvensk skrev (36 minutter siden):

Hva hadde du brukt pengene på?

Jeg: har huslån, en bil, og barn, elsker å reise, men har 100% jobb, så ikke veldig fleksibel. Har fond, men lite der. Er gift og eier alt 50/50

Kjenner at jeg ville kjøpt en bil til, og ellers reist for pengene, men det er kanskje veldig lite fornuftig? Hadde sikkert satt litt på en buffer da, for å være litt fornuftig.

Plassbygget bokhyller, entréløsning, nytt gulv, varmepumpe, PT m/fysio, flere restaurant med venner og familie, osv.

Who am I kidding? 😖
Hadde puttet alt inn i aksjer og fond. 📈📉

• Liker 2
Skrevet

Hadde jeg arvet i dag hadde det blitt satt inn på fond, 

• Liker 2
Skrevet

Betalt ned lån for mamma, tatt lappen og kjøpt meg en bil. Er det da noe igjen så hadde jeg spander på meg nye klær og så restene satt i en eller annen lur spare måte 😃

AnonymBruker
Skrevet

Jeg puttet store deler av det jeg arvet inn som egenkapital i bolig. Jeg lot noe stå igjen, men det var fordi jeg måtte ha møbler o.l ifm samlivsbrudd. 

Anonymkode: 1ba73...7cb

AnonymBruker
Skrevet

Hadde mest sannsynlig satt det i fond og latt det blitt en mer betydelig sum på sikt. Men. Det er også nødvendig å pusse opp badet. Så kanskje...

Anonymkode: 74542...8ea

AnonymBruker
Skrevet
Hololo skrev (9 minutter siden):

Hadde jeg arvet i dag hadde det blitt satt inn på fond, 

Hva om du arvet om f.eks en måned?

Anonymkode: d5e65...484

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva om du arvet om f.eks en måned?

Anonymkode: d5e65...484

å arve om en mnd går som i dag, men hadde jeg arvet om f.eks 15-20år så er jeg nok i en annen fase av livet og hadde nok kanskje prioritert annerledes.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde nok brukt noe på oppussing (type 150000kr). Så hadde jeg gitt en liten slant til de tre ungene våre (15000kr hver). Hadde satt rundt 100000kr inn i fond med tanke på langsiktig sparing. Så hadde jeg betalt ned resten på huslånet.

Anonymkode: 9b0f5...29d

Skrevet (endret)

Pass på at pengene kan spores siden det er arv og du har krav på å få med deg egne penger ved et evt brudd😉

Jeg/vi har en god økonomi og lavt lån, så jeg ville gitt barna pengene. Vi har barn i slutten av tenårene som skal etablere seg i løpet av noen få år, så de trenger pengene mer enn meg. En planlegger leilighetskjøp om 1,5 år, så da bør de pengene ikke i fond siden det er kort tidshorisont og det er konkret når pengene må ut, så de blir satt på høyrentekonto. De to andre har ikke så konkrete planer så deres penger ville jeg satt i fond som står i mitt navn.

Endret av Summeer
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Noe hadde gått til nedbetaling av boliglån, resten fordelt på buffer og sparing til «ny» bil da vi har en som nærmer seg døden.

Anonymkode: c8a7a...f1f

Skrevet

Det hadde nok havnet på sparing siden jeg allerede har mer enn nok til mitt forbruk.

AnonymBruker
Skrevet

Betalt ned på gjeld😊

Anonymkode: eb525...20d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...