Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Datteren min (1 år) har falsk krupp nå, og hoster en del. God allmenntilstand og ingen feber. Vi skal i middagsselskap i morgen. (Voksne og større barn der) bør vi holde oss hjemme?

Anonymkode: f8e9d...bf7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Om allmenntilstanden er god ville jeg dratt, og heller ha lav terskel for å dra hjem om det blir for mye for barnet 😊

Anonymkode: 5469e...3b5

AnonymBruker
Skrevet

Selv om hun har det bra så kan hun smitte andre, synes det er viktigere å ta hensyn til det.

Selv setter jeg pris på at unger som hoster rundt på alt og alle ikke tas med i middagsselskap. Men hun kan jo være en av få som faktisk har lært å hose inn i albuen elle servietten.

Anonymkode: 39e44...72f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ville du sendt henne i barnehagen ø? Isåfall ja. Om ikke, så hold dere hjemme :).

Anonymkode: 7207b...21e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Selv om hun har det bra så kan hun smitte andre, synes det er viktigere å ta hensyn til det.

Selv setter jeg pris på at unger som hoster rundt på alt og alle ikke tas med i middagsselskap. Men hun kan jo være en av få som faktisk har lært å hose inn i albuen elle servietten.

Falsk krupp smitter da ikke

Anonymkode: 81bac...55d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Smitte hva?

Anonymkode: 4f303...abe

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det tenkte jeg også, men antar at vedkommende sikter til at barnet har hoste, ikke den falske kruppen.

Anonymkode: 7c98d...97a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det tenkte jeg også, men antar at vedkommende sikter til at barnet har hoste, ikke den falske kruppen.

Må være det.

Men hoste kan en og ha uten at det smitter. Siden hoste kan sitte igjen pga falsk krupp, pga kulde og astma

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hva skal den hosten smitte med da🤷‍♀️

Anonymkode: 4ff5c...62f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Falsk krupp kommer som følge av noe, det kan derimot smitte. Om med falsk krupp og da hyppig hoste er sjansen for smitte større.

AnonymBruker
Skrevet

Pleier å gå over innen da etter min erfaring, med 4 kruppere 

Anonymkode: ef45b...029

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Datteren min (1 år) har falsk krupp nå, og hoster en del. God allmenntilstand og ingen feber. Vi skal i middagsselskap i morgen. (Voksne og større barn der) bør vi holde oss hjemme?

Anonymkode: f8e9d...bf7

Smitter andre.... Hjemme selvsagt! Forundrer meg om så mange som

ikke kan tenke selv, på andre..

Anonymkode: 49dc3...0c8

AnonymBruker
Skrevet

Falsk krupp kommer jo pga et virus :) man får det ikke uten å være smittet av noe.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hold syke unger hjemme. 

Anonymkode: 86320...d14

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Smitter andre.... Hjemme selvsagt! Forundrer meg om så mange som

ikke kan tenke selv, på andre..

Anonymkode: 49dc3...0c8

Man kan faktisk ikke holde barn hjemme bare de hoster fordi man er redd for at andre skal bli forkjøla, da hadde de fleste småbarnsforeldre måtte vært hjemme nesten hver eneste dag hele vinterhalvåret. 

Anonymkode: bcd7e...cda

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Falsk krupp kommer jo pga et virus :) man får det ikke uten å være smittet av noe.

Dette "noe" er forkjølelsesvirus. Det er bare at småbarn har trangere forhold i halsen som gjør at de kan få denne bjeffende hosten når det blir litt hevelse nedi der. Man holder seg ikke hjemme bare fordi man hoster så lenge allmenntilstand er god.

Skrevet

Spør de dere skal til hva de evt tenker. La de være med å ta avgjørelsen😊

AnonymBruker
Skrevet

Vi fikk nå beskjed her at ungene kunne gå i barnehage etter falsk krupp anfall im kvelden.  Skulle barnet da være hjemme hele perioden fra oktober til april i alderen 1 år til 6 år da eller?

Her hadde vi forstøver hjemme til slutt. Og utløser Her var kaldt vær og astma og ikke virus

AnonymBruker
Skrevet

Vi har hatt et barn som har hatt 6-7 tilfeller av falsk krupp. Når de har skjedd natt til en arbeidsdag, så har han gått i barnehagen dagen etterpå. Der er bare vanlig forkjølelse, og siden han ikke var veldig lenge våken og ikke mista mer søvn enn normalt, så var det ikke aktuelt å holde han hjemme. Klart du kan gå på besøk. 

Anonymkode: 254b4...659

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette "noe" er forkjølelsesvirus. Det er bare at småbarn har trangere forhold i halsen som gjør at de kan få denne bjeffende hosten når det blir litt hevelse nedi der. Man holder seg ikke hjemme bare fordi man hoster så lenge allmenntilstand er god.

Nei, som jeg sier hadde man sendt barna i barnehagen kan man også gå på besøk. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...