Gå til innhold

Panel vs panelplater


Cathie

Anbefalte innlegg

Hva er prisforskjellen på panel og sånne huntonitt (eller hva det er) panelplater??

Har to små soverom som jeg skal panele veggene på.

Skal også males uansett!

Det frister litt å bruke sånne panelplater, siden det virker som det går litt fortere og legge, pluss at jeg er ikke så glad i det mange andre ville kallt "treets naturlige sjarm" sånn som kvisthull og sprekker og sånn...

Men hvis det er mye dyrere så gidder jeg ikke bruke det.

Så hva er egentlig prisforskjellen på vanlig furu panel og sånne plater? Er det mye om å gjøre??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her er ihvertfall en side som selger det: http://www.bever.as/

Og her er en tråd som handler om noe av det samme. Vet ikke prisforskjell men det ser veldig greit ut å sette opp <ahttp://forum.kvinneguiden.no/uploads//emoticons/default_Happy.gif' alt=':)'> Fint ble det også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Hvorfor ikke kjøpe glatte plater fremfor juksepanel?

Synes jo lang vei at de panelplatene er formpressede.

Og sånn tetter du med sparkel, så det blir ikke synlig.

Hvis du skal male panelen så bør du forresten bruke gran og ikke furu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke kjøpe glatte plater fremfor juksepanel?

Synes jo lang vei at de panelplatene er formpressede.

Og sånn tetter du med sparkel, så det blir ikke synlig.

Hvis du skal male panelen så bør du forresten bruke gran og ikke furu.

Jeg vil ha panel, på de rommene, er litt lei helt glatte flater over allt!

Hvorfor bør jeg bruke gran og ikke furu??

Har gran i to tak, og det er det værste jeg har vært bortti!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
Jeg vil ha panel, på de rommene, er litt lei helt glatte flater over allt!

Hvorfor bør jeg bruke gran og ikke furu??

Har gran i to tak, og det er det værste jeg har vært bortti!!!

Panel som skal males bør være av gran fordi gran ikke har så feite kviser, så sjansen for gjennomslag av kvistmerker er mye mindre hos gran - selv om det skal brukes kvistlakk på begge.

Hva er du misfornøyd med i taket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Panel som skal males bør være av gran fordi gran ikke har så feite kviser, så sjansen for gjennomslag av kvistmerker er mye mindre hos gran - selv om det skal brukes kvistlakk på begge.

Hva er du misfornøyd med i taket?

Fordi det er 1000 små kvister som må kvistlakkes minst 3 lag så det ikke kommer noe sevje ut (masse jobb) pluss at kvistene er så små, så de detter ut, har sparkla igjen hvtertfall 4 hull bare på det ene rommet!

Pluss at gran har de avlange kvistene som det tyter ut sevje av uansett hvor mye du kvistlakker de..

Har ikke hatt noe problem med furua hittil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Fordi det er 1000 små kvister som må kvistlakkes minst 3 lag så det ikke kommer noe sevje ut (masse jobb) pluss at kvistene er så små, så de detter ut, har sparkla igjen hvtertfall 4 hull bare på det ene rommet!

Pluss at gran har de avlange kvistene som det tyter ut sevje av uansett hvor mye du kvistlakker de..

Har ikke hatt noe problem med furua hittil!

OK, lykke til. :ler:

De avlange "kvistene" er ikke kvister, men kvaelommer - der må du fjerne kvaen med en kniv og sparkle.

At kvistene detter ut kan høres ut som om dere har fått veldig dårlig kvalitet på panelen.

Kan godt være panelplater er det beste for dere. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
Gjest mette lise

Jeg har akkurat gjort ferdig to soverom-ungdomsrom. Veggene er kledd i ferdig malte panelplater.Må forresten nevne at jeg bor i et gammelt hus. Resultatet ble overraskende bra. Du må ikke stusse på å bruke platene. De er helt fine, og lette å sette opp. Lett å vaske er de også. Lykke til. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...