NordicViking Skrevet torsdag kl. 21:44 #1 Skrevet torsdag kl. 21:44 Vinter-OL åpner offisielt fredag 6. februar, men ishockey og curling er allerede i gang. Så hvor mange medaljer kan vi forvente at Norge tar? Olympiatoppen går offensivt ut, og har som mål at Norge skal ta 35 medaljer. Toppidrettssjef Tore Øvrebø mener at det er realistisk. Men hvor realistisk er det egentlig? Utøvere som Johannes Thingnes Bø, Therese Johaug, Jørgen Graabak og Marte Olsbu Røiseland har lagt opp. De tok 8 av de 16 gullmedaljene Norge tok i 2022 i Beijing. Har vi noen nye talenter som kommer opp og kan overta etter disse? Nettstedet 'Sportsidioten' har gått gjennom alle grener med norsk deltakelse, og de har tippet at Norge tar 33 medaljer. I Pyeongchang i 2018 ble det 39 medaljer. I Beijing i 2022 ble det 37 medaljer. Jeg tror det blir vanskelig å vinne like mange medaljer i år. Program for årets Vinter-OL: https://www.vg.no/sport/i/Ar35Pz/vinter-ol-2026-program-og-oversikt
NordicViking Skrevet torsdag kl. 21:52 Forfatter #2 Skrevet torsdag kl. 21:52 I curling mixed double har det norske paret fått en skeiv start. De har tapt alle sine tre kamper. De klager på dårlig is, men isen er den samme for alle. (LINK) 🥌🥌
Runnah Skrevet 2 timer siden #3 Skrevet 2 timer siden NordicViking skrev (På 5.2.2026 den 22.52): I curling mixed double har det norske paret fått en skeiv start. De har tapt alle sine tre kamper. De klager på dårlig is, men isen er den samme for alle. (LINK) 🥌🥌 Har sett den kommentaren flere steder og den gir så lite mening. Hvis isen er dårlig, er det naturligvis et problem og en mulig årsak til at topplasseringer glipper. Jeg har sett mye sport i mitt liv, men dropper OL denne gangen og sikkert det meste av sport etter hvert som følge av russisk deltakelse. Ganske ille at folk ser på OL som om ingenting har skjedd.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå