AnonymBruker Skrevet 6. februar #1 Skrevet 6. februar Datteren min (1 år) har falsk krupp nå, og hoster en del. God allmenntilstand og ingen feber. Vi skal i middagsselskap i morgen. (Voksne og større barn der) bør vi holde oss hjemme? Anonymkode: f8e9d...bf7
AnonymBruker Skrevet 6. februar #2 Skrevet 6. februar Om allmenntilstanden er god ville jeg dratt, og heller ha lav terskel for å dra hjem om det blir for mye for barnet 😊 Anonymkode: 5469e...3b5
AnonymBruker Skrevet 6. februar #3 Skrevet 6. februar Selv om hun har det bra så kan hun smitte andre, synes det er viktigere å ta hensyn til det. Selv setter jeg pris på at unger som hoster rundt på alt og alle ikke tas med i middagsselskap. Men hun kan jo være en av få som faktisk har lært å hose inn i albuen elle servietten. Anonymkode: 39e44...72f 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar #4 Skrevet 6. februar Ville du sendt henne i barnehagen ø? Isåfall ja. Om ikke, så hold dere hjemme :). Anonymkode: 7207b...21e 2
AnonymBruker Skrevet 6. februar #5 Skrevet 6. februar AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Selv om hun har det bra så kan hun smitte andre, synes det er viktigere å ta hensyn til det. Selv setter jeg pris på at unger som hoster rundt på alt og alle ikke tas med i middagsselskap. Men hun kan jo være en av få som faktisk har lært å hose inn i albuen elle servietten. Anonymkode: 39e44...72f Falsk krupp smitter da ikke Anonymkode: 81bac...55d 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar #6 Skrevet 6. februar AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Selv om hun har det bra så kan hun smitte andre, synes det er viktigere å ta hensyn til det. Selv setter jeg pris på at unger som hoster rundt på alt og alle ikke tas med i middagsselskap. Men hun kan jo være en av få som faktisk har lært å hose inn i albuen elle servietten. Anonymkode: 39e44...72f Smitte hva? Anonymkode: 4f303...abe
AnonymBruker Skrevet 6. februar #7 Skrevet 6. februar AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Falsk krupp smitter da ikke Anonymkode: 81bac...55d Det tenkte jeg også, men antar at vedkommende sikter til at barnet har hoste, ikke den falske kruppen. Anonymkode: 7c98d...97a
AnonymBruker Skrevet 6. februar #8 Skrevet 6. februar AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Det tenkte jeg også, men antar at vedkommende sikter til at barnet har hoste, ikke den falske kruppen. Anonymkode: 7c98d...97a Må være det. Men hoste kan en og ha uten at det smitter. Siden hoste kan sitte igjen pga falsk krupp, pga kulde og astma Anonymkode: 81bac...55d
AnonymBruker Skrevet 6. februar #9 Skrevet 6. februar AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Det tenkte jeg også, men antar at vedkommende sikter til at barnet har hoste, ikke den falske kruppen. Anonymkode: 7c98d...97a Hva skal den hosten smitte med da🤷♀️ Anonymkode: 4ff5c...62f 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar #10 Skrevet 6. februar AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Falsk krupp smitter da ikke Anonymkode: 81bac...55d Falsk krupp kommer som følge av noe, det kan derimot smitte. Om med falsk krupp og da hyppig hoste er sjansen for smitte større. Anonymkode: 39e44...72f
AnonymBruker Skrevet 6. februar #11 Skrevet 6. februar Pleier å gå over innen da etter min erfaring, med 4 kruppere Anonymkode: ef45b...029
AnonymBruker Skrevet 6. februar #12 Skrevet 6. februar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Datteren min (1 år) har falsk krupp nå, og hoster en del. God allmenntilstand og ingen feber. Vi skal i middagsselskap i morgen. (Voksne og større barn der) bør vi holde oss hjemme? Anonymkode: f8e9d...bf7 Smitter andre.... Hjemme selvsagt! Forundrer meg om så mange som ikke kan tenke selv, på andre.. Anonymkode: 49dc3...0c8
AnonymBruker Skrevet 6. februar #13 Skrevet 6. februar Falsk krupp kommer jo pga et virus man får det ikke uten å være smittet av noe. Anonymkode: 7207b...21e 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar #14 Skrevet 6. februar Hold syke unger hjemme. Anonymkode: 86320...d14
AnonymBruker Skrevet 6. februar #15 Skrevet 6. februar AnonymBruker skrev (4 timer siden): Smitter andre.... Hjemme selvsagt! Forundrer meg om så mange som ikke kan tenke selv, på andre.. Anonymkode: 49dc3...0c8 Man kan faktisk ikke holde barn hjemme bare de hoster fordi man er redd for at andre skal bli forkjøla, da hadde de fleste småbarnsforeldre måtte vært hjemme nesten hver eneste dag hele vinterhalvåret. Anonymkode: bcd7e...cda 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar #16 Skrevet 6. februar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Falsk krupp kommer jo pga et virus man får det ikke uten å være smittet av noe. Anonymkode: 7207b...21e Dette "noe" er forkjølelsesvirus. Det er bare at småbarn har trangere forhold i halsen som gjør at de kan få denne bjeffende hosten når det blir litt hevelse nedi der. Man holder seg ikke hjemme bare fordi man hoster så lenge allmenntilstand er god. Anonymkode: bcd7e...cda
7v8 Skrevet 6. februar #17 Skrevet 6. februar Spør de dere skal til hva de evt tenker. La de være med å ta avgjørelsen😊
AnonymBruker Skrevet 6. februar #18 Skrevet 6. februar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Falsk krupp kommer jo pga et virus man får det ikke uten å være smittet av noe. Anonymkode: 7207b...21e Vi fikk nå beskjed her at ungene kunne gå i barnehage etter falsk krupp anfall im kvelden. Skulle barnet da være hjemme hele perioden fra oktober til april i alderen 1 år til 6 år da eller? Her hadde vi forstøver hjemme til slutt. Og utløser Her var kaldt vær og astma og ikke virus Anonymkode: 81bac...55d
AnonymBruker Skrevet 6. februar #19 Skrevet 6. februar Vi har hatt et barn som har hatt 6-7 tilfeller av falsk krupp. Når de har skjedd natt til en arbeidsdag, så har han gått i barnehagen dagen etterpå. Der er bare vanlig forkjølelse, og siden han ikke var veldig lenge våken og ikke mista mer søvn enn normalt, så var det ikke aktuelt å holde han hjemme. Klart du kan gå på besøk. Anonymkode: 254b4...659
AnonymBruker Skrevet 6. februar #20 Skrevet 6. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette "noe" er forkjølelsesvirus. Det er bare at småbarn har trangere forhold i halsen som gjør at de kan få denne bjeffende hosten når det blir litt hevelse nedi der. Man holder seg ikke hjemme bare fordi man hoster så lenge allmenntilstand er god. Anonymkode: bcd7e...cda Nei, som jeg sier hadde man sendt barna i barnehagen kan man også gå på besøk. Anonymkode: 7207b...21e
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå