Gå til innhold

Nybygd bolig med feilregulert ventilasjonssystem

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har kjøpt nybygd bolig direkte fra utbygger, og merket første natt vi sov der at ventilasjonen er veldig støyende (nesten konstant pipende) selv om vi justerte ned til første trinn. Har sovet med ørepropper siden vi flyttet inn. Utvendig er det også betraktelig mye mer lyd fra utkastet(?) vårt sammenlignet med identisk nabohus som stod ferdig etter at vår bolig ble bygget. 

Vi klaget til utbygger som deretter henviste til snekkerfirmaet. Tok flere måneder før vi til slutt fikk fagfolk inn, men de kunne i alle fall fortelle at anlegget vårt står på "boost", temperaturen inn stod på 18 grader(!) og temperaturen ut på 24 grader(!), og at luften ikke er justert riktig på hvert rom (noe vi ikke har mulighet til å gjøre selv da anlegget har et veldig simpelt display). Snekkerfirmaet nekter å betale for at dette blir fikset, de sier bare at anlegget er riktig montert.

Er det noen som har erfaring med tilsvarende og vet om det er noe vi burde forvente ved kjøp av nybygg?

Vi må uansett fikse problemet selv om det kommer til å koste oss tusenvis av kroner + innkjøp av et bedre digitalt display som koster ca. 3000,-, synes bare det er underlig å måtte ta denne kostnaden selv.

Anonymkode: 5ff6a...91e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk inn servicemann på det anlegget mitt, fordi anlegget var satt opp med standardinnstilling. Han justerte alle ventiler og ordnet ut, jeg r

Tror kanskje betalte mellom 2000 og 3000 for dette. Jeg var for lat til å klage på dette og reklamere til byggeforma.

Anonymkode: 84c3e...e8c

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...