Gå til innhold

Rar melding fra søsters eksmann.

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min søster er skilt. I helgen la hennes eksmann henne, meg, vår bror, våre partnere og foreldrene våre til i en gruppechat. 

Jeg håper dere kan hjelpe meg med å forstå denne meldingen:

"We’d love to have you join us at our family home to celebrate Mother’s Day this year.

Over the past year, we’ve been very mindful of creating a day-to-day family structure where the children feel guided, supported and held by the adults closest to them. In this we’ve seen how important it is for them when the adults around are consistent, aligned and able to pull in the same direction. Support of their new family is essential to avoid internal conflicts of loyalty.

From experience, we’ve learned that things tend to work best when everyone feels comfortable leaning into the routines, boundaries and expectations we’ve established here.
We trust this will feel natural and straightforward, and that we can all focus on what truly matters: giving the kids a calm, good day – safely embracing their new bonds.

Let us know of any food allergies."

Alle i chatten er norske, men jeg har forstått at hans nye partner bruker engelsk.

Jeg vet egentlig ikke hva jeg skal svare til denne, eller hva den betyr? Eller hva jeg skal si til søsteren min som hadde lyst til å feire morsdag med barna selv? 

Anonymkode: 108f0...6a9

• Liker 1
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Han høres ut som en pretensiøs nisse.

Ungene er vel der de skal være etter samværsplanen. Om foreldrene samarbeider fint, avtaler de kanskje noe felles - det må jo din søster ta med ham.

Det pretensiøse nisseriet hadde jeg bare takket nei til. 

Anonymkode: a06dd...ed9

• Liker 31
  • Nyttig 12
AnonymBruker
Skrevet

jeg ville svart, på norsk at vi som familie feirer morsdag med mor og hennes familie på deres premisser og ønsket dem en fin dag videre. 

Anonymkode: 332de...857

• Liker 15
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Men i all verden. Morsdag er jo for mor. Og han er jo ikke sammen med mor lenger, så da er det jo naturlig at barna er med sin mor denne dagen og gjør stas på henne uten innblanding fra andre? Kanskje han egentlig har barna denne dagen og derfor velger å gjøre det sånn for å inkludere mor, men det blir jo bare rart. Jeg hadde spurt mor om hun ønsket å ha barna denne dagen siden det var morsdag i så fall.

Merkelig merkelig.

Den nye partneren, har hun egne barn?

Anonymkode: 1d37a...958

• Liker 15
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Er det eksmannens helg med barna, så er det eksmannens helg med barna, uavhengig av hvilken merkedag som faller den helgen.

din søsters eksman har funnet en ny partner som strekker seg langt for å vise din søster/hennes bonusbarn sin mor og hennes familie, at hun vil åpne sitt hjem og inkludere dere som en naturlig del av deres liv. 

jeg synes det er stort og fantastisk gjort av henne, og det vil være dårlig gjort av din søster og dere å avslå. Når så mange fra din søsters familie er invitert vil ikke situasjonen føles presset, barna får en glidende og naturlig overgang til en større mixed familie.

Eksmannens partner gjør dette utelukkende for barna og din søsters skyld, og denne håndsrekningen bør settes pris på

❤️

Anonymkode: d38a6...8f5

• Liker 15
  • Hjerte 9
  • Nyttig 8
Skrevet

Han er en eksmann og bør ikke legge seg opp i morsdagen til sin ekskone.

Makan til tekst 😂 Jeg tror jeg hadde avventet å svare i den chaten, men tatt en telefon til søsteren din (ekskona) og støttet henne i at hun har sin egen morsdagsfeiring med barna, uten eksen, hvis det er det hun vil.

• Liker 8
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Når ble det vanlig å tromme sammen hele slekta som man attpåtil er skilt fra for en så liten anledning som morsdag? Det hører ikke hjemme noe sted.

Anonymkode: 3c060...1d9

• Liker 29
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Er det den nye partneren han ønsker å feire som stemor?? 

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Support of their new family is essential to avoid internal conflicts of loyalty.

Ungene har jo den samme familie uansett, mor er mor og far er far helt uavhengig av hvem de er sammen med 🤷🏻‍♀️ 

Ring søsteren din og spør hva han holder på. Hadde ikke svart på den meldingen hans. Han høres veldig spesiell ut. 

Anonymkode: c5ee6...16d

• Liker 13
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Morsdag er ikke en storfamiliefeiring i de fleste norske familier, så for meg hadde dette føltest unaturlig og fremmed. Morsdag er for meg for mor og hennes barn. Barnas far er vanligvis involvert dersom han og mor er sammen. Tanter og onkler og fars nye kjæreste? Nei de har ikke noe med morsdag å gjøre. Egen mor kommer i andre rekke når man selv har fått barn, men det er hyggelig å sende en hilsen eller ringe. 

Anonymkode: 91da6...c68

• Liker 13
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

En familiesammenkomst hadde jo vært ok. Men å feire morsdag på den måten blir rart. 

Hvis du er mor selv kan du skrive dere har allerede planer. 

Kan ikke tenke meg at deres foreldre vil henge med søsters eks? 

Anonymkode: 8c5f2...894

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Dette er jo helt David Eriksen. Det blir for far out for meg, så det hadde blitt et nei. 
Helt greit at det inviteres, helt greit at det avslås. 

• Liker 12
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Sorry, we have other plans. 

omg skriver han på engelsk men han selv er norsk 🙈 Har dama sendt den? 

Anonymkode: ea25a...04a

• Liker 9
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Her spørs det jo hvem som skal ha barna.

»Hei Kåre. Takk for invitasjonen, men siden Kari har barna denne morsdagen forholder vi oss til allerede lagte planer. Ha en fin dag»

»Hei Kåre. Takk for invitasjonen. Håper dere får en fin feiring med barna, vi har allerede lagt planer, så må nok takke nei i denne omgang. Ha en fin dag.»

Anonymkode: 0f043...3b0

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet

For en rar melding. Den kunne for øvrig vært signert med ChatGPT, for det oser AI av den 😅 

• Liker 26
  • Nyttig 1
Skrevet

Dessuten, det oser jo av at den nye dama vil at alle skal gå med på hennes regler og rutiner når det kommer til barna. Da hadde jeg hvertfall blitt oppgitt. 

• Liker 13
  • Nyttig 1
Skrevet

Om biomor er med på arrangementet selv som initiativtaker så for all del.

En melding fra kun eks og biomor ønsker feire som normalt - altså med barn så nei.

Dette er MORS dag. Ikke «eksen, ny kjæreste, la oss vise aksept» dagen. 

Pretensiøs og snål melding 😅

• Liker 15
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Er det eksmannens helg med barna, så er det eksmannens helg med barna, uavhengig av hvilken merkedag som faller den helgen.

din søsters eksman har funnet en ny partner som strekker seg langt for å vise din søster/hennes bonusbarn sin mor og hennes familie, at hun vil åpne sitt hjem og inkludere dere som en naturlig del av deres liv. 

jeg synes det er stort og fantastisk gjort av henne, og det vil være dårlig gjort av din søster og dere å avslå. Når så mange fra din søsters familie er invitert vil ikke situasjonen føles presset, barna får en glidende og naturlig overgang til en større mixed familie.

Eksmannens partner gjør dette utelukkende for barna og din søsters skyld, og denne håndsrekningen bør settes pris på

❤️

Anonymkode: d38a6...8f5

Nei, det er ikke dårlig gjort å avslå. Å takke nei er helt innafor, uansett grunn. 

Anonymkode: b440d...04a

• Liker 8
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Mors dag hos dem? Hvorfor? Er vel ingen som drar til eks-mannen til søster for å feire MORSDAGEN? Med mindre han har begynt å definere seg som «MOR».

For en gjøk!!

Anonymkode: 27b03...643

• Liker 12
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Min søster er skilt. I helgen la hennes eksmann henne, meg, vår bror, våre partnere og foreldrene våre til i en gruppechat. 

Jeg håper dere kan hjelpe meg med å forstå denne meldingen:

"We’d love to have you join us at our family home to celebrate Mother’s Day this year.

Over the past year, we’ve been very mindful of creating a day-to-day family structure where the children feel guided, supported and held by the adults closest to them. In this we’ve seen how important it is for them when the adults around are consistent, aligned and able to pull in the same direction. Support of their new family is essential to avoid internal conflicts of loyalty.

From experience, we’ve learned that things tend to work best when everyone feels comfortable leaning into the routines, boundaries and expectations we’ve established here.
We trust this will feel natural and straightforward, and that we can all focus on what truly matters: giving the kids a calm, good day – safely embracing their new bonds.

Let us know of any food allergies."

Alle i chatten er norske, men jeg har forstått at hans nye partner bruker engelsk.

Jeg vet egentlig ikke hva jeg skal svare til denne, eller hva den betyr? Eller hva jeg skal si til søsteren min som hadde lyst til å feire morsdag med barna selv? 

Anonymkode: 108f0...6a9

For meg ser dette ut til å være et ærlig forsøk på å samle de nærmeste rundt en barneflokk og snakke om hvordan "storfamilien" kan stå samlet om en felles måte å oppdra barna på, med felles regler, felles grenser og felles forståelse av hverandres roller overfor barna. 

Jeg synes dette er et flott initiativ og kanskje noe flere burde gjøre for å unngå at barna opplever helt ulike regelsett og ulik grensesetting avhengig av hvem i familien de møter.

"Det kreves en landsby for å oppdra et barn", er det et ordtak som sier, og det er det veldig mye riktig i. Alle som omgås barna må jobbe sammen om oppdragelsen, og denne mannens initiativ er noe som jeg tenker kan være verdifullt og nyttig i en slik sammenheng.

At han velger å invitere på morsdagen passer kanskje ikke for alle, men da går det an å være ærlig på det og prøve å komme frem til et tidspunkt som passer bedre for alle.

Endret av aksase
  • Liker 3
  • Hjerte 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...