AnonymBruker Skrevet 5. februar #1 Skrevet 5. februar Som tåler å bli brukt mye. Finnes det noe som ikke er plast i? Anonymkode: ea90d...113
AnonymBruker Skrevet 5. februar #2 Skrevet 5. februar Knitting for Olive. Grisedyrt og fantastisk kvalitet. Anonymkode: 257f8...b27 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar #3 Skrevet 5. februar Smart garn fra Sandnes. Anonymkode: 2f00d...b5a
AnonymBruker Skrevet 5. februar #4 Skrevet 5. februar Fivel fra Rauma. Det er Raumas mykeste garn, av lamull. Mange kjempefine oppskrifter til barn. Norskprodusert er det også. Husk at jo mykere garn, jo kortere fibre og jo mer slitasje og loing. Derfor misliker jeg Knitting for olive-garn og de fleste garn fra Sandnes. Fatter ikke at folk følger trender i så stor grad. Jeg liker at det jeg strikker går i arv. Anonymkode: 8ebbd...df0 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar #5 Skrevet 5. februar Jeg har strikket mye i Sunday fra Sandnes garn og kan ikke anbefale det til barneklær som skal vare lenge dessverre. Det nupper mye på aktive barn. Og på de minste så tover det i bruk hvis de sikler. Nå bruker jeg bare Sunday på luer. Jeg foretrekker merinoull for de små, for det har lav sannsynlighet for å klø. Anonymkode: f3def...6c9
Melus Skrevet 7. februar #6 Skrevet 7. februar AnonymBruker skrev (På 5.2.2026 den 11.21): Jeg har strikket mye i Sunday fra Sandnes garn og kan ikke anbefale det til barneklær som skal vare lenge dessverre. Det nupper mye på aktive barn. Og på de minste så tover det i bruk hvis de sikler. Nå bruker jeg bare Sunday på luer. Jeg foretrekker merinoull for de små, for det har lav sannsynlighet for å klø. Anonymkode: f3def...6c9 Jøss, jeg har ikke samme erfaring, strikker mye i sunday og det holder seg fint i åresvis. Minste vår har arvet strikketøy etter søsteren på 8 år, mye strikket i nettopp sunday.
AnonymBruker Skrevet 8. februar #7 Skrevet 8. februar Jeg har strikka mye i Sunday og Double Sunday, tantebarnet bruker det masse i barnehagen og genserene holder seg bra nå på 3.året. Nupper mye, ja, men blir ikke ødelagt. Brukes primært ute i lek, vaskes sjeldent. Anonymkode: 48cd4...7f5
AnonymBruker Skrevet 8. februar #8 Skrevet 8. februar Er godt fornøyd med de plaggene jeg har strikket i Sisu. Det er jo ikke ren ull, men nettopp derfor er det også slitesterkt og holder godt på fasongen. Liker også at ullplaggene ikke blir for tykke og klumpete til barn. Har også strikket noen plagg i Tynn Peer Gynt som ser ut til å holde seg bra, men noen barn kan nok synes at det klør. Jeg tenker at til barn har bruksverdi vel så mye å si som at det er slitesterkt. De vokser jo uansett ganske fort ut av plaggene, så for meg er det viktigere å strikke noe som blir brukt (praktisk, ikke for klumpete, klør ikke) enn noe som kan vare i årevis. Så derfor strikker jeg også mye i tynn merinoull. Anonymkode: 1a1e7...f5f
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå