Gå til innhold

Damer - Tren Kampsport!

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Og for den som skrev at de fleste overgrep i Norge skjer i hjemmet og voldtekter skjer mens man sover og at man må velge en god mann og ikke drikke seg for full - DET er det som er galt i dagens samfunn. Damen som er utsatt må ta forhåndsregler, istedenfor at menn blir lært opp til å ikke oppføre seg som villdyr som ikke hører hjemme innendørs. Det er menn som er problemet - uansett hvor full en dame måtte drikke seg. 

Ja, jeg er enig i det, at dette egentlig er et mannsproblem. Men du foreslår å lære seg kampsport for å slippe å bli voldtatt. Det er også en forholdsregel, eller? Jeg synes det er enklere å holde meg noenlunde edru, enn å trene kampsport i 5+ år. 

Anonymkode: 9ae5a...d2e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, jeg er enig i det, at dette egentlig er et mannsproblem. Men du foreslår å lære seg kampsport for å slippe å bli voldtatt. Det er også en forholdsregel, eller? Jeg synes det er enklere å holde meg noenlunde edru, enn å trene kampsport i 5+ år. 

Anonymkode: 9ae5a...d2e

Jeg skrev aldri at det var for å beskytte mot voldtekt... jeg skrev at det hjelper å ha i bunn OM noe skulle skje. Det trenger ikke være mot bare menn, kanskje en psyko damer kommer etter deg, hva vet vel jeg. Det var generelt ment, å kunne forsvare deg uansett hva man skulle møte, også i edru tilstand..

Men ikke kun for det heller, men for alle de andre positive effekter det har som man gjerne ikke tenker over, kun fordi det ser "litt skummelt" ut.

Anonymkode: 0bcd6...fea

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Tørr ikke begynne å trene kampsport, spesielt ikke med masse menn. Du har jo vært heldig med dine, men hva om disse vi møter er den vennen som blir vår overgriper? Føler det skummelt å gå inn på et rom som svak med menn som kan å slåss. 

Men er fortsatt enig, vi må begynne å trene. Skal prøve å trene litt på egen hånd først. 

Anonymkode: 5e0bf...10f

AnonymBruker
Skrevet

Det er et godt budskap og bra du sier det 😊 Og tøft at du gjør! 

Anonymkode: 5e0bf...10f

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.2.2026 den 14.40):

Damer – begynn å tren kampsport! Med alt som foregår i verden der kvinner opplever omtrent daglig, diskriminering, trakassering, vold osv., så må man ta grep! Meld dere inn i kampsport! Jeg er en dame på 1,60 som ikke veier mer enn 60 kg. Når jeg er på trening trener jeg med mannfolk som er 2 hoder høyere og nesten det dobbelte av meg i vekt. og med de rette teknikkene så sliter selv de mot meg.

Det er kanskje ønsketenkning at man skal reagere som man gjør på trening når noe skulle skje på ekte, men jeg tror sjansen er utrolig mye større for at man gjør NOE. At man gjør såpass mye at de tenker det ikke er verdt det.

Jeg tenker ikke på taekwondo eller karate, meld deg på noe selvforsvartbasert eller nærkontakt. Jiu-jitsu, Kali, MMA, Kickboksing. NOE.

Vi trenger flere tøffe damer som kan forsvare seg selv.

Helt til du møter en som ikke holder igjen. Samme gjelder mann mot mann også 

Sier ikke at det ikke er bra det du gjør. Men du får litt falske forventninger 

Anonymkode: 26238...cf0

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.2.2026 den 14.40):

Damer – begynn å tren kampsport! Med alt som foregår i verden der kvinner opplever omtrent daglig, diskriminering, trakassering, vold osv., så må man ta grep! Meld dere inn i kampsport! Jeg er en dame på 1,60 som ikke veier mer enn 60 kg. Når jeg er på trening trener jeg med mannfolk som er 2 hoder høyere og nesten det dobbelte av meg i vekt. og med de rette teknikkene så sliter selv de mot meg.

Det er kanskje ønsketenkning at man skal reagere som man gjør på trening når noe skulle skje på ekte, men jeg tror sjansen er utrolig mye større for at man gjør NOE. At man gjør såpass mye at de tenker det ikke er verdt det.

Jeg tenker ikke på taekwondo eller karate, meld deg på noe selvforsvartbasert eller nærkontakt. Jiu-jitsu, Kali, MMA, Kickboksing. NOE.

Vi trenger flere tøffe damer som kan forsvare seg selv.

Helt enig! Jeg har drevet kampsport i mange år, og mine døtre har og trent med meg. Jeg er ikke så naiv at jeg tror en liten jente kan overvinne en stor mann, det er ikke sikkert jeg kan det heller, men det å reagere instinktivt på et angrep kan redde situasjonen. Det å ikke fryse til men gjøre noe, de færreste angriper vil egentlig ha motstand. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Som en liten flis på 157 og 39 kg, har jeg innsett at jeg heller må satse på å være heldig/forsiktig, evt. rope, tisse på meg eller bite hvis jeg møter på noen skumle. Fikk erfare dette da en kompis løftet meg opp og holdt meg fast med én hånd, og jeg ikke kom meg løs. 

Men har trua på at det har mange fordeler, altså. Har faktisk vurder seriøst å begynne på karate :D 

Anonymkode: 17d15...33e

AnonymBruker
Skrevet

Flott å holde seg i form, men du lever i en fantasiverden om du tror trening og øvelse gjør at du som kvinne kan vinne over en mann i en slosskamp.

En 170cm høy mann på 65 kg kan mørbanke en kvinne på 190cm og 90 kg uten problemer. Vil du beskytte deg selv så hold deg unna fare og ikke vær alene. Og stem for å gjøre pepperspray lovlig i Norge, spray og spring!

Anonymkode: 67ba2...6a1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Flott å holde seg i form, men du lever i en fantasiverden om du tror trening og øvelse gjør at du som kvinne kan vinne over en mann i en slosskamp.

En 170cm høy mann på 65 kg kan mørbanke en kvinne på 190cm og 90 kg uten problemer. Vil du beskytte deg selv så hold deg unna fare og ikke vær alene. Og stem for å gjøre pepperspray lovlig i Norge, spray og spring!

Hvor er det blitt skrevet at jeg mente at jeg kan overvinne en mann? Jeg vet at jeg ikke har sjans mot en dobbelt så stor som meg. MEN en overgriper forventer ikke stor motstand så det å gjøre noe kan nok i mange sammenhenger være nok til å avskremme de. Og at en hvilken som helst mann kan banke opp alle kvinner er bullshit! Møter man Cecilia Brækhus tror jeg de fleste mannfolk hadde slitt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvor er det blitt skrevet at jeg mente at jeg kan overvinne en mann? Jeg vet at jeg ikke har sjans mot en dobbelt så stor som meg. MEN en overgriper forventer ikke stor motstand så det å gjøre noe kan nok i mange sammenhenger være nok til å avskremme de. Og at en hvilken som helst mann kan banke opp alle kvinner er bullshit! Møter man Cecilia Brækhus tror jeg de fleste mannfolk hadde slitt.

Jo, selv en liten mann hadde mørbanket Brækhus.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Troll.. hvorfor kommentere om du ikke har noe fornuftig å komme med..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Dette er lite nyansert. For det første er flertallet av mennesker, menn inkludert, uten egenskaper til en slåsskamp. Eller har kamplyst.

Brækhus er en teknisk god bokser som jeg har sett mange ganger. Hun vinner på poeng, ikke knock out. Og hun ville vunnet over 99% av utrente menn på samme størrelse - i ringen og med regler.

Hvis Brækhus hadde stor nok slagkraft til å slå ut en mann så ville i virkeligheten ikke hendene (uten hansker) tålt slaget. Dessuten involverer selvforsvar/slåsskamp mye mer en bare hendene.

Anonymkode: e25b5...020

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...