AnonymBruker Skrevet 3. februar #1 Skrevet 3. februar Har problemer med medisiner. Det helvetes tablettene man må ta hver dag for å " overleve". Endelig kvitt prevensjon middel så har du kommet i en alder der blodtrykk og kolestrol medisiner tar over. Faens dritt!! Tette blodårer.. risikere å dø. Javel, dør jeg så vet jeg ikke at jeg er død da. Er normal vekt men ikke noen trimmer. Ser det er flere som ikke liker å ta medisiner. Per Sandberg i 16 ukers helvete. Anonymkode: d9e24...2c7
AnonymBruker Skrevet 3. februar #2 Skrevet 3. februar Hvorfor liker du ikke å ta medisiner? Anonymkode: 159ad...148
AnonymBruker Skrevet 3. februar #3 Skrevet 3. februar AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Hvorfor liker du ikke å ta medisiner? Anonymkode: 159ad...148 Nå er ikke jeg TS, men jeg sliter noe helt grønn for jævlig med å få piller ned! Anonymkode: 839c4...692
AnonymBruker Skrevet 3. februar #4 Skrevet 3. februar Utrolig hva en kan bli vant til. Jeg slet som ung tenåring, nå som voksen kvinne kan jeg ta en håndfull tabletter i et jafs. Jeg tar litt vann i munnen, så tabletter, svelger mens jeg drikker jeg litt mer. Det fungerer veldig bra her. Øvelse gjør mester, og tenk på at det er fort over og gjør godt. 😊 Anonymkode: dc402...f57 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar #5 Skrevet 3. februar AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Har problemer med medisiner. Det helvetes tablettene man må ta hver dag for å " overleve". Endelig kvitt prevensjon middel så har du kommet i en alder der blodtrykk og kolestrol medisiner tar over. Faens dritt!! Tette blodårer.. risikere å dø. Javel, dør jeg så vet jeg ikke at jeg er død da. Er normal vekt men ikke noen trimmer. Ser det er flere som ikke liker å ta medisiner. Per Sandberg i 16 ukers helvete. Anonymkode: d9e24...2c7 Har du hørt med legen din om kostholdsomlegging kan gjøre at du kan slippe medisiner på sikt? Anonymkode: 03695...983 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar #6 Skrevet 3. februar Blur ingen medisiner her heller. Skal jaggu noe til. Anonymkode: 7a263...32c
AnonymBruker Skrevet 3. februar #7 Skrevet 3. februar Er problemet å svelge eller er det prinsippielt? Anonymkode: 40ab5...e1b
AnonymBruker Skrevet 3. februar #8 Skrevet 3. februar Det er et privilegium å ha tilgang til medisiner så man slipper å bli syk, skadet eller dø. Kom igjen. Dette går fint. Anonymkode: 23538...742 2
AnonymBruker Skrevet 3. februar #9 Skrevet 3. februar AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Nå er ikke jeg TS, men jeg sliter noe helt grønn for jævlig med å få piller ned! Anonymkode: 839c4...692 Jeg også. Nå må jeg ta mange tabletter hver dag, både morgen og kveld. For meg hjelper det veldig å bruke en liten flaske (Imsdals-flaske). Bøyer hodet litt bakover og drikker fra flasken. Da glir tablettene lettere ned pga trykket fra vannet. Anonymkode: 159ad...148
AnonymBruker Skrevet 3. februar #10 Skrevet 3. februar AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Har du hørt med legen din om kostholdsomlegging kan gjøre at du kan slippe medisiner på sikt? Anonymkode: 03695...983 på grunn av et drypp i hjernen (TIA) så går jeg på medisiner. Har klart å gått ned i mg på tablettene. Å sluttet med en sort blodtrykk medisin.Blodfortynnende har jeg fått resept på. Men ikke tatt ut. Har ingen planer om det heller. Legen tror jeg fikk mld om at resepten har gått ut etter 1 år. Om jeg trengte ny? Men ennå har jeg flere sorter jeg tar daglig. Noterer meg at jeg kan høre med legen om kostholdsomlegging kan være svaret? Nå går det På frokost: knekkebrød og hvitost. Melk og frukt. Middag: spiser jeg feks 7 mini kjøttboller og en potet. Kveldsmat: går det på enten grøt, ei appelsin eller 2 knekkebrød med hvitost og melk. Anonymkode: d9e24...2c7
AnonymBruker Skrevet 3. februar #11 Skrevet 3. februar AnonymBruker skrev (20 minutter siden): på grunn av et drypp i hjernen (TIA) så går jeg på medisiner. Har klart å gått ned i mg på tablettene. Å sluttet med en sort blodtrykk medisin.Blodfortynnende har jeg fått resept på. Men ikke tatt ut. Har ingen planer om det heller. Legen tror jeg fikk mld om at resepten har gått ut etter 1 år. Om jeg trengte ny? Men ennå har jeg flere sorter jeg tar daglig. Noterer meg at jeg kan høre med legen om kostholdsomlegging kan være svaret? Nå går det På frokost: knekkebrød og hvitost. Melk og frukt. Middag: spiser jeg feks 7 mini kjøttboller og en potet. Kveldsmat: går det på enten grøt, ei appelsin eller 2 knekkebrød med hvitost og melk. Anonymkode: d9e24...2c7 Men hvorfor har du problemer med å ta medisiner? Ellers er det lite grønt/grønnsaker i kostholdet du beskriver. Anonymkode: 159ad...148 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar #12 Skrevet 3. februar AnonymBruker skrev (50 minutter siden): på grunn av et drypp i hjernen (TIA) så går jeg på medisiner. Har klart å gått ned i mg på tablettene. Å sluttet med en sort blodtrykk medisin.Blodfortynnende har jeg fått resept på. Men ikke tatt ut. Har ingen planer om det heller. Legen tror jeg fikk mld om at resepten har gått ut etter 1 år. Om jeg trengte ny? Men ennå har jeg flere sorter jeg tar daglig. Noterer meg at jeg kan høre med legen om kostholdsomlegging kan være svaret? Nå går det På frokost: knekkebrød og hvitost. Melk og frukt. Middag: spiser jeg feks 7 mini kjøttboller og en potet. Kveldsmat: går det på enten grøt, ei appelsin eller 2 knekkebrød med hvitost og melk. Anonymkode: d9e24...2c7 Du spiser både alt for lite, og mye kalorier i det lille du spiser er fra dårlig fett. Det er dumt om du har kolesterol/blodtrykk/risiko for slag. Ville droppet hvitost og kjøttboller, fått inn mye mer frukt og grønt og valgt fisk og kylling heller Anonymkode: 0f5d9...b5b 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar #13 Skrevet 3. februar AnonymBruker skrev (56 minutter siden): på grunn av et drypp i hjernen (TIA) så går jeg på medisiner. Har klart å gått ned i mg på tablettene. Å sluttet med en sort blodtrykk medisin.Blodfortynnende har jeg fått resept på. Men ikke tatt ut. Har ingen planer om det heller. Legen tror jeg fikk mld om at resepten har gått ut etter 1 år. Om jeg trengte ny? Men ennå har jeg flere sorter jeg tar daglig. Noterer meg at jeg kan høre med legen om kostholdsomlegging kan være svaret? Nå går det På frokost: knekkebrød og hvitost. Melk og frukt. Middag: spiser jeg feks 7 mini kjøttboller og en potet. Kveldsmat: går det på enten grøt, ei appelsin eller 2 knekkebrød med hvitost og melk. Anonymkode: d9e24...2c7 Kjempesmart av deg, med din sykdomshistorikk, å bare droppe blodfortynnende medisin, UTEN samråd med lege🙄 Anonymkode: e78b6...622 2
Hatsumomo Skrevet 3. februar #14 Skrevet 3. februar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nå er ikke jeg TS, men jeg sliter noe helt grønn for jævlig med å få piller ned! Anonymkode: 839c4...692 Jeg gjør også det, men jeg har levd ganske mange år før jeg fikk tipset om å ikke svelge med hodet bakover, men med hodet framover. Det var en skikkelig wakeup call - nå svelger jeg store som små tabletter uten problemer. Prøv det! https://nhi.no/livsstil/egenomsorg/to-triks-som-gjor-det-enklere-a-svelge-medisinen
AnonymBruker Skrevet 3. februar #15 Skrevet 3. februar Det er mange triks. Jeg slet i perioder, nå kan jeg hive innpå 5-6 stykker i gangen 😛 Har du prøvd å trykke tablettene inn i noe annet, feks drue eller mykt godteri? Eller ta dem sammen med en skje yogurt? Det finnes også noe som heter medcoat, som dekker til tabletten hvis smak er et problem. Anonymkode: 6d774...624
AnonymBruker Skrevet 3. februar #16 Skrevet 3. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): Du spiser både alt for lite, og mye kalorier i det lille du spiser er fra dårlig fett. Det er dumt om du har kolesterol/blodtrykk/risiko for slag. Ville droppet hvitost og kjøttboller, fått inn mye mer frukt og grønt og valgt fisk og kylling heller Anonymkode: 0f5d9...b5b Nei, ost har fastlegen sagt at jeg kan fortsette å spise. Spis vanlig pålegg som ost, skinke, leverpostei og sild i makrell. Kylling og fisk har jeg også på menyen. Kjøttboller var bare et eksempel. Anonymkode: d9e24...2c7
AnonymBruker Skrevet 3. februar #17 Skrevet 3. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): Kjempesmart av deg, med din sykdomshistorikk, å bare droppe blodfortynnende medisin, UTEN samråd med lege🙄 Anonymkode: e78b6...622 Legen vet det. Er ærlig på alt. Hva kan legen gjøre da? Tvangsinnlegge meg for å gi meg blodfortynnende? Anonymkode: d9e24...2c7
AnonymBruker Skrevet 3. februar #18 Skrevet 3. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er mange triks. Jeg slet i perioder, nå kan jeg hive innpå 5-6 stykker i gangen 😛 Har du prøvd å trykke tablettene inn i noe annet, feks drue eller mykt godteri? Eller ta dem sammen med en skje yogurt? Det finnes også noe som heter medcoat, som dekker til tabletten hvis smak er et problem. Anonymkode: 6d774...624 Kan anbefale å ta tabletter sammen med banan, hvis de kan tas med mat. Det gjør tabletten veldig slimete og den sklir rett ned sammen med bananen. Anonymkode: 23538...742
AnonymBruker Skrevet 3. februar #19 Skrevet 3. februar AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Nei, ost har fastlegen sagt at jeg kan fortsette å spise. Spis vanlig pålegg som ost, skinke, leverpostei og sild i makrell. Kylling og fisk har jeg også på menyen. Kjøttboller var bare et eksempel. Anonymkode: d9e24...2c7 Fastlegen ante neppe at du får hovedandelen av kaloriene dine fra hvitost…. Ikke at du dropper å ta medisin din heller. Anonymkode: 0f5d9...b5b
AnonymBruker Skrevet 3. februar #20 Skrevet 3. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): Legen vet det. Er ærlig på alt. Hva kan legen gjøre da? Tvangsinnlegge meg for å gi meg blodfortynnende? Anonymkode: d9e24...2c7 Hvorfor svarer du ikke på hvorfor du har problemer med å ta medisiner? Anonymkode: 159ad...148
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå